Les claus d’OCU per a estalviar en la comunitat de propietaris

OCU recorda que la contractació i modificació d’estos serveis s’aprova per majoria simple en junta, tret que el que s’aprove siga la supressió d’un servei general.

S’ha preguntat quants centenars d’euros paga a l’any en despeses de comunitat?. Segur que als veïns els sembla bé una rebaixa, sobretot si no estan especialment satisfets amb algun dels serveis contractats. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), després d’estudiar diferents pressupostos en diversos tipus de comunitats, ha detectat set partides en les quals és possible aconseguir un substancial estalvi (els preus indicats inclouen IVA), tal com s’explica en la revista Diners i Drets del mes de juliol.

1. Canviar el servei de consergeria: fins a un 15% d’estalvi. El cost anual d’un porter amb una jornada de vuit hores en un edifici de deu plantes i 60 habitatges, sense jardí ni piscina, varia entre 22.720 i 26.717 euros.

2. Canviar el servei de neteja: fins a un 10% d’estalvi. Dos hores diàries de neteja, més un fregat setmanal i una neteja de cristalls mensual s’ofereix entre 2.715 i 3.020 euros per a un edifici de set plantes, 28 habitatges i un parell de locals comercials.

3. Canviar l’administrador de la comunitat: fins a un 50% d’estalvi. El pressupost anual per a un edifici de 10 plantes, 80 habitatges i ascensor oscil·la entre 2.614 i 5.518 euros. Encara que en este cas convé comparar els serveis que ofereix cadascun, perquè sol haver-hi diferències.

4. Canviar el compte corrent: fins a un 97% d’estalvi. Els costos d’un compte d’una comunitat de 28 habitatges on cada mes es paguen per transferència cinc subministraments o serveis i es giren els 28 rebuts de les quotes, varia entre 33 i 1.333 euros a l’any.

5. Canviar l’assegurança: fins a un 36% d’estalvi. El preu anual per assegurar un edifici de 20 habitatges, amb 30 anys d’antiguitat, qualitats mitjanes i sense riscos agreujants (600.000 euros de responsabilitat civil) oscil·la entre 2.104 i 3.330 euros.

6. Canviar la companyia energètica: fins a un 8% d’estalvi. La despesa anual de 50.000 litres de gasoil varia entre 33.650 i 36.250 euros segons la companyia. I és possible estalviar un altre punt en llum amb detectors de presència, bombetes led, baixant la potència o, simplement, canviant la tarifa.

7. Canviar la tarifa elèctrica de l’ascensor: fins a un 63% d’estalvi. Baixar la potència contractada de 13.2 kW a 4 kW i canviar a la millor tarifa del mercat, pot reduir la factura de 1.240 a 457 euros. A més, el cost de manteniment d’un ascensor amb capacitat per a 4 persones en un edifici de 7 plantes i 28 pisos oscil·la entre 1.157 i 1.413 euros.

En general basta una majoria simple de propietaris per a proposar i aprovar este tipus de canvis de serveis. Tret que es tractés de prescindir d’algun d’ells (de porteria o consergeria, per exemple), i en este cas la majoria necessària seria de 3/5 dels propietaris que representen a 3/5 de les quotes. Per cert, des d’enguany i amb motiu de la pandèmia és possible realitzar les juntes de manera telemàtica.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.