El preu dels preservatius: una caixa de 12 oscil·la entre 3,11 euros i 17,29 euros

 

Una anàlisi de 12 caixes de preservatius de tipus estàndard o fi, sense textures, realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), confirma la seua seguretat i eficàcia: no s’han detectat defectes, esquinços, plecs amb adherència ni microporós a cap producte i han superat amb molt bona nota les proves de resistència i integritat.

És més, a l’anàlisi química del làtex no es van detectar traces significatives de contaminants; com tampoc en un model sintètic per a al·lèrgics al làtex.

Pel que fa a la prova d’ús, els resultats també han estat positius, tot i que hi ha lleugeres diferències entre ells, bé a l’hora d’obrir l’envàs que els envolta, posant-los o en la lubricació, encara que resulta més que suficient en tots els casos, tal com s’explica a la revista OCU Salut de desembre. Per cert, el gruix pot variar entre 0,043 i 0,074 mm; i els models sensibles solen ser els més fins.

On sí que s’han trobat grans diferències és en el preu. El preu mitjà d’una caixa de 12 és de 7 euros. Però pot costar entre 3,11 euros i 17,29 euros, segons el tipus de preservatiu, la marca i el comerç on s’adquirisca.

Sobretot, en models de marques capdavanteres: una caixa de 12 de Durex o Control pot costar el doble segons l’establiment escollit. En qualsevol cas, els models amb millor qualitat preu entre els analitzats són altres: On Sensitive i On Natural, a la venda a Mercadona (des de 3,31 i 3,11 euros/caixa) i Happy Sex Sensitive (des de 3,37 euros/caixa ), disponibles en cadenes d’alimentació i perfumeria.

En definitiva, usant-los de forma correcta i respectant la seua data de caducitat, tots els preservatius analitzats són eficaços, tant com anticonceptius, com per prevenir el contagi de malalties de transmissió sexual. Això sí, no s’han d’usar amb lubricants o espermicides suplementaris amb base d’oli, com els olis de massatge o la vaselina: podrien fer malbé el preservatiu i reduir-ne la seguretat.
 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.