El perillós correu a nom de la Seguretat Social que no has d’obrir mai

 

La Policica ha alertat la població d’una nova estafa de ‘phishing’ que suplanta la Inspecció de Treball i Seguretat Social que s’aprofita de la situació actual, en mig de la pandèmia per coronavirus, i que va adreçada especialment a empreses, que des de fa setmanes tenen piles de processos burocràtics per a aplicar els ERTOs a les seues plantilles.

 

De fet, els estafadors s’aprofiten d’esta situació per a fer creure a les seues víctimes, fent-se passar per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que hi ha hagut queixes sobre el seu paper en el compliment de la legislació vigent durant esta època, fent referència als decrets aprovats pel govern espanyol amb relació a com han d’actuar les empreses en l’àmbit laboral. 

 

Un correu aprofitant la crisi actual

Els estafadors envien un correu amb l’assumpte ‘Denúncia oficial‘ amb què avisen l’empresa que, a causa de les queixes, el seu equip començarà una investigació per a esbrinar si han incomplert les directrius actuals, i els animen a clicar en un enllaç a on suposadament podran vore les queixes i els detalls de la investigació. 

 

A demés, el correu alerta de les sancions a què suposadament s’enfronten, com ara la suspensió de l’activitat de l’empresa o directament denúncies i processos judicials. Els estafadors insten l’empresa a respondre per tal de poder programar una trucada telefònica que done detalls sobre les infraccions. 

 

La Policia ha alertat que les persones o empreses que reben este correu en cap cas han de clicar l’enllaç, respondre o descarregar-se possibles arxius adjunts. En estos casos, segons estafes similars anteriors, el fet de respondre o clicar l’enllaç fa que els estafadors sàpiguen que l’adreça electrònica és activa i, per tant, seguiran enviant futures estafes. 

 

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.