16.3 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Pedro Sánchez aclarix si canviarà l’horari dels supermercats

 

Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.

 

Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien sol·licitat la mesura este dimecres, 1 d’abril, la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, ha descartat esta proposta sindical en una roda de premsa telemàtica des de Moncloa.

 

«Limitar els horaris comercials en este moment, i d’esta manera ho hem fet saber a les delegacions del govern, considerem que no és una mesura necessària», ha apuntat Maroto. A demés, la ministra ha demanat als ciutadans que facen «una compra responsable» de cara als dies festius de Setmana Santa.

 

UGT i CCOO demanen restringir els horaris

La carta d’UGT i CCOO diu que «ha de ser compatible la garantia d’accés a productes bàsics amb la seguretat i salut de les plantilles i, per extensió, de la ciutadania. Creiem que han de restringir i racionalitzar els horaris d’atenció en supermercats i grans superfícies comercials durant els dies festius». Per la seua banda, el secretari general de CCOO Servicis, José María Martínez, va dir fa uns dies que s’han d’establir torns de treball «més curts».

 

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoservicis i Supermercats (ASEDA) i l’Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) han afirmat el següent: «Les nostres empreses estan preparades i el proveïment i obertura dels supermercats està perfectament garantit en qualsevol regió del territori, Península, els dos arxipèlags i les dos ciutats autònomes, tant en l’escenari actual com si s’elevara el nivell d’emergència».

Últimes notícies

Feijóo després de ser citat per la dana: el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

Feijóo ha sigut citat com a testimoni en la causa per la gestió de la dana i ha defés que la seua funció aquell 29 d'octubre va ser exigir l'emergència nacional. La jutgessa li ha demanat registres de comunicacions amb Carlos Mazón d'eixe dia.

La jutgessa de la DANA cita a Feijóo com a testimoni i li sol·licita de manera voluntària registres de comunicacions

La instructora del cas per la gestió de la DANA ha acordat citar a Feijóo per a esclarir quina informació li va traslladar Carlos Mazón en temps real. També li demana, de manera voluntària, llistats de crides i missatges del 29 d'octubre de 2024.

Morant defén que el PSOE aplica el ‘jo sí que et crec’ i actua immediatament davant denúncies d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que el PSOE dona credibilitat a les denúncies d'assetjament, fins i tot anònimes, i pren mesures en hores. Ha contrastat esta resposta amb els casos del PP i la trama Gürtel.

Feijóo defén que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional després de ser citat per la DANA

Alberto Núñez Feijóo ha assegurat que el 29 d'octubre de 2024 la seua funció va ser exigir al Govern l'emergència nacional. La citació com a testimoni s'ha conegut durant un acte en Talarrubias.

Hospitalitzat un britànic després de rebre diversos impactes de bala en Orihuela Costa

Un ciutadà britànic roman ingressat en estat estable després de rebre diversos impactes de bala en Mont Zenia, Orihuela Costa. La Guàrdia Civil investiga i no hi ha detencions.

La jutgessa de la DANA cita a Feijóo com a testimoni a petició d’un grup de víctimes

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni a petició d'una associació de víctimes que exercix l'acusació particular.

CCOO alerta de 300 dies d’espera en dependència i 16.000 persones sense prestació en la Comunitat Valenciana

El sindicat advertix de demores mitjanes de 300 dies, 120 per damunt del màxim legal, i de 16.000 persones pendents d'ajuda. La Generalitat replica amb més pressupost i una reducció del 28,6% de la llista.

Cuenca accepta que la jutgessa consulte si és possible recuperar els seus missatges de WhatsApp amb Mazón del 29-O

José Manuel Cuenca ha acceptat que es consulte a la Generalitat si poden recuperar-se els seus missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón del 29-O i, si és viable, que se li demane consentiment per a incorporar-los a la causa per la DANA. La jutgessa i el fiscal han rebutjat imputar-li al no tindre comandament en la gestió de l'emergència.