El preu dels preservatius: una caixa de 12 oscil·la entre 3,11 euros i 17,29 euros

 

Una anàlisi de 12 caixes de preservatius de tipus estàndard o fi, sense textures, realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), confirma la seua seguretat i eficàcia: no s’han detectat defectes, esquinços, plecs amb adherència ni microporós a cap producte i han superat amb molt bona nota les proves de resistència i integritat.

És més, a l’anàlisi química del làtex no es van detectar traces significatives de contaminants; com tampoc en un model sintètic per a al·lèrgics al làtex.

Pel que fa a la prova d’ús, els resultats també han estat positius, tot i que hi ha lleugeres diferències entre ells, bé a l’hora d’obrir l’envàs que els envolta, posant-los o en la lubricació, encara que resulta més que suficient en tots els casos, tal com s’explica a la revista OCU Salut de desembre. Per cert, el gruix pot variar entre 0,043 i 0,074 mm; i els models sensibles solen ser els més fins.

On sí que s’han trobat grans diferències és en el preu. El preu mitjà d’una caixa de 12 és de 7 euros. Però pot costar entre 3,11 euros i 17,29 euros, segons el tipus de preservatiu, la marca i el comerç on s’adquirisca.

Sobretot, en models de marques capdavanteres: una caixa de 12 de Durex o Control pot costar el doble segons l’establiment escollit. En qualsevol cas, els models amb millor qualitat preu entre els analitzats són altres: On Sensitive i On Natural, a la venda a Mercadona (des de 3,31 i 3,11 euros/caixa) i Happy Sex Sensitive (des de 3,37 euros/caixa ), disponibles en cadenes d’alimentació i perfumeria.

En definitiva, usant-los de forma correcta i respectant la seua data de caducitat, tots els preservatius analitzats són eficaços, tant com anticonceptius, com per prevenir el contagi de malalties de transmissió sexual. Això sí, no s’han d’usar amb lubricants o espermicides suplementaris amb base d’oli, com els olis de massatge o la vaselina: podrien fer malbé el preservatiu i reduir-ne la seguretat.
 

Últimes notícies

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.