L’IPC puja al 6% al febrer i els aliments es disparen un 16,6%

L’índex de preus de consum (IPC) s’ha incrementat un 0,9% el mes de febrer i ha pujat una dècima la taxa interanual, fins al 6%, per l’encariment de l’electricitat i dels aliments, que van disparar els preus un 16,6% respecte el febrer del 2022.

Segons dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la inflació interanual definitiva del febrer és una dècima inferior a l’avançada a finals del mes anterior, quan es va apuntar a una taxa del 6,1%, mentre que la pujada mensual finalment ha estat de nou dècimes.

En conseqüència, la inflació encadena dos mesos consecutius de pujades en la taxa interanual després del repunt del gener, quan es va incrementar dos dècimes, fins al 5,9%. La inflació subjacent va augmentar una dècima al febrer, fins al 7,6%, la taxa més alta des del desembre del 1986. D’esta manera, la inflació subjacent supera l’índex general en més d’1,5 punts.

Els preus dels aliments es disparen al 16,6%

Els preus dels aliments van créixer al febrer un 16,6% en taxa interanual, més d’un punt per damunt de la del mes anterior.

Ha influït l’encariment dels llegums i les hortalisses i la carn, al febrer es van encarir sobretot els aliments frescos; per contra, el peix i el marisc van baixar els preus menys que l’any passat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.