19.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Policia alerta d’un nou intent d’estafa en nom de Mercadona

Tuit publicat per la Policia Nacional 28 de maig de 2020

La Policia Nacional ha advertit sobre esta estafa. | Twitter

 

Ni en plena pandèmia de coronavirus els estafadors virtuals descansen. Més bé al revés. Les estafes virtuals s’han incrementat a causa del confinament i l’estat d’alarma. I és que els delinqüents aprofiten que passem més temps en casa i la por de la situació en què ens trobem, un fet que ens torna més vulnerables.

 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Per això, la Policia Nacional ha alertat, a través de les seues xarxes socials, d’una estafa a través de WhatsApp procedent dels Estats Units, en què els estafadors en qüestió es fan passar per Mercadona per a furtar dades personals i bancàries de la població espanyola.

 

Cupons de descompte com a trampa

Segons ha informat el cos policial, amb l’excusa d’omplir una enquesta sobre hàbits de consum i amb la trampa de suposats cupons de descompte per a comprar en Mercadona, els estafadors intenten obtindre les dades personals i bancàries a través del ‘phising’.

 

Per la seua banda, Mercadona, que ha compartit la publicació de la Policia Nacional, insistix en el fet que la ciutadania només han de fer cas als canals oficials de la companyia.

 

Com detectar esta classe d’estafes?

El més important és que, quan les cadenes de supermercats donen cupons de descomptes, no demanen tantes dades personals. Una altra dada molt útil és que esta classe de pàgines web sempre intenten que la víctima s’afanye en acabar; per exemple, posant el número de vals que, suposadament, queden i que s’estan acabant.

 

Òbviament, també s’ha de tindre en compte que els supermercats no regalen productes perquè sí. Per això, el més important és investigar en pàgines oficials de la marca per a corroborar si les promocions en qüestió són verídiques. En cas de dubte, sempre es pot tocar al telèfon d’atenció a client de la companyia o enviar un correu electrònic, per tal d’assegurar-se si la promoció és fiable.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.