El perillós correu a nom de la Seguretat Social que no has d’obrir mai

 

La Policica ha alertat la població d’una nova estafa de ‘phishing’ que suplanta la Inspecció de Treball i Seguretat Social que s’aprofita de la situació actual, en mig de la pandèmia per coronavirus, i que va adreçada especialment a empreses, que des de fa setmanes tenen piles de processos burocràtics per a aplicar els ERTOs a les seues plantilles.

 

De fet, els estafadors s’aprofiten d’esta situació per a fer creure a les seues víctimes, fent-se passar per la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que hi ha hagut queixes sobre el seu paper en el compliment de la legislació vigent durant esta època, fent referència als decrets aprovats pel govern espanyol amb relació a com han d’actuar les empreses en l’àmbit laboral. 

 

Un correu aprofitant la crisi actual

Els estafadors envien un correu amb l’assumpte ‘Denúncia oficial‘ amb què avisen l’empresa que, a causa de les queixes, el seu equip començarà una investigació per a esbrinar si han incomplert les directrius actuals, i els animen a clicar en un enllaç a on suposadament podran vore les queixes i els detalls de la investigació. 

 

A demés, el correu alerta de les sancions a què suposadament s’enfronten, com ara la suspensió de l’activitat de l’empresa o directament denúncies i processos judicials. Els estafadors insten l’empresa a respondre per tal de poder programar una trucada telefònica que done detalls sobre les infraccions. 

 

La Policia ha alertat que les persones o empreses que reben este correu en cap cas han de clicar l’enllaç, respondre o descarregar-se possibles arxius adjunts. En estos casos, segons estafes similars anteriors, el fet de respondre o clicar l’enllaç fa que els estafadors sàpiguen que l’adreça electrònica és activa i, per tant, seguiran enviant futures estafes. 

 

Últimes notícies

El rector de la UJI reclama més finançament per a garantir la qualitat universitària

El rector de la UJI, Jesús Lancis, ha aprofitat l’obertura del curs 2026/2027 de les universitats valencianes per a exigir a les administracions més finançament i afrontar el repte de la intel·ligència artificial generativa. L’acte ha reunit a Castelló les principals autoritats autonòmiques, estatals i locals.

Els fons FEDER per a la Comunitat ja mobilitzen 630 milions d’euros

La Generalitat ha gestionat ja el 70,9 % dels fons FEDER 2021-2027 assignats a la Comunitat Valenciana, amb 629,87 milions mobilitzats i 1.515 operacions en marxa.

Braulio Vázquez obri la porta a fitxar un central i a reforçar l’àrea esportiva del Valencia

El nou director esportiu del Valencia ha explicat en la seua presentació que estudia incorporar un central, mirar el mercat de jugadors lliures i reordenar l’estructura esportiva i mèdica del club.

La Diputació d’Alacant reforça el diàleg amb els regants de Callosa de Segura

Toni Pérez ha visitat el Jutjat Privat d’Aigües de Callosa de Segura per a escoltar les necessitats dels regants i repassar les ajudes provincials per a millorar l’eficiència hídrica.

Concentració de cinc dies de l’Elx a San Pedro del Pinatar durant l’aturada

L’Elx ha programat una estada de treball de cinc dies a San Pedro del Pinatar durant l’aturada de LALIGA, amb entrenaments dobles i dos amistosos de preparació.

Rego acusa el Consell de preferir Vox abans que acollir menors migrants

La ministra Sira Rego ha acusat el Govern valencià de prioritzar l’aliança amb Vox per damunt de la solidaritat amb Ceuta i l’acollida de menors migrants no acompanyats, i ha defensat que la Comunitat Valenciana té capacitat suficient.

El PSPV acusa la Diputació de desídia pel tancament del Teatre Principal de València

El PSPV responsabilitza el govern de Vicent Mompó del tancament del Teatre Principal de València i l’acusa de falta de planificació i d’inacció malgrat disposar d’un pla director des de 2021.

Braulio destaca l’ambició d’Aguirre per a agarrar el Valencia en una situació límit

El nou director esportiu del Valencia, Braulio Vázquez, ha explicat que Javier Aguirre ha acceptat entrenar l’equip sense por al context crític i amb molta ambició, i ha defensat que el projecte es jutjarà en el dia a dia.