Rebaixes d’estiu 2022: la inflació acumulada impulsarà les compres

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que un 29% de les famílies, les més vulnerables, han deixat de comprar roba o han retardat la seua compra a conseqüència de la inflació acumulada durant els últims mesos. Un fet que, segons OCU, impulsarà les compres aprofitant les rebaixes d’estiu, que han començat ja en la major part de les botigues i hipermercats.

L’organització considera que el període de rebaixes és un bon moment per a tractar d’avançar algunes compres de roba i calçat dels menors de cada al pròxim curs escolar. Encara que recorda que aquesta partida és una de les quals menys ha apujat els seus preus en els últims dotze mesos: a penes un 1,7% enfront del 8,7% general.

En qualsevol cas, OCU recorda que en rebaixes es redueixen els preus, no els drets: les garanties d’un producte amb descompte són les mateixes que les d’un no rebaixat. No obstant això, ofereix cinc consells bàsics.

Cinc consells bàsics

1- Fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Comprovar que al costat del preu rebaixat apareix el preu antic. Aquest producte ha d’haver format part de l’oferta habitual de la botiga durant almenys un mes (i si va tindre diversos preus, el menor serà el de referència).

3. Preguntar si hi ha condicions especials. Les botigues físiques no estan obligades a admetre una devolució, llevat que hi haja un defecte o una tara; i fins i tot admetent-la, el reembossament podria no ser en efectiu, sinó en una targeta o val canviable. Per contra, en les compres en línia existeix un període legal de desistiment de 14 dies durant el qual no fa falta justificar el motiu de la devolució.

4. Prioritzar comerços adherits al sistema arbitral de consum: els problemes es resolen d’una manera més ràpida i gratuïta.

5. I conservar sempre el tiquet o factura simplificada de la compra; és vital per a poder reclamar posteriorment. Per cert, tots els establiments han de comptar amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.