Mor als 41 anys Virgil Abloh, dissenyador de Louis Vuitton

 

L’estatunidenc Virgil Abloh, estilista i director artístic de les col·leccions masculines de Louis Vuitton, va morir aquest diumenge als 41 anys, víctima d’una mena de càncer anomenat angiosarcoma cardíac, tal com anunciava el grup LVMH, propietari de la signatura de moda de luxe.

«LVMH, la Casa Louis Vuitton i Off-White tenen l’immens dolor d’anunciar la desaparició de Virgil Abloh, derrotat aquest diumenge 28 de novembre per un càncer que portava combatent diversos anys», deia el seu comunicat en Twitter.

 

 

Bernard Arnault, president del grup, es va declarar «commocionat» i va enaltir la labor de «d’un dissenyador genial, un visionari», però també «una ànima bella i un home d’una gran saviesa».´La carrera professional de Virgil li havia fet posicionar-se com una de les figures més revolucionàries de la indústria del luxe i del streetwear en l’última dècada, a través de la seua signatura Off White i com a director creatiu de la línia per a home de Louis Vuitton, fent un gir de rosca a la moda masculina i un impuls a la indústria.

 

Èxit de masses

 

En els últims anys, Abolh es va tornar un dels dissenyadors més populars entre el públic ‘millennial‘, amb dessuadores estampades amb un logo molt recognoscible, compost de franges obliqües blanques i negres, i també gràcies a reeixides col·laboracions amb Nike, Jimmy Choo i Moncler, entre altres.

La malaltia d’Abloh no s’havia fet pública. En el comunicat, s’informa que Abloh va ser diagnosticat en 2019 «d’una forma rara i agressiva de càncer, l’angiosarcoma cardíac», i que des de llavors s’havia sotmés a diversos tractaments. «Malgrat tot, la seua ètica de treball, la seua curiositat infinita i el seu optimisme mai van flaquejar. (…) Sovint deia: «Tot el que faig és per a la versió de mi mateix de 17 anys», creient profundament en el poder de l’art per a inspirar a les generacions futures», prossegueix la nota.

 

Una de les persones més influents de la moda

 

Abloh es va convertir en una de les persones més influents de la moda de l’última dècada i ho va fer desafiant els codis masculins establits per a obrir un debat sobre la nova masculinitat. Pot el xandall ser el nou vestit d’oficina? El creatiu ho tenia clar i tant pel seu pas per la històrica maison Louis Vuitton com en la seua pròpia signatura, Off-White, va fer de la moda urbana el nou vestit de sastre.

Format com a arquitecte i amb una àmplia experiència en el sector de la música, el creador es va donar a conéixer com a assessor creatiu del raper estatunidenc Kanye West, a qui va conéixer en 2009 quan treballava com a becari per a Fendi. Un any després va treballar mà a mà en l’agència creativa del raper, DONDA, on es va encarregar de la imatge i concepte del seu àlbum Watch The Throne.

Poc després començaria la seua pròpia marxa en el sector amb la seua primera marca, Pyrex Vision, l’any 2011. Aquest xicotet projecte de costura “streetwear” es basava a comprar roba de Ralph Lauren, barata per a després estampar els seus dissenys i vendre’ls de nou a preus per damunt dels 500 dòlars.

L’èxit d’Abloh explica a la perfecció el canvi radical de rumb de la indústria del luxe. L’artista es va atrevir a trencar amb les convencions clàssiques i a crear col·leccions que en aquells dies es veien als carrers, però no en una fashion week.

Abloh també entenia la moda com una eina de denúncia social. La cultura urbana entorn del skate i amb influències del hip-hop amb la qual va créixer des de xicotet va ser el seu gran punt de partida. Va voler elevar aqueix estil de vida, tan discriminat racialment, per a donar-li un nou estatus social amb el qual aconseguir canviar la percepció del luxe que tenia fins llavors el consumidor.
 

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU