Et vas comprar un cotxe entre el 2006 i el 2013? Pots reclamar el 15% del preu

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es proposa exercitar una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats pels acords constitutius del càrtel que va tenir com a efecte una restricció de la competència en la fixació de preus de venda d’automòbils.

Els anys 2015 i 2016, la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i dos consultores, per pràctiques restrictives de la competència consistents en la fixació de descomptes màxims i condicions comercials al mercat de distribució minorista de turismes, amb els consegüents efectes perjudicials per als consumidors, que van adquirir un vehicle per un import superior al que podrien haver-lo adquirit si no hi hagués acords sobre els descomptes a realitzar.

Estes resolucions han sigut recorregudes pels sancionats fins al Tribunal Suprem. Un cop l’Alt Tribunal acabe de confirmar totes les resolucions de la CNMC, es posaran en marxa les corresponents accions col·lectives, a les quals es podran adherir els afectats.

A la pràctica això vol dir que els compradors d’un vehicle durant els anys 2006 (febrer) i 2013 (agost) a les marques i concessionaris sancionats, poden ser beneficiaris d’esta acció.

Reclamacions entre un 10% i un 15% del preu de compra

 

OCU adverteix que no totes les marques tenien acords durant tot el període cartellitzat, per la qual cosa s’indicarà als adquirents que s’apunten a la campanya si són afectats i se’ls facilitarà la informació necessària sobre els passos següents per iniciar la reclamació.

Gràcies a les diligències preliminars instades per OCU i els treballs previs que està realitzant, els afectats no necessitaran aportar cap documentació que acredite la titularitat dels vehicles afectats ni la valoració del dany, resultant més avantatjós que la seua reclamació de manera individual.

Segons anàlisis preliminars, l’import de la reclamació oscil·larà entre el 10% i el 15% del preu de compra de l’automòbil cartellitzat, xifra que caldrà adequar en cada cas en funció de la data de compra, així com de la marca i model de cada automòbil.

OCU està treballant en unes condicions econòmiques avantatjoses, que inclouran advocat, procurador i perit, per als afectats que es vulguen unir a esta acció.

Concessionaris i fabricants de cotxes que van vulnerar la competència

 

Entre el 2015 i el 2016, la CNMC, màxima autoritat de Competència, va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i 2 consultores per pràctiques anticompetitives, en demostrar-se que havien arribat a un acord per fixar les condicions dels preus dels cotxes.

Este càrtel va suposar un clar perjudici als consumidors, que van pagar pels seus vehicles més diners dels que corresponia. Ara el Tribunal Suprem ha confirmat estes multes i ha obert la porta a les reclamacions dels usuaris.

 

Milions de consumidors afectats

 

Els afectats van ser els que van comprar entre febrer del 2006 i agost del 2013 un vehicle BMW, Citroën, Chevrolet, Chrysler, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Toyota, VW Audi o Volvo en algun dels concessionaris sancionats.

Les infraccions sancionades per la CNMC impliquen el 90% del mercat de distribució i comercialització de vehicles a Espanya, de manera que milions de consumidors que van comprar els seus cotxes aquells anys van ser víctimes de les intolerables pràctiques anticompetitives. Ets un?

«A OCU t’ajudarem: iniciarem una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats per estos acords contraris a la competència». OCU reclamarà en nom teu, sense que et veges obligat a aportar documentació addicional en este enllaç.

Últimes notícies

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.