L’IPC puja al 6% al febrer i els aliments es disparen un 16,6%

L’índex de preus de consum (IPC) s’ha incrementat un 0,9% el mes de febrer i ha pujat una dècima la taxa interanual, fins al 6%, per l’encariment de l’electricitat i dels aliments, que van disparar els preus un 16,6% respecte el febrer del 2022.

Segons dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la inflació interanual definitiva del febrer és una dècima inferior a l’avançada a finals del mes anterior, quan es va apuntar a una taxa del 6,1%, mentre que la pujada mensual finalment ha estat de nou dècimes.

En conseqüència, la inflació encadena dos mesos consecutius de pujades en la taxa interanual després del repunt del gener, quan es va incrementar dos dècimes, fins al 5,9%. La inflació subjacent va augmentar una dècima al febrer, fins al 7,6%, la taxa més alta des del desembre del 1986. D’esta manera, la inflació subjacent supera l’índex general en més d’1,5 punts.

Els preus dels aliments es disparen al 16,6%

Els preus dels aliments van créixer al febrer un 16,6% en taxa interanual, més d’un punt per damunt de la del mes anterior.

Ha influït l’encariment dels llegums i les hortalisses i la carn, al febrer es van encarir sobretot els aliments frescos; per contra, el peix i el marisc van baixar els preus menys que l’any passat.

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.