El preu dels preservatius: una caixa de 12 oscil·la entre 3,11 euros i 17,29 euros

 

Una anàlisi de 12 caixes de preservatius de tipus estàndard o fi, sense textures, realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), confirma la seua seguretat i eficàcia: no s’han detectat defectes, esquinços, plecs amb adherència ni microporós a cap producte i han superat amb molt bona nota les proves de resistència i integritat.

És més, a l’anàlisi química del làtex no es van detectar traces significatives de contaminants; com tampoc en un model sintètic per a al·lèrgics al làtex.

Pel que fa a la prova d’ús, els resultats també han estat positius, tot i que hi ha lleugeres diferències entre ells, bé a l’hora d’obrir l’envàs que els envolta, posant-los o en la lubricació, encara que resulta més que suficient en tots els casos, tal com s’explica a la revista OCU Salut de desembre. Per cert, el gruix pot variar entre 0,043 i 0,074 mm; i els models sensibles solen ser els més fins.

On sí que s’han trobat grans diferències és en el preu. El preu mitjà d’una caixa de 12 és de 7 euros. Però pot costar entre 3,11 euros i 17,29 euros, segons el tipus de preservatiu, la marca i el comerç on s’adquirisca.

Sobretot, en models de marques capdavanteres: una caixa de 12 de Durex o Control pot costar el doble segons l’establiment escollit. En qualsevol cas, els models amb millor qualitat preu entre els analitzats són altres: On Sensitive i On Natural, a la venda a Mercadona (des de 3,31 i 3,11 euros/caixa) i Happy Sex Sensitive (des de 3,37 euros/caixa ), disponibles en cadenes d’alimentació i perfumeria.

En definitiva, usant-los de forma correcta i respectant la seua data de caducitat, tots els preservatius analitzats són eficaços, tant com anticonceptius, com per prevenir el contagi de malalties de transmissió sexual. Això sí, no s’han d’usar amb lubricants o espermicides suplementaris amb base d’oli, com els olis de massatge o la vaselina: podrien fer malbé el preservatiu i reduir-ne la seguretat.
 

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.