23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El perillós correu a nom de la Seguretat Social que no has d’obrir mai

 

La Policica ha alertat la població d’una nova estafa de ‘phishing’ que suplanta la Inspecció de Treball i Seguretat Social que s’aprofita de la situació actual, en mig de la pandèmia per coronavirus, i que va adreçada especialment a empreses, que des de fa setmanes tenen piles de processos burocràtics per a aplicar els ERTOs a les seues plantilles.

 

De fet, els estafadors s’aprofiten d’esta situació per a fer creure a les seues víctimes, fent-se passar per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que hi ha hagut queixes sobre el seu paper en el compliment de la legislació vigent durant esta època, fent referència als decrets aprovats pel govern espanyol amb relació a com han d’actuar les empreses en l’àmbit laboral. 

 

Un correu aprofitant la crisi actual

Els estafadors envien un correu amb l’assumpte ‘Denúncia oficial‘ amb què avisen l’empresa que, a causa de les queixes, el seu equip començarà una investigació per a esbrinar si han incomplert les directrius actuals, i els animen a clicar en un enllaç a on suposadament podran vore les queixes i els detalls de la investigació. 

 

A demés, el correu alerta de les sancions a què suposadament s’enfronten, com ara la suspensió de l’activitat de l’empresa o directament denúncies i processos judicials. Els estafadors insten l’empresa a respondre per tal de poder programar una trucada telefònica que done detalls sobre les infraccions. 

 

La Policia ha alertat que les persones o empreses que reben este correu en cap cas han de clicar l’enllaç, respondre o descarregar-se possibles arxius adjunts. En estos casos, segons estafes similars anteriors, el fet de respondre o clicar l’enllaç fa que els estafadors sàpiguen que l’adreça electrònica és activa i, per tant, seguiran enviant futures estafes. 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.

Catalá veu tardana la Comissió Mixta de la dana i Bernabé confia en una coordinació efectiva

Catalá ha criticat que l'òrgan s'active 16 mesos després de la dana, mentres Bernabé ha defés la seua utilitat per a reforçar la coordinació entre administracions.

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.