Rebaixes d’estiu 2022: la inflació acumulada impulsarà les compres

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que un 29% de les famílies, les més vulnerables, han deixat de comprar roba o han retardat la seua compra a conseqüència de la inflació acumulada durant els últims mesos. Un fet que, segons OCU, impulsarà les compres aprofitant les rebaixes d’estiu, que han començat ja en la major part de les botigues i hipermercats.

L’organització considera que el període de rebaixes és un bon moment per a tractar d’avançar algunes compres de roba i calçat dels menors de cada al pròxim curs escolar. Encara que recorda que aquesta partida és una de les quals menys ha apujat els seus preus en els últims dotze mesos: a penes un 1,7% enfront del 8,7% general.

En qualsevol cas, OCU recorda que en rebaixes es redueixen els preus, no els drets: les garanties d’un producte amb descompte són les mateixes que les d’un no rebaixat. No obstant això, ofereix cinc consells bàsics.

Cinc consells bàsics

1- Fer llistes del que es necessita. És recomanable pensar el que fa falta abans d’eixir de botigues i elaborar una llista per a evitar compres impulsives.

2. Comprovar que al costat del preu rebaixat apareix el preu antic. Aquest producte ha d’haver format part de l’oferta habitual de la botiga durant almenys un mes (i si va tindre diversos preus, el menor serà el de referència).

3. Preguntar si hi ha condicions especials. Les botigues físiques no estan obligades a admetre una devolució, llevat que hi haja un defecte o una tara; i fins i tot admetent-la, el reembossament podria no ser en efectiu, sinó en una targeta o val canviable. Per contra, en les compres en línia existeix un període legal de desistiment de 14 dies durant el qual no fa falta justificar el motiu de la devolució.

4. Prioritzar comerços adherits al sistema arbitral de consum: els problemes es resolen d’una manera més ràpida i gratuïta.

5. I conservar sempre el tiquet o factura simplificada de la compra; és vital per a poder reclamar posteriorment. Per cert, tots els establiments han de comptar amb fulls de reclamacions a la disposició dels seus clients.

Últimes notícies

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.

Brugué, Dela, Iván Romero i Mandi lideraran la capitania del Llevant en la temporada 2026-27

Roger Brugué, Adrián de la Fuente 'Dela', Iván Romero i el recent fitxatge Aïssa Mandi formen el nou grup de capitans del Llevant per a la temporada 2026-27, segons ha anunciat el club en un comunicat.

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.

Alerta per calor de nivell taronja en deu comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dimecres el nivell de risc taronja per altes temperatures en municipis de deu comarques de les províncies de València i Castelló, coincidint amb l’eclipsi total de sol.

Naixen dues noves oficines per a blindar la ciberseguretat i el Dato de Salut

Sanitat ha creat l’Oficina Autonòmica de Ciberseguretat Sanitària i l’Oficina Autonòmica del Dato de Salut, que reforçaran la protecció dels sistemes i de les dades del Sistema Valencià de Salut sense superar el gasto assignat.

Tallats els accessos a l’Albufera i El Saler pel màxim risc d’incendis en l’eclipse solar

L’Ajuntament de València ha activat un dispositiu especial per l’eclipse solar amb tancament d’accessos al parc natural de l’Albufera i al bosc de la Devesa, i restriccions a les platges del sud.

Quatre detinguts per una estafa de 380.000 euros amb factures falses de palets

La Policia Nacional ha detingut quatre hòmens a Benidorm i Sant Vicent del Raspeig acusats d’estafar més de 380.000 euros a una empresa mitjançant factures simulades de compra de palets.