Les rebaixes d’estiu s’avancen a la setmana pròxima

Les rebaixes d’estiu es consideren les rebaixes més importants de l’any i es per això que este any el cartell de rebaixes es penjarà la setmana que ve en les grans cadenes de moda. Ho faran de forma escalonada i seran les marques del grup Tendam els qui mostren els seus aparadors amb els descomptes més esperats abans fins i tot del canvi d’estació, però, això sí, amb la intenció de ser els primers a donar l’impuls definitiu a les seues col·leccions d’estiu. Cortefiel, Springfield, Pedro del hierro i Women’Secret, començaran les seues rebaixes oficials a partir del 10 de juny, és a dir el dijous de la setmana pròxima, tal com va confirmar el propi grup. Ni més ni menys que vint dies abans del que seria el tret de sortida que oficialment marca el calendari cada 1 de juliol.

En les casernes generals de les grans signatures es custodia encara la cartelleria amb les dates de llançament per a prendre avantatge. Les marques de moda amb major implantació en el comerç minorista del país estan preparades per a desfer-se de les seues col·leccions de temporada per a la nit de Sant Joan. El gegant de la indústria tèxtil Inditex posarà en marxa la campanya de rebaixes primer en la seua plataforma digital, a partir de la mitjanit del 23 de juny, un esdeveniment molt esperat pels seus clients amb el carret de la compra preparat des de l’aplicació mòbil, ja que cadascuna de les marques ho anunciarà a través de les seues pàgines web, appsnewsletter i xarxes socials. Serà l’endemà, el 24 de juny, quan començaran els descomptes en tots els establiments físics repartits per tota Espanya.

Consells per a no malgastar en les rebaixes

Si tens pensat anar a les rebaixes, pren nota dels consells d’OCU per a un consum racional.

1. Pensa per endavant el que necessites: fer llistes és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Les normes estableixen que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys, un mes i la seua qualitat no pot diferenciar-se en res de la qual tenien abans d’estar rebaixats.

3. Els objectes rebaixats han de mostrar el seu preu original al costat del rebaixat, o bé indicar de manera clara el percentatge de la rebaixa.

4. En alguns establiments s’estableixen unes condicions especials per a les compres en període de rebaixes (sobre l’acceptació del pagament amb targeta, les devolucions, etc.). Poden fer-ho, estan en el seu dret, però estes condicions han d’indicar-se expressament. En cas de dubte, pregunta al responsable de l’establiment.

5. Conserva el tiquet o factura simplificada de les compres, perquè els necessitaràs per a qualsevol possible reclamació, canvi, devolució, etc. Recorda que si el producte que desitges canviar està en perfecte estat, l’establiment no està obligat a canviar-lo (excepte si així ho anuncia o publicita expressament). La majoria dels comerços ho fan, perquè és una bona pràctica, però no té per què retornar-te els diners: poden canviar-ho també per un altre article o un val. No obstant això, si el producte l’has comprat en línia, tens 14 dies naturals per a retornar-lo.

6. El servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals, independentment que compres el producte durant les rebaixes o fora d’este període.

7. Si tens algun problema durant les rebaixes, el millor és actuar igual que en qualsevol altre moment. En el període de rebaixes es retallen els preus, però mai els drets que tens com a consumidor: intenta arribar a un acord en el mateix comerç.

8. Si no aconsegueixes una solució amistosa, demana el full de reclamacions (ha de tenir-les qualsevol establiment) i plasma en ella la teua queixa.

9. En la mesura del possible, procura triar establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al comprador (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

10. Si sorgeixen problemes reclama. 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.