Rebaixes d’estiu 2022: la inflació acumulada impulsarà les compres

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que un 29% de les famílies, les més vulnerables, han deixat de comprar roba o han retardat la seua compra a conseqüència de la inflació acumulada durant els últims mesos. Un fet que, segons OCU, impulsarà les compres aprofitant les rebaixes d’estiu, que han començat ja en la major part de les botigues i hipermercats.

L’organització considera que el període de rebaixes és un bon moment per a tractar d’avançar algunes compres de roba i calçat dels menors de cada al pròxim curs escolar. Encara que recorda que aquesta partida és una de les quals menys ha apujat els seus preus en els últims dotze mesos: a penes un 1,7% enfront del 8,7% general.

En qualsevol cas, OCU recorda que en rebaixes es redueixen els preus, no els drets: les garanties d’un producte amb descompte són les mateixes que les d’un no rebaixat. No obstant això, ofereix cinc consells bàsics.

Cinc consells bàsics

1- Fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Comprovar que al costat del preu rebaixat apareix el preu antic. Aquest producte ha d’haver format part de l’oferta habitual de la botiga durant almenys un mes (i si va tindre diversos preus, el menor serà el de referència).

3. Preguntar si hi ha condicions especials. Les botigues físiques no estan obligades a admetre una devolució, llevat que hi haja un defecte o una tara; i fins i tot admetent-la, el reembossament podria no ser en efectiu, sinó en una targeta o val canviable. Per contra, en les compres en línia existeix un període legal de desistiment de 14 dies durant el qual no fa falta justificar el motiu de la devolució.

4. Prioritzar comerços adherits al sistema arbitral de consum: els problemes es resolen d’una manera més ràpida i gratuïta.

5. I conservar sempre el tiquet o factura simplificada de la compra; és vital per a poder reclamar posteriorment. Per cert, tots els establiments han de comptar amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.