Pedro Sánchez aclarix si canviarà l’horari dels supermercats

 

Els ciutadans poden estar tranquils a l’hora de fer les seues compres en els supermercats i botigues de productes essencials. El president del Govern, Pedro Sánchez, no s’ha plantejat fins ara limitar els horaris d’estos centres d’alimentació per la crisi del coronavirus.

 

Si bé és cert que els sindicats CCOO i UGT havien sol·licitat la mesura este dimecres, 1 d’abril, la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, ha descartat esta proposta sindical en una roda de premsa telemàtica des de Moncloa.

 

«Limitar els horaris comercials en este moment, i d’esta manera ho hem fet saber a les delegacions del govern, considerem que no és una mesura necessària», ha apuntat Maroto. A demés, la ministra ha demanat als ciutadans que facen «una compra responsable» de cara als dies festius de Setmana Santa.

 

UGT i CCOO demanen restringir els horaris

La carta d’UGT i CCOO diu que «ha de ser compatible la garantia d’accés a productes bàsics amb la seguretat i salut de les plantilles i, per extensió, de la ciutadania. Creiem que han de restringir i racionalitzar els horaris d’atenció en supermercats i grans superfícies comercials durant els dies festius». Per la seua banda, el secretari general de CCOO Servicis, José María Martínez, va dir fa uns dies que s’han d’establir torns de treball «més curts».

 

L’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoservicis i Supermercats (ASEDA) i l’Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) han afirmat el següent: «Les nostres empreses estan preparades i el proveïment i obertura dels supermercats està perfectament garantit en qualsevol regió del territori, Península, els dos arxipèlags i les dos ciutats autònomes, tant en l’escenari actual com si s’elevara el nivell d’emergència».

Últimes notícies

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.

Deting a Dénia un fugit fugitiu buscat a Rússia per coaccions i prostitució

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 33 anys reclamat per Rússia per coaccions i prostitució, vinculat a una xarxa de pornografia en línia. L’Audiència Nacional ha assumit el cas per a tramitar la seua possible extradició.

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.