El preu dels preservatius: una caixa de 12 oscil·la entre 3,11 euros i 17,29 euros

 

Una anàlisi de 12 caixes de preservatius de tipus estàndard o fi, sense textures, realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), confirma la seua seguretat i eficàcia: no s’han detectat defectes, esquinços, plecs amb adherència ni microporós a cap producte i han superat amb molt bona nota les proves de resistència i integritat.

És més, a l’anàlisi química del làtex no es van detectar traces significatives de contaminants; com tampoc en un model sintètic per a al·lèrgics al làtex.

Pel que fa a la prova d’ús, els resultats també han estat positius, tot i que hi ha lleugeres diferències entre ells, bé a l’hora d’obrir l’envàs que els envolta, posant-los o en la lubricació, encara que resulta més que suficient en tots els casos, tal com s’explica a la revista OCU Salut de desembre. Per cert, el gruix pot variar entre 0,043 i 0,074 mm; i els models sensibles solen ser els més fins.

On sí que s’han trobat grans diferències és en el preu. El preu mitjà d’una caixa de 12 és de 7 euros. Però pot costar entre 3,11 euros i 17,29 euros, segons el tipus de preservatiu, la marca i el comerç on s’adquirisca.

Sobretot, en models de marques capdavanteres: una caixa de 12 de Durex o Control pot costar el doble segons l’establiment escollit. En qualsevol cas, els models amb millor qualitat preu entre els analitzats són altres: On Sensitive i On Natural, a la venda a Mercadona (des de 3,31 i 3,11 euros/caixa) i Happy Sex Sensitive (des de 3,37 euros/caixa ), disponibles en cadenes d’alimentació i perfumeria.

En definitiva, usant-los de forma correcta i respectant la seua data de caducitat, tots els preservatius analitzats són eficaços, tant com anticonceptius, com per prevenir el contagi de malalties de transmissió sexual. Això sí, no s’han d’usar amb lubricants o espermicides suplementaris amb base d’oli, com els olis de massatge o la vaselina: podrien fer malbé el preservatiu i reduir-ne la seguretat.
 

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU