Les rebaixes d’estiu s’avancen a la setmana pròxima

Les rebaixes d’estiu es consideren les rebaixes més importants de l’any i es per això que este any el cartell de rebaixes es penjarà la setmana que ve en les grans cadenes de moda. Ho faran de forma escalonada i seran les marques del grup Tendam els qui mostren els seus aparadors amb els descomptes més esperats abans fins i tot del canvi d’estació, però, això sí, amb la intenció de ser els primers a donar l’impuls definitiu a les seues col·leccions d’estiu. Cortefiel, Springfield, Pedro del hierro i Women’Secret, començaran les seues rebaixes oficials a partir del 10 de juny, és a dir el dijous de la setmana pròxima, tal com va confirmar el propi grup. Ni més ni menys que vint dies abans del que seria el tret de sortida que oficialment marca el calendari cada 1 de juliol.

En les casernes generals de les grans signatures es custodia encara la cartelleria amb les dates de llançament per a prendre avantatge. Les marques de moda amb major implantació en el comerç minorista del país estan preparades per a desfer-se de les seues col·leccions de temporada per a la nit de Sant Joan. El gegant de la indústria tèxtil Inditex posarà en marxa la campanya de rebaixes primer en la seua plataforma digital, a partir de la mitjanit del 23 de juny, un esdeveniment molt esperat pels seus clients amb el carret de la compra preparat des de l’aplicació mòbil, ja que cadascuna de les marques ho anunciarà a través de les seues pàgines web, appsnewsletter i xarxes socials. Serà l’endemà, el 24 de juny, quan començaran els descomptes en tots els establiments físics repartits per tota Espanya.

Consells per a no malgastar en les rebaixes

Si tens pensat anar a les rebaixes, pren nota dels consells d’OCU per a un consum racional.

1. Pensa per endavant el que necessites: fer llistes és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Les normes estableixen que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys, un mes i la seua qualitat no pot diferenciar-se en res de la qual tenien abans d’estar rebaixats.

3. Els objectes rebaixats han de mostrar el seu preu original al costat del rebaixat, o bé indicar de manera clara el percentatge de la rebaixa.

4. En alguns establiments s’estableixen unes condicions especials per a les compres en període de rebaixes (sobre l’acceptació del pagament amb targeta, les devolucions, etc.). Poden fer-ho, estan en el seu dret, però estes condicions han d’indicar-se expressament. En cas de dubte, pregunta al responsable de l’establiment.

5. Conserva el tiquet o factura simplificada de les compres, perquè els necessitaràs per a qualsevol possible reclamació, canvi, devolució, etc. Recorda que si el producte que desitges canviar està en perfecte estat, l’establiment no està obligat a canviar-lo (excepte si així ho anuncia o publicita expressament). La majoria dels comerços ho fan, perquè és una bona pràctica, però no té per què retornar-te els diners: poden canviar-ho també per un altre article o un val. No obstant això, si el producte l’has comprat en línia, tens 14 dies naturals per a retornar-lo.

6. El servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals, independentment que compres el producte durant les rebaixes o fora d’este període.

7. Si tens algun problema durant les rebaixes, el millor és actuar igual que en qualsevol altre moment. En el període de rebaixes es retallen els preus, però mai els drets que tens com a consumidor: intenta arribar a un acord en el mateix comerç.

8. Si no aconsegueixes una solució amistosa, demana el full de reclamacions (ha de tenir-les qualsevol establiment) i plasma en ella la teua queixa.

9. En la mesura del possible, procura triar establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al comprador (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

10. Si sorgeixen problemes reclama. 

 

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.