Les rebaixes d’estiu s’avancen a la setmana pròxima

Les rebaixes d’estiu es consideren les rebaixes més importants de l’any i es per això que este any el cartell de rebaixes es penjarà la setmana que ve en les grans cadenes de moda. Ho faran de forma escalonada i seran les marques del grup Tendam els qui mostren els seus aparadors amb els descomptes més esperats abans fins i tot del canvi d’estació, però, això sí, amb la intenció de ser els primers a donar l’impuls definitiu a les seues col·leccions d’estiu. Cortefiel, Springfield, Pedro del hierro i Women’Secret, començaran les seues rebaixes oficials a partir del 10 de juny, és a dir el dijous de la setmana pròxima, tal com va confirmar el propi grup. Ni més ni menys que vint dies abans del que seria el tret de sortida que oficialment marca el calendari cada 1 de juliol.

En les casernes generals de les grans signatures es custodia encara la cartelleria amb les dates de llançament per a prendre avantatge. Les marques de moda amb major implantació en el comerç minorista del país estan preparades per a desfer-se de les seues col·leccions de temporada per a la nit de Sant Joan. El gegant de la indústria tèxtil Inditex posarà en marxa la campanya de rebaixes primer en la seua plataforma digital, a partir de la mitjanit del 23 de juny, un esdeveniment molt esperat pels seus clients amb el carret de la compra preparat des de l’aplicació mòbil, ja que cadascuna de les marques ho anunciarà a través de les seues pàgines web, appsnewsletter i xarxes socials. Serà l’endemà, el 24 de juny, quan començaran els descomptes en tots els establiments físics repartits per tota Espanya.

Consells per a no malgastar en les rebaixes

Si tens pensat anar a les rebaixes, pren nota dels consells d’OCU per a un consum racional.

1. Pensa per endavant el que necessites: fer llistes és una bona manera d’evitar compres impulsives.

2. Les normes estableixen que els productes han d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment durant almenys, un mes i la seua qualitat no pot diferenciar-se en res de la qual tenien abans d’estar rebaixats.

3. Els objectes rebaixats han de mostrar el seu preu original al costat del rebaixat, o bé indicar de manera clara el percentatge de la rebaixa.

4. En alguns establiments s’estableixen unes condicions especials per a les compres en període de rebaixes (sobre l’acceptació del pagament amb targeta, les devolucions, etc.). Poden fer-ho, estan en el seu dret, però estes condicions han d’indicar-se expressament. En cas de dubte, pregunta al responsable de l’establiment.

5. Conserva el tiquet o factura simplificada de les compres, perquè els necessitaràs per a qualsevol possible reclamació, canvi, devolució, etc. Recorda que si el producte que desitges canviar està en perfecte estat, l’establiment no està obligat a canviar-lo (excepte si així ho anuncia o publicita expressament). La majoria dels comerços ho fan, perquè és una bona pràctica, però no té per què retornar-te els diners: poden canviar-ho també per un altre article o un val. No obstant això, si el producte l’has comprat en línia, tens 14 dies naturals per a retornar-lo.

6. El servei postvenda i l’aplicació de la garantia són iguals, independentment que compres el producte durant les rebaixes o fora d’este període.

7. Si tens algun problema durant les rebaixes, el millor és actuar igual que en qualsevol altre moment. En el període de rebaixes es retallen els preus, però mai els drets que tens com a consumidor: intenta arribar a un acord en el mateix comerç.

8. Si no aconsegueixes una solució amistosa, demana el full de reclamacions (ha de tenir-les qualsevol establiment) i plasma en ella la teua queixa.

9. En la mesura del possible, procura triar establiments adherits al sistema arbitral de consum, que ofereixen més garanties al comprador (en cas de desacord es prestaran a resoldre les seues diferències amb el client d’una manera ràpida i gratuïta).

10. Si sorgeixen problemes reclama. 

 

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.