Pedro Sánchez aclarix si canviarà l’horari dels supermercats

 

Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.

 

Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien sol·licitat la mesura este dimecres, 1 d’abril, la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, ha descartat esta proposta sindical en una roda de premsa telemàtica des de Moncloa.

 

«Limitar els horaris comercials en este moment, i d’esta manera ho hem fet saber a les delegacions del govern, considerem que no és una mesura necessària», ha apuntat Maroto. A demés, la ministra ha demanat als ciutadans que facen «una compra responsable» de cara als dies festius de Setmana Santa.

 

UGT i CCOO demanen restringir els horaris

La carta d’UGT i CCOO diu que «ha de ser compatible la garantia d’accés a productes bàsics amb la seguretat i salut de les plantilles i, per extensió, de la ciutadania. Creiem que han de restringir i racionalitzar els horaris d’atenció en supermercats i grans superfícies comercials durant els dies festius». Per la seua banda, el secretari general de CCOO Servicis, José María Martínez, va dir fa uns dies que s’han d’establir torns de treball «més curts».

 

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoservicis i Supermercats (ASEDA) i l’Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) han afirmat el següent: «Les nostres empreses estan preparades i el proveïment i obertura dels supermercats està perfectament garantit en qualsevol regió del territori, Península, els dos arxipèlags i les dos ciutats autònomes, tant en l’escenari actual com si s’elevara el nivell d’emergència».

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.