13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Et vas comprar un cotxe entre el 2006 i el 2013? Pots reclamar el 15% del preu

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es proposa exercitar una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats pels acords constitutius del càrtel que va tenir com a efecte una restricció de la competència en la fixació de preus de venda d’automòbils.

Els anys 2015 i 2016, la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i dos consultores, per pràctiques restrictives de la competència consistents en la fixació de descomptes màxims i condicions comercials al mercat de distribució minorista de turismes, amb els consegüents efectes perjudicials per als consumidors, que van adquirir un vehicle per un import superior al que podrien haver-lo adquirit si no hi hagués acords sobre els descomptes a realitzar.

Estes resolucions han sigut recorregudes pels sancionats fins al Tribunal Suprem. Un cop l’Alt Tribunal acabe de confirmar totes les resolucions de la CNMC, es posaran en marxa les corresponents accions col·lectives, a les quals es podran adherir els afectats.

A la pràctica això vol dir que els compradors d’un vehicle durant els anys 2006 (febrer) i 2013 (agost) a les marques i concessionaris sancionats, poden ser beneficiaris d’esta acció.

Reclamacions entre un 10% i un 15% del preu de compra

 

OCU adverteix que no totes les marques tenien acords durant tot el període cartellitzat, per la qual cosa s’indicarà als adquirents que s’apunten a la campanya si són afectats i se’ls facilitarà la informació necessària sobre els passos següents per iniciar la reclamació.

Gràcies a les diligències preliminars instades per OCU i els treballs previs que està realitzant, els afectats no necessitaran aportar cap documentació que acredite la titularitat dels vehicles afectats ni la valoració del dany, resultant més avantatjós que la seua reclamació de manera individual.

Segons anàlisis preliminars, l’import de la reclamació oscil·larà entre el 10% i el 15% del preu de compra de l’automòbil cartellitzat, xifra que caldrà adequar en cada cas en funció de la data de compra, així com de la marca i model de cada automòbil.

OCU està treballant en unes condicions econòmiques avantatjoses, que inclouran advocat, procurador i perit, per als afectats que es vulguen unir a esta acció.

Concessionaris i fabricants de cotxes que van vulnerar la competència

 

Entre el 2015 i el 2016, la CNMC, màxima autoritat de Competència, va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i 2 consultores per pràctiques anticompetitives, en demostrar-se que havien arribat a un acord per fixar les condicions dels preus dels cotxes.

Este càrtel va suposar un clar perjudici als consumidors, que van pagar pels seus vehicles més diners dels que corresponia. Ara el Tribunal Suprem ha confirmat estes multes i ha obert la porta a les reclamacions dels usuaris.

 

Milions de consumidors afectats

 

Els afectats van ser els que van comprar entre febrer del 2006 i agost del 2013 un vehicle BMW, Citroën, Chevrolet, Chrysler, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Toyota, VW Audi o Volvo en algun dels concessionaris sancionats.

Les infraccions sancionades per la CNMC impliquen el 90% del mercat de distribució i comercialització de vehicles a Espanya, de manera que milions de consumidors que van comprar els seus cotxes aquells anys van ser víctimes de les intolerables pràctiques anticompetitives. Ets un?

“A OCU t’ajudarem: iniciarem una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats per estos acords contraris a la competència”. OCU reclamarà en nom teu, sense que et veges obligat a aportar documentació addicional en este enllaç.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.