Les rebaixes d’estiu s’avancen a la setmana pròxima

Les rebaixes d’estiu es consideren les rebaixes més importants de l’any i es per això que este any el cartell de rebaixes es penjarà la setmana que ve en les grans cadenes de moda. Ho faran de forma escalonada i seran les marques del grup Tendam els qui mostren els seus aparadors amb els descomptes més esperats abans fins i tot del canvi d’estació, però, això sí, amb la intenció de ser els primers a donar l’impuls definitiu a les seues col·leccions d’estiu. Cortefiel, Springfield, Pedro del hierro i Women’Secret, començaran les seues rebaixes oficials a partir del 10 de juny, és a dir el dijous de la setmana pròxima, tal com va confirmar el propi grup. Ni més ni menys que vint dies abans del que seria el tret de sortida que oficialment marca el calendari cada 1 de juliol.

En les casernes generals de les grans signatures es custodia encara la cartelleria amb les dates de llançament per a prendre avantatge. Les marques de moda amb major implantació en el comerç minorista del país estan preparades per a desfer-se de les seues col·leccions de temporada per a la nit de Sant Joan. El gegant de la indústria tèxtil Inditex posarà en marxa la campanya de rebaixes primer en la seua plataforma digital, a partir de la mitjanit del 23 de juny, un esdeveniment molt esperat pels seus clients amb el carret de la compra preparat des de l’aplicació mòbil, ja que cadascuna de les marques ho anunciarà a través de les seues pàgines web, appsnewsletter i xarxes socials. Serà l’endemà, el 24 de juny, quan començaran els descomptes en tots els establiments físics repartits per tota Espanya.

Consells per a no malgastar en les rebaixes

Si tens pensat anar a les rebaixes, pren nota dels consells d’OCU per a un consum racional.

1. Pensa per endavant el que necessites: fer llistes és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Les normes estableixen que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys, un mes i la seua qualitat no pot diferenciar-se en res de la qual tenien abans d’estar rebaixats.

3. Els objectes rebaixats han de mostrar el seu preu original al costat del rebaixat, o bé indicar de manera clara el percentatge de la rebaixa.

4. En alguns establiments s’estableixen unes condicions especials per a les compres en període de rebaixes (sobre l’acceptació del pagament amb targeta, les devolucions, etc.). Poden fer-ho, estan en el seu dret, però estes condicions han d’indicar-se expressament. En cas de dubte, pregunta al responsable de l’establiment.

5. Conserva el tiquet o factura simplificada de les compres, perquè els necessitaràs per a qualsevol possible reclamació, canvi, devolució, etc. Recorda que si el producte que desitges canviar està en perfecte estat, l’establiment no està obligat a canviar-lo (excepte si així ho anuncia o publicita expressament). La majoria dels comerços ho fan, perquè és una bona pràctica, però no té per què retornar-te els diners: poden canviar-ho també per un altre article o un val. No obstant això, si el producte l’has comprat en línia, tens 14 dies naturals per a retornar-lo.

6. El servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals, independentment que compres el producte durant les rebaixes o fora d’este període.

7. Si tens algun problema durant les rebaixes, el millor és actuar igual que en qualsevol altre moment. En el període de rebaixes es retallen els preus, però mai els drets que tens com a consumidor: intenta arribar a un acord en el mateix comerç.

8. Si no aconsegueixes una solució amistosa, demana el full de reclamacions (ha de tenir-les qualsevol establiment) i plasma en ella la teua queixa.

9. En la mesura del possible, procura triar establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al comprador (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

10. Si sorgeixen problemes reclama. 

 

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.