Puig anuncia un acord amb distribuïdors per abaratir la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que està en contacte amb distribuïdors per aazxbaixar el preu de la cistella de la compra per a les famílies amb rendes baixes. Ha anunciat este dijous 9 de març una reunió la setmana que ve per “començar a establir quina és la via”. Ha avançat que esta rebaixa podrà beneficiar “una cinquena part o més” de la població a la Comunitat.

Ximo Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa “des de fa mesos” per buscar fórmules per alleujar la inflació a l’alimentació. Es tracta que “aquelles famílies que tinguen les rendes més baixes tinguen el suport públic i també dels mateixos distribuïdors en una situació de dificultat”, ha assenyalat perquè és un problema “greu” per a moltes famílies. “No és el mateix com afecta la cistella de la compra les rendes que tenen menys capacitat que les que tenen més capacitat”.

Ha afegit que hi ha sobre la taula diferents maneres d’implementar esta ajuda, però “el problema és com es fa efectiva esta ajuda, és la complexitat”. Unes mesures que “no afecten els productors d’origen ni el sector del comerç. És una certa complexitat i per això ens costa trobar l’encaix definitiu”.

Últimes notícies

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.
FILMOTECA D'ESTIU