17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Loteria de Nadal deixa 72,77 milions en la Comunitat, 12,4 de la grossa

 

El sorteig de la Loteria de Nadal, celebrat aquest dissabte a Madrid, ha deixat uns 72,77 milions d’euros en la Comunitat Valenciana, d’ells 12,4 milions corresponents a la grossa, el número 3.347, del qual s’han venut 31 dècims en dotze poblacions de València i Alacant.

   

D’aquests 72,77 milions, 56,37 milions són dècims premiats dels tres primers premis, d’un dels quarts i de sis dels huit cinquens premis venuts per administracions de les tres províncies, mentre que els restants 16,4 corresponen a dècims comprats a Almansa (Albacete), que va vendre el segon premi (21.015), i després repartits a Paiporta (València) i Alacant.

 

12 poblacions valencianes agraciades amb la grossa de Nadal

  

Amb aquestes xifres globals, la Comunitat ha aconseguit retornar el 25,78% dels 331,11 milions invertits pels ciutadans en la compra de Loteria de Nadal.

  

Només 12,4 dels 85 milions de la grossa han recalat en la Comunitat, ja que únicament es van vendre 31 dècims en dotze poblacions: Llíria, Elx, Alacant, Benidorm, Xàtiva, Oriola, la Vila Joiosa, L’Alcúdia, Manises, Ontinyent, Paterna i València.

 

 

  

Una botiga d’ultramarins, perfumeria i drogueria de Llíria, a Camp de Túria, ha venut set dècims de la grossa, per la qual cosa ha repartit 2,8 milions d’euros per dècims venuts per màquina electrònica.

  

La propietària d’aquest comerç, María Galduf, ha assegurat a EFE que és la primera vegada en seixanta anys, des que té la botiga, que ven un premi de Nadal, encara que ha donat un primer premi del sorteig dels dijous.

    

Altres dos milions han sigut repartits per l’administració número 22 d’Elx, que va vendre cinc dècims a algú que «s’emportaria loteria per a tota la família o que va demanar un número que acabe en 47, qui sap… Portem des d’estiu venent loteria de Nadal», ha explicat a EFE Jesús García, encarregat de l’administració.

 

El segon premi deixa 8,75 milions d’euros a Pedreguer

  

D’aquest mateix número hi havia consignades deu sèries en l’administració número 1 de Pedreguer, a la comarca de la Marina Alta, però finalment van retornar tres sèries, per la qual cosa el premi s’ha quedat en 8,75 milions d’euros.

Aquest 21.015, un número bonic que s’ha venut bé, no el tenia assignat inicialment aquesta administració sinó que ho va rebre d’intercanvi d’una d’Albacete.

    

Segons Roberto Tent, un dels dos propietaris del despatx, alguns dels agraciats li han comentat que destinaran els diners del premi a pagar la hipoteca i a viatjar a destinacions exòtiques.

  

Altres 16,4 milions d’aquest segon premi han vingut de rebot a la Comunitat, ja que van ser dècims comprats en una administració d’Almansa que després van ser venuts en el bar ‘La boutique del café’ del barri de La Florida d’Alacant, per la qual cosa els clients es repartiran 15 milions d’euros, i entre els treballadors d’una fàbrica de molls de Paiporta, que cobraran 1,4 milions.

  

La Comunitat amb només 190 dècims del tercer premi 

  

Del tercer premi, el 4.211, només es van vendre 190 dècims en quinze poblacions de la Comunitat: Viver (153 dècims), Catarroja (15 dècims), Manises (4 dècims), Almàssera, Castelló i València (dos dècims en cadascuna d’elles) i un dècim en tres administracions de la ciutat d’Alacant, en una altra dels Desemparats, a Torrevieja, Xèrica, Peníscola, Sogorb, Albal, Alfafar, Gandia, Torrent i València.

    

Viver, una població de tot just 1.500 habitants, ha sigut agraciada amb 7,65 milions d’aquest tercer premi, venut entre la clientela del bar ‘Bb+’, la propietària del qual, Nora Corpas, ha assegurat que va estar en ‘KO tècnic’ res més conéixer la notícia i que va triar el número per coincidir amb la data de naixement de la seua filla.

 

El quart premi fins a València i Alacant

  

El 67.774, un dels dos quarts premis, ha deixat 3,2 milions en la Comunitat, d’ells dos milions a València per les deu sèries venudes per l’administració número 74, situada en el Camí Nou de Picanya, i altres 1,2 milions en dècims solts venuts en sis poblacions de les províncies de València i Alacant.

Els cinquens premis repartits per tota la Comunitat

 

Dels huit cinquens premis, sis han deixat 22,47 milions d’euros: 10,20 milions del 63.025 repartits per una administració del Campello pròxima a la platja; 4,5 milions del 47.862 a Foios, la majoria distribuïts per l’associació festera ‘Filles de Maria’; 4,02 milions del 18.596 venut en dos administracions d’Alacant; i 1,8 milions del 29.031 repartits a Mislata.

    

Així mateix, han deixat quantitats inferiors d’aquests mateixos números o del 20.202 i del 2.308 venuts en diferents poblacions de la Comunitat Valenciana.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.