L’IPC es modera al 8,9% al setembre, amb els aliments disparats

L’IPC, Índex de Preus al Consum, cau al setembre al 8,9 % interanual, una dècima menys del que va avançar l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i 1,6 punts menys respecte a la inflació registrada a l’agost.

L’IPC cau un 0,7% al mes de setembre respecte al mes d’agost principalment per la baixada de l’electricitat, de manera que se situa al 8,9% mentre que la inflació s’ha reduït dos dècimes, fins al 6,2%.

L’alça dels preus s’ha alentit, i per això continua la tendència cap a la moderació que es va iniciar este estiu. No obstant això, els aliments i les begudes no alcohòliques van pujar un 14,4 % interanual, una taxa de 6 dècimes superior a la d’agost i la més alta des del 1994.

Destaquen l’encariment d’aliments com els llegums i les hortalisses, la llet, els formatges i els ous, i la carn.

Evolució anual dels preus de consum

Els grups que destaquen per la seua influència en el descens de la taxa anual són:

Habitatge, que en disminueix la variació més de 10 punts i mig, fins al 14,2%, a causa de la baixada de l’electricitat davant la pujada del setembre del 2021.

Transport, amb una taxa del 9,4%, més de dos punts inferiors a la del mes anterior. Esta evolució és causada pel descens del preu dels carburants i lubricants, davant l’augment registrat el setembre del 2021, i la baixada als serveis de transport.

Per la seua banda, el grup amb més influència positiva és:

Aliments i begudes no alcohòliques, que situa la taxa en el 14,4%, sis dècimes superior a la del mes passat, i la més alta des del començament de la sèrie, el gener del 1994.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.