El perillós correu a nom de la Seguretat Social que no has d’obrir mai

 

La Policica ha alertat la població d’una nova estafa de ‘phishing’ que suplanta la Inspecció de Treball i Seguretat Social que s’aprofita de la situació actual, en mig de la pandèmia per coronavirus, i que va adreçada especialment a empreses, que des de fa setmanes tenen piles de processos burocràtics per a aplicar els ERTOs a les seues plantilles.

 

De fet, els estafadors s’aprofiten d’esta situació per a fer creure a les seues víctimes, fent-se passar per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que hi ha hagut queixes sobre el seu paper en el compliment de la legislació vigent durant esta època, fent referència als decrets aprovats pel govern espanyol amb relació a com han d’actuar les empreses en l’àmbit laboral. 

 

Un correu aprofitant la crisi actual

Els estafadors envien un correu amb l’assumpte ‘Denúncia oficial‘ amb què avisen l’empresa que, a causa de les queixes, el seu equip començarà una investigació per a esbrinar si han incomplert les directrius actuals, i els animen a clicar en un enllaç a on suposadament podran vore les queixes i els detalls de la investigació. 

 

A demés, el correu alerta de les sancions a què suposadament s’enfronten, com ara la suspensió de l’activitat de l’empresa o directament denúncies i processos judicials. Els estafadors insten l’empresa a respondre per tal de poder programar una trucada telefònica que done detalls sobre les infraccions. 

 

La Policia ha alertat que les persones o empreses que reben este correu en cap cas han de clicar l’enllaç, respondre o descarregar-se possibles arxius adjunts. En estos casos, segons estafes similars anteriors, el fet de respondre o clicar l’enllaç fa que els estafadors sàpiguen que l’adreça electrònica és activa i, per tant, seguiran enviant futures estafes. 

 

Últimes notícies

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.