9.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El preu dels preservatius: una caixa de 12 oscil·la entre 3,11 euros i 17,29 euros

 

Una anàlisi de 12 caixes de preservatius de tipus estàndard o fi, sense textures, realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), confirma la seua seguretat i eficàcia: no s’han detectat defectes, esquinços, plecs amb adherència ni microporós a cap producte i han superat amb molt bona nota les proves de resistència i integritat.

És més, a l’anàlisi química del làtex no es van detectar traces significatives de contaminants; com tampoc en un model sintètic per a al·lèrgics al làtex.

Pel que fa a la prova d’ús, els resultats també han estat positius, tot i que hi ha lleugeres diferències entre ells, bé a l’hora d’obrir l’envàs que els envolta, posant-los o en la lubricació, encara que resulta més que suficient en tots els casos, tal com s’explica a la revista OCU Salut de desembre. Per cert, el gruix pot variar entre 0,043 i 0,074 mm; i els models sensibles solen ser els més fins.

On sí que s’han trobat grans diferències és en el preu. El preu mitjà d’una caixa de 12 és de 7 euros. Però pot costar entre 3,11 euros i 17,29 euros, segons el tipus de preservatiu, la marca i el comerç on s’adquirisca.

Sobretot, en models de marques capdavanteres: una caixa de 12 de Durex o Control pot costar el doble segons l’establiment escollit. En qualsevol cas, els models amb millor qualitat preu entre els analitzats són altres: On Sensitive i On Natural, a la venda a Mercadona (des de 3,31 i 3,11 euros/caixa) i Happy Sex Sensitive (des de 3,37 euros/caixa ), disponibles en cadenes d’alimentació i perfumeria.

En definitiva, usant-los de forma correcta i respectant la seua data de caducitat, tots els preservatius analitzats són eficaços, tant com anticonceptius, com per prevenir el contagi de malalties de transmissió sexual. Això sí, no s’han d’usar amb lubricants o espermicides suplementaris amb base d’oli, com els olis de massatge o la vaselina: podrien fer malbé el preservatiu i reduir-ne la seguretat.
 

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.