Et vas comprar un cotxe entre el 2006 i el 2013? Pots reclamar el 15% del preu

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es proposa exercitar una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats pels acords constitutius del càrtel que va tenir com a efecte una restricció de la competència en la fixació de preus de venda d’automòbils.

Els anys 2015 i 2016, la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i dos consultores, per pràctiques restrictives de la competència consistents en la fixació de descomptes màxims i condicions comercials al mercat de distribució minorista de turismes, amb els consegüents efectes perjudicials per als consumidors, que van adquirir un vehicle per un import superior al que podrien haver-lo adquirit si no hi hagués acords sobre els descomptes a realitzar.

Estes resolucions han sigut recorregudes pels sancionats fins al Tribunal Suprem. Un cop l’Alt Tribunal acabe de confirmar totes les resolucions de la CNMC, es posaran en marxa les corresponents accions col·lectives, a les quals es podran adherir els afectats.

A la pràctica això vol dir que els compradors d’un vehicle durant els anys 2006 (febrer) i 2013 (agost) a les marques i concessionaris sancionats, poden ser beneficiaris d’esta acció.

Reclamacions entre un 10% i un 15% del preu de compra

 

OCU adverteix que no totes les marques tenien acords durant tot el període cartellitzat, per la qual cosa s’indicarà als adquirents que s’apunten a la campanya si són afectats i se’ls facilitarà la informació necessària sobre els passos següents per iniciar la reclamació.

Gràcies a les diligències preliminars instades per OCU i els treballs previs que està realitzant, els afectats no necessitaran aportar cap documentació que acredite la titularitat dels vehicles afectats ni la valoració del dany, resultant més avantatjós que la seua reclamació de manera individual.

Segons anàlisis preliminars, l’import de la reclamació oscil·larà entre el 10% i el 15% del preu de compra de l’automòbil cartellitzat, xifra que caldrà adequar en cada cas en funció de la data de compra, així com de la marca i model de cada automòbil.

OCU està treballant en unes condicions econòmiques avantatjoses, que inclouran advocat, procurador i perit, per als afectats que es vulguen unir a esta acció.

Concessionaris i fabricants de cotxes que van vulnerar la competència

 

Entre el 2015 i el 2016, la CNMC, màxima autoritat de Competència, va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i 2 consultores per pràctiques anticompetitives, en demostrar-se que havien arribat a un acord per fixar les condicions dels preus dels cotxes.

Este càrtel va suposar un clar perjudici als consumidors, que van pagar pels seus vehicles més diners dels que corresponia. Ara el Tribunal Suprem ha confirmat estes multes i ha obert la porta a les reclamacions dels usuaris.

 

Milions de consumidors afectats

 

Els afectats van ser els que van comprar entre febrer del 2006 i agost del 2013 un vehicle BMW, Citroën, Chevrolet, Chrysler, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Toyota, VW Audi o Volvo en algun dels concessionaris sancionats.

Les infraccions sancionades per la CNMC impliquen el 90% del mercat de distribució i comercialització de vehicles a Espanya, de manera que milions de consumidors que van comprar els seus cotxes aquells anys van ser víctimes de les intolerables pràctiques anticompetitives. Ets un?

«A OCU t’ajudarem: iniciarem una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats per estos acords contraris a la competència». OCU reclamarà en nom teu, sense que et veges obligat a aportar documentació addicional en este enllaç.

Últimes notícies

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.

Iván Ortolá domina al Sachsenring i s’emporta la seua segona victòria de l’any per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha liderat de principi a fi la cursa de Moto2 al G.P. d’Alemanya al Sachsenring i ha guanyat per només 72 mil·lèsimes davant de Daniel Holgado, amb Izan Guevara tercer i el líder del Mundial, Manuel González, sisé.

Rescatada una parella jove atrapada de nit a la Serra d’Oriola

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada pel Grup Especial de Rescat del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de quedar atrapada en una zona de difícil accés de la Serra d’Oriola.

Iván Ortolá arrasa a Sachsenring des de la ‘pole’ i guanya Moto2 per 72 mil·lèsimes

El valencià Iván Ortolá ha dominat el Gran Premi d’Alemanya de Moto2 de principi a fi i ha sumat la seua segona victòria de la temporada, superant Daniel Holgado per només 72 mil·lèsimes. Izan Guevara ha completat el podi i el líder del Mundial, Manuel González, ha sigut sisé.

Els pescadors de l’Albufera, exemple clau en la conservació del llac, segons el Consell

El Consell ha remarcat en el sorteig centenari de redolins el paper fonamental dels pescadors en la conservació de l’Albufera i en la gestió sostenible dels recursos del llac, en l’any del 40 aniversari del Parc Natural.

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.