Rebaixes d’estiu 2022: la inflació acumulada impulsarà les compres

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que un 29% de les famílies, les més vulnerables, han deixat de comprar roba o han retardat la seua compra a conseqüència de la inflació acumulada durant els últims mesos. Un fet que, segons OCU, impulsarà les compres aprofitant les rebaixes d’estiu, que han començat ja en la major part de les botigues i hipermercats.

L’organització considera que el període de rebaixes és un bon moment per a tractar d’avançar algunes compres de roba i calçat dels menors de cada al pròxim curs escolar. Encara que recorda que aquesta partida és una de les quals menys ha apujat els seus preus en els últims dotze mesos: a penes un 1,7% enfront del 8,7% general.

En qualsevol cas, OCU recorda que en rebaixes es redueixen els preus, no els drets: les garanties d’un producte amb descompte són les mateixes que les d’un no rebaixat. No obstant això, ofereix cinc consells bàsics.

Cinc consells bàsics

1- Fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Comprovar que al costat del preu rebaixat apareix el preu antic. Aquest producte ha d’haver format part de l’oferta habitual de la botiga durant almenys un mes (i si va tindre diversos preus, el menor serà el de referència).

3. Preguntar si hi ha condicions especials. Les botigues físiques no estan obligades a admetre una devolució, llevat que hi haja un defecte o una tara; i fins i tot admetent-la, el reembossament podria no ser en efectiu, sinó en una targeta o val canviable. Per contra, en les compres en línia existeix un període legal de desistiment de 14 dies durant el qual no fa falta justificar el motiu de la devolució.

4. Prioritzar comerços adherits al sistema arbitral de consum: els problemes es resolen d’una manera més ràpida i gratuïta.

5. I conservar sempre el tiquet o factura simplificada de la compra; és vital per a poder reclamar posteriorment. Per cert, tots els establiments han de comptar amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.