12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El perillós correu a nom de la Seguretat Social que no has d’obrir mai

 

La Policica ha alertat la població d’una nova estafa de ‘phishing’ que suplanta la Inspecció de Treball i Seguretat Social que s’aprofita de la situació actual, en mig de la pandèmia per coronavirus, i que va adreçada especialment a empreses, que des de fa setmanes tenen piles de processos burocràtics per a aplicar els ERTOs a les seues plantilles.

 

De fet, els estafadors s’aprofiten d’esta situació per a fer creure a les seues víctimes, fent-se passar per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que hi ha hagut queixes sobre el seu paper en el compliment de la legislació vigent durant esta època, fent referència als decrets aprovats pel govern espanyol amb relació a com han d’actuar les empreses en l’àmbit laboral. 

 

Un correu aprofitant la crisi actual

Els estafadors envien un correu amb l’assumpte ‘Denúncia oficial‘ amb què avisen l’empresa que, a causa de les queixes, el seu equip començarà una investigació per a esbrinar si han incomplert les directrius actuals, i els animen a clicar en un enllaç a on suposadament podran vore les queixes i els detalls de la investigació. 

 

A demés, el correu alerta de les sancions a què suposadament s’enfronten, com ara la suspensió de l’activitat de l’empresa o directament denúncies i processos judicials. Els estafadors insten l’empresa a respondre per tal de poder programar una trucada telefònica que done detalls sobre les infraccions. 

 

La Policia ha alertat que les persones o empreses que reben este correu en cap cas han de clicar l’enllaç, respondre o descarregar-se possibles arxius adjunts. En estos casos, segons estafes similars anteriors, el fet de respondre o clicar l’enllaç fa que els estafadors sàpiguen que l’adreça electrònica és activa i, per tant, seguiran enviant futures estafes. 

 

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.