Et vas comprar un cotxe entre el 2006 i el 2013? Pots reclamar el 15% del preu

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) es proposa exercitar una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats pels acords constitutius del càrtel que va tenir com a efecte una restricció de la competència en la fixació de preus de venda d’automòbils.

Els anys 2015 i 2016, la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i dos consultores, per pràctiques restrictives de la competència consistents en la fixació de descomptes màxims i condicions comercials al mercat de distribució minorista de turismes, amb els consegüents efectes perjudicials per als consumidors, que van adquirir un vehicle per un import superior al que podrien haver-lo adquirit si no hi hagués acords sobre els descomptes a realitzar.

Estes resolucions han sigut recorregudes pels sancionats fins al Tribunal Suprem. Un cop l’Alt Tribunal acabe de confirmar totes les resolucions de la CNMC, es posaran en marxa les corresponents accions col·lectives, a les quals es podran adherir els afectats.

A la pràctica això vol dir que els compradors d’un vehicle durant els anys 2006 (febrer) i 2013 (agost) a les marques i concessionaris sancionats, poden ser beneficiaris d’esta acció.

Reclamacions entre un 10% i un 15% del preu de compra

 

OCU adverteix que no totes les marques tenien acords durant tot el període cartellitzat, per la qual cosa s’indicarà als adquirents que s’apunten a la campanya si són afectats i se’ls facilitarà la informació necessària sobre els passos següents per iniciar la reclamació.

Gràcies a les diligències preliminars instades per OCU i els treballs previs que està realitzant, els afectats no necessitaran aportar cap documentació que acredite la titularitat dels vehicles afectats ni la valoració del dany, resultant més avantatjós que la seua reclamació de manera individual.

Segons anàlisis preliminars, l’import de la reclamació oscil·larà entre el 10% i el 15% del preu de compra de l’automòbil cartellitzat, xifra que caldrà adequar en cada cas en funció de la data de compra, així com de la marca i model de cada automòbil.

OCU està treballant en unes condicions econòmiques avantatjoses, que inclouran advocat, procurador i perit, per als afectats que es vulguen unir a esta acció.

Concessionaris i fabricants de cotxes que van vulnerar la competència

 

Entre el 2015 i el 2016, la CNMC, màxima autoritat de Competència, va multar 21 fabricants d’automòbils, 130 concessionaris i 2 consultores per pràctiques anticompetitives, en demostrar-se que havien arribat a un acord per fixar les condicions dels preus dels cotxes.

Este càrtel va suposar un clar perjudici als consumidors, que van pagar pels seus vehicles més diners dels que corresponia. Ara el Tribunal Suprem ha confirmat estes multes i ha obert la porta a les reclamacions dels usuaris.

 

Milions de consumidors afectats

 

Els afectats van ser els que van comprar entre febrer del 2006 i agost del 2013 un vehicle BMW, Citroën, Chevrolet, Chrysler, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Toyota, VW Audi o Volvo en algun dels concessionaris sancionats.

Les infraccions sancionades per la CNMC impliquen el 90% del mercat de distribució i comercialització de vehicles a Espanya, de manera que milions de consumidors que van comprar els seus cotxes aquells anys van ser víctimes de les intolerables pràctiques anticompetitives. Ets un?

«A OCU t’ajudarem: iniciarem una acció col·lectiva de rescabalament de danys en defensa dels compradors de vehicles afectats per estos acords contraris a la competència». OCU reclamarà en nom teu, sense que et veges obligat a aportar documentació addicional en este enllaç.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.