La Loteria de Nadal deixa 72,77 milions en la Comunitat, 12,4 de la grossa

 

El sorteig de la Loteria de Nadal, celebrat aquest dissabte a Madrid, ha deixat uns 72,77 milions d’euros en la Comunitat Valenciana, d’ells 12,4 milions corresponents a la grossa, el número 3.347, del qual s’han venut 31 dècims en dotze poblacions de València i Alacant.

   

D’aquests 72,77 milions, 56,37 milions són dècims premiats dels tres primers premis, d’un dels quarts i de sis dels huit cinquens premis venuts per administracions de les tres províncies, mentre que els restants 16,4 corresponen a dècims comprats a Almansa (Albacete), que va vendre el segon premi (21.015), i després repartits a Paiporta (València) i Alacant.

 

12 poblacions valencianes agraciades amb la grossa de Nadal

  

Amb aquestes xifres globals, la Comunitat ha aconseguit retornar el 25,78% dels 331,11 milions invertits pels ciutadans en la compra de Loteria de Nadal.

  

Només 12,4 dels 85 milions de la grossa han recalat en la Comunitat, ja que únicament es van vendre 31 dècims en dotze poblacions: Llíria, Elx, Alacant, Benidorm, Xàtiva, Oriola, la Vila Joiosa, L’Alcúdia, Manises, Ontinyent, Paterna i València.

 

 

  

Una botiga d’ultramarins, perfumeria i drogueria de Llíria, a Camp de Túria, ha venut set dècims de la grossa, per la qual cosa ha repartit 2,8 milions d’euros per dècims venuts per màquina electrònica.

  

La propietària d’aquest comerç, María Galduf, ha assegurat a EFE que és la primera vegada en seixanta anys, des que té la botiga, que ven un premi de Nadal, encara que ha donat un primer premi del sorteig dels dijous.

    

Altres dos milions han sigut repartits per l’administració número 22 d’Elx, que va vendre cinc dècims a algú que «s’emportaria loteria per a tota la família o que va demanar un número que acabe en 47, qui sap… Portem des d’estiu venent loteria de Nadal», ha explicat a EFE Jesús García, encarregat de l’administració.

 

El segon premi deixa 8,75 milions d’euros a Pedreguer

  

D’aquest mateix número hi havia consignades deu sèries en l’administració número 1 de Pedreguer, a la comarca de la Marina Alta, però finalment van retornar tres sèries, per la qual cosa el premi s’ha quedat en 8,75 milions d’euros.

Aquest 21.015, un número bonic que s’ha venut bé, no el tenia assignat inicialment aquesta administració sinó que ho va rebre d’intercanvi d’una d’Albacete.

    

Segons Roberto Tent, un dels dos propietaris del despatx, alguns dels agraciats li han comentat que destinaran els diners del premi a pagar la hipoteca i a viatjar a destinacions exòtiques.

  

Altres 16,4 milions d’aquest segon premi han vingut de rebot a la Comunitat, ja que van ser dècims comprats en una administració d’Almansa que després van ser venuts en el bar ‘La boutique del café’ del barri de La Florida d’Alacant, per la qual cosa els clients es repartiran 15 milions d’euros, i entre els treballadors d’una fàbrica de molls de Paiporta, que cobraran 1,4 milions.

  

La Comunitat amb només 190 dècims del tercer premi 

  

Del tercer premi, el 4.211, només es van vendre 190 dècims en quinze poblacions de la Comunitat: Viver (153 dècims), Catarroja (15 dècims), Manises (4 dècims), Almàssera, Castelló i València (dos dècims en cadascuna d’elles) i un dècim en tres administracions de la ciutat d’Alacant, en una altra dels Desemparats, a Torrevieja, Xèrica, Peníscola, Sogorb, Albal, Alfafar, Gandia, Torrent i València.

    

Viver, una població de tot just 1.500 habitants, ha sigut agraciada amb 7,65 milions d’aquest tercer premi, venut entre la clientela del bar ‘Bb+’, la propietària del qual, Nora Corpas, ha assegurat que va estar en ‘KO tècnic’ res més conéixer la notícia i que va triar el número per coincidir amb la data de naixement de la seua filla.

 

El quart premi fins a València i Alacant

  

El 67.774, un dels dos quarts premis, ha deixat 3,2 milions en la Comunitat, d’ells dos milions a València per les deu sèries venudes per l’administració número 74, situada en el Camí Nou de Picanya, i altres 1,2 milions en dècims solts venuts en sis poblacions de les províncies de València i Alacant.

Els cinquens premis repartits per tota la Comunitat

 

Dels huit cinquens premis, sis han deixat 22,47 milions d’euros: 10,20 milions del 63.025 repartits per una administració del Campello pròxima a la platja; 4,5 milions del 47.862 a Foios, la majoria distribuïts per l’associació festera ‘Filles de Maria’; 4,02 milions del 18.596 venut en dos administracions d’Alacant; i 1,8 milions del 29.031 repartits a Mislata.

    

Així mateix, han deixat quantitats inferiors d’aquests mateixos números o del 20.202 i del 2.308 venuts en diferents poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Últimes notícies

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.