Et vas comprar un cotxe entre el 2006 i el 2013? Pots reclamar el 15% del preu

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es proposa exercitar una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats pels acords constitutius del càrtel que va tenir com a efecte una restricció de la competència en la fixació de preus de venda d’automòbils.

Els anys 2015 i 2016, la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i dos consultores, per pràctiques restrictives de la competència consistents en la fixació de descomptes màxims i condicions comercials al mercat de distribució minorista de turismes, amb els consegüents efectes perjudicials per als consumidors, que van adquirir un vehicle per un import superior al que podrien haver-lo adquirit si no hi hagués acords sobre els descomptes a realitzar.

Estes resolucions han sigut recorregudes pels sancionats fins al Tribunal Suprem. Un cop l’Alt Tribunal acabe de confirmar totes les resolucions de la CNMC, es posaran en marxa les corresponents accions col·lectives, a les quals es podran adherir els afectats.

A la pràctica això vol dir que els compradors d’un vehicle durant els anys 2006 (febrer) i 2013 (agost) a les marques i concessionaris sancionats, poden ser beneficiaris d’esta acció.

Reclamacions entre un 10% i un 15% del preu de compra

 

OCU adverteix que no totes les marques tenien acords durant tot el període cartellitzat, per la qual cosa s’indicarà als adquirents que s’apunten a la campanya si són afectats i se’ls facilitarà la informació necessària sobre els passos següents per iniciar la reclamació.

Gràcies a les diligències preliminars instades per OCU i els treballs previs que està realitzant, els afectats no necessitaran aportar cap documentació que acredite la titularitat dels vehicles afectats ni la valoració del dany, resultant més avantatjós que la seua reclamació de manera individual.

Segons anàlisis preliminars, l’import de la reclamació oscil·larà entre el 10% i el 15% del preu de compra de l’automòbil cartellitzat, xifra que caldrà adequar en cada cas en funció de la data de compra, així com de la marca i model de cada automòbil.

OCU està treballant en unes condicions econòmiques avantatjoses, que inclouran advocat, procurador i perit, per als afectats que es vulguen unir a esta acció.

Concessionaris i fabricants de cotxes que van vulnerar la competència

 

Entre el 2015 i el 2016, la CNMC, màxima autoritat de Competència, va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i 2 consultores per pràctiques anticompetitives, en demostrar-se que havien arribat a un acord per fixar les condicions dels preus dels cotxes.

Este càrtel va suposar un clar perjudici als consumidors, que van pagar pels seus vehicles més diners dels que corresponia. Ara el Tribunal Suprem ha confirmat estes multes i ha obert la porta a les reclamacions dels usuaris.

 

Milions de consumidors afectats

 

Els afectats van ser els que van comprar entre febrer del 2006 i agost del 2013 un vehicle BMW, Citroën, Chevrolet, Chrysler, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Toyota, VW Audi o Volvo en algun dels concessionaris sancionats.

Les infraccions sancionades per la CNMC impliquen el 90% del mercat de distribució i comercialització de vehicles a Espanya, de manera que milions de consumidors que van comprar els seus cotxes aquells anys van ser víctimes de les intolerables pràctiques anticompetitives. Ets un?

«A OCU t’ajudarem: iniciarem una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats per estos acords contraris a la competència». OCU reclamarà en nom teu, sense que et veges obligat a aportar documentació addicional en este enllaç.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.