Puig anuncia un acord amb distribuïdors per abaratir la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que està en contacte amb distribuïdors per aazxbaixar el preu de la cistella de la compra per a les famílies amb rendes baixes. Ha anunciat este dijous 9 de març una reunió la setmana que ve per “començar a establir quina és la via”. Ha avançat que esta rebaixa podrà beneficiar “una cinquena part o més” de la població a la Comunitat.

Ximo Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa “des de fa mesos” per buscar fórmules per alleujar la inflació a l’alimentació. Es tracta que “aquelles famílies que tinguen les rendes més baixes tinguen el suport públic i també dels mateixos distribuïdors en una situació de dificultat”, ha assenyalat perquè és un problema “greu” per a moltes famílies. “No és el mateix com afecta la cistella de la compra les rendes que tenen menys capacitat que les que tenen més capacitat”.

Ha afegit que hi ha sobre la taula diferents maneres d’implementar esta ajuda, però “el problema és com es fa efectiva esta ajuda, és la complexitat”. Unes mesures que “no afecten els productors d’origen ni el sector del comerç. És una certa complexitat i per això ens costa trobar l’encaix definitiu”.

Últimes notícies

Els càmpings valencians freguen el ple per Setmana Santa amb fins a un 90% d’ocupació

Els càmpings de la Comunitat Valenciana preveuen entre un 85 i un 90% d'ocupació per Setmana Santa, amb especial demanda de bungalows i opcions de glamping.

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.