17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

L’IPC puja al 6% al febrer i els aliments es disparen un 16,6%

L’índex de preus de consum (IPC) s’ha incrementat un 0,9% el mes de febrer i ha pujat una dècima la taxa interanual, fins al 6%, per l’encariment de l’electricitat i dels aliments, que van disparar els preus un 16,6% respecte el febrer del 2022.

Segons dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la inflació interanual definitiva del febrer és una dècima inferior a l’avançada a finals del mes anterior, quan es va apuntar a una taxa del 6,1%, mentre que la pujada mensual finalment ha estat de nou dècimes.

En conseqüència, la inflació encadena dos mesos consecutius de pujades en la taxa interanual després del repunt del gener, quan es va incrementar dos dècimes, fins al 5,9%. La inflació subjacent va augmentar una dècima al febrer, fins al 7,6%, la taxa més alta des del desembre del 1986. D’esta manera, la inflació subjacent supera l’índex general en més d’1,5 punts.

Els preus dels aliments es disparen al 16,6%

Els preus dels aliments van créixer al febrer un 16,6% en taxa interanual, més d’un punt per damunt de la del mes anterior.

Ha influït l’encariment dels llegums i les hortalisses i la carn, al febrer es van encarir sobretot els aliments frescos; per contra, el peix i el marisc van baixar els preus menys que l’any passat.

Últimes notícies

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.

Mor un ancià de 89 anys atropellat a Algemesí i el conductor és detingut

Un home de 89 anys ha mort després de ser atropellat a Algemesí. El conductor, que va continuar circulant amb un camió xicotet, ha sigut detingut a Alaquàs.

Ratxes de fins a 72 km/h activen avisos i mobilitzen als bombers en la Comunitat Valenciana

Ratxes de fins a 72 km/h activen avisos taronja i groc en la Comunitat Valenciana. Bombers atenen caigudes i sanejaments a València; sense incidents a Alacant i Castelló.

Detingut a Castelló un jove que robava joies fent-se passar per inversor

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un jove de 24 anys per sostraure joies en diverses botigues després de simular alt poder adquisitiu i inversions a l'estranger. La investigació continua oberta i s'han recuperat quatre peces i part dels diners.