Les rebaixes d’estiu s’avancen a la setmana pròxima

Les rebaixes d’estiu es consideren les rebaixes més importants de l’any i es per això que este any el cartell de rebaixes es penjarà la setmana que ve en les grans cadenes de moda. Ho faran de forma escalonada i seran les marques del grup Tendam els qui mostren els seus aparadors amb els descomptes més esperats abans fins i tot del canvi d’estació, però, això sí, amb la intenció de ser els primers a donar l’impuls definitiu a les seues col·leccions d’estiu. Cortefiel, Springfield, Pedro del hierro i Women’Secret, començaran les seues rebaixes oficials a partir del 10 de juny, és a dir el dijous de la setmana pròxima, tal com va confirmar el propi grup. Ni més ni menys que vint dies abans del que seria el tret de sortida que oficialment marca el calendari cada 1 de juliol.

En les casernes generals de les grans signatures es custodia encara la cartelleria amb les dates de llançament per a prendre avantatge. Les marques de moda amb major implantació en el comerç minorista del país estan preparades per a desfer-se de les seues col·leccions de temporada per a la nit de Sant Joan. El gegant de la indústria tèxtil Inditex posarà en marxa la campanya de rebaixes primer en la seua plataforma digital, a partir de la mitjanit del 23 de juny, un esdeveniment molt esperat pels seus clients amb el carret de la compra preparat des de l’aplicació mòbil, ja que cadascuna de les marques ho anunciarà a través de les seues pàgines web, appsnewsletter i xarxes socials. Serà l’endemà, el 24 de juny, quan començaran els descomptes en tots els establiments físics repartits per tota Espanya.

Consells per a no malgastar en les rebaixes

Si tens pensat anar a les rebaixes, pren nota dels consells d’OCU per a un consum racional.

1. Pensa per endavant el que necessites: fer llistes és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Les normes estableixen que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys, un mes i la seua qualitat no pot diferenciar-se en res de la qual tenien abans d’estar rebaixats.

3. Els objectes rebaixats han de mostrar el seu preu original al costat del rebaixat, o bé indicar de manera clara el percentatge de la rebaixa.

4. En alguns establiments s’estableixen unes condicions especials per a les compres en període de rebaixes (sobre l’acceptació del pagament amb targeta, les devolucions, etc.). Poden fer-ho, estan en el seu dret, però estes condicions han d’indicar-se expressament. En cas de dubte, pregunta al responsable de l’establiment.

5. Conserva el tiquet o factura simplificada de les compres, perquè els necessitaràs per a qualsevol possible reclamació, canvi, devolució, etc. Recorda que si el producte que desitges canviar està en perfecte estat, l’establiment no està obligat a canviar-lo (excepte si així ho anuncia o publicita expressament). La majoria dels comerços ho fan, perquè és una bona pràctica, però no té per què retornar-te els diners: poden canviar-ho també per un altre article o un val. No obstant això, si el producte l’has comprat en línia, tens 14 dies naturals per a retornar-lo.

6. El servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals, independentment que compres el producte durant les rebaixes o fora d’este període.

7. Si tens algun problema durant les rebaixes, el millor és actuar igual que en qualsevol altre moment. En el període de rebaixes es retallen els preus, però mai els drets que tens com a consumidor: intenta arribar a un acord en el mateix comerç.

8. Si no aconsegueixes una solució amistosa, demana el full de reclamacions (ha de tenir-les qualsevol establiment) i plasma en ella la teua queixa.

9. En la mesura del possible, procura triar establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al comprador (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

10. Si sorgeixen problemes reclama. 

 

Últimes notícies

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.
FILMOTECA D'ESTIU