L’IPC puja al 6% al febrer i els aliments es disparen un 16,6%

L’índex de preus de consum (IPC) s’ha incrementat un 0,9% el mes de febrer i ha pujat una dècima la taxa interanual, fins al 6%, per l’encariment de l’electricitat i dels aliments, que van disparar els preus un 16,6% respecte el febrer del 2022.

Segons dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la inflació interanual definitiva del febrer és una dècima inferior a l’avançada a finals del mes anterior, quan es va apuntar a una taxa del 6,1%, mentre que la pujada mensual finalment ha estat de nou dècimes.

En conseqüència, la inflació encadena dos mesos consecutius de pujades en la taxa interanual després del repunt del gener, quan es va incrementar dos dècimes, fins al 5,9%. La inflació subjacent va augmentar una dècima al febrer, fins al 7,6%, la taxa més alta des del desembre del 1986. D’esta manera, la inflació subjacent supera l’índex general en més d’1,5 punts.

Els preus dels aliments es disparen al 16,6%

Els preus dels aliments van créixer al febrer un 16,6% en taxa interanual, més d’un punt per damunt de la del mes anterior.

Ha influït l’encariment dels llegums i les hortalisses i la carn, al febrer es van encarir sobretot els aliments frescos; per contra, el peix i el marisc van baixar els preus menys que l’any passat.

Últimes notícies

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.

El PSPV presenta una esmena a la totalitat als primers pressupostos de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha registrat una esmena a la totalitat als primers pressupostos de la Generalitat de Pérez Llorca, que considera pensats per a satisfer Vox i amb retallades en vivenda, sanitat i educació.

Castelló i Almeria busquen a Castalia el primer colp de mà cap a Primera Divisió

Castelló i Almeria s’enfronten este dissabte al SkyFy Castalia en l’anada de les semifinals del play-off d’ascens, amb els orelluts somiant a tornar a Primera 35 anys després i els andalusos buscant un nou intent d’ascens.