9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

No tot són males notícies: El servei que és un 47% més barat en plena pandèmia

El preu dels bitllets d’avió ha caigut fins a gairebé la meitat en comparació amb l’estiu prepandèmia del 2019, segons un estudi de l’agència de viatges online eDreams. El preu mitjà dels vols este estiu ronda els 150 euros, un 47% més barats que a l’estiu del 2019 (280 euros).

Les Illes Balears i les Canàries, les destinacions preferides

En el rànquing dels destins més demandats per les vacances de juny, juliol i agost, les Illes Balears es posicionen com la destinació preferida, seguida de les Illes Canàries. 

 

Per ordre de nombre de reserves, el ‘top ten‘ de la llista està format per Menorca, Eivissa, Palma, Tenerife, Gran Canària, Lanzarote, Màlaga, Sevilla, Fuerteventura i Santiago de Compostel·la. 

 

A diferència d’altres estius, el 100% de destinacions són de l’Estat i no hi ha ciutats europees.

 

Els viatgers espanyols prioritzaran l’escapada de proximitat, segons eDreams

Segons eDreams, els viatgers espanyols prioritzaran aquest any l’escapada propera davant dels viatges de llarg recorregut, tant en els mesos de juliol i agost (93%) com de setembre i octubre (87%). Respecte al nombre de viatgers per reserva, la xifra es manté pràcticament igual que els últims dos anys, tant en els mesos de juliol i agost com en l’estiu tardà: dues persones per viatge. 

 

L’única excepció es va donar l’any passat al juliol i agost, en els quals la xifra pujava a tres persones per reserva. La tendència a la baixa del preu dels bitllets d’avió s’hauria de mantenir els mesos de setembre i octubre, en els quals la despesa per bitllet se situa en 155 euros (uns 5 euros més), mentre que el 2020 i 2019 pujava a 181 i 208 euros, respectivament.

 

De cara a final de temporada (mesos de setembre i octubre), ja hi ha algunes ciutats europees entre els destins més desitjats, com per exemple Roma i París. Tot i això, els principals llocs del llistat encara els segueixen ocupant ciutats espanyoles.

 

Les aerolínies demanen al govern que prioritze les vacunacions a les tripulacions dels avions

D’altra banda, l’Associació de Línies Aèries (ALA) ha fet una petició al govern espanyol: li demana prioritzar la vacunació a les tripulacions dels avions per ser considerat un «sector estratègic». L’ALA agrupa el 85% de les companyies del sector del trànsit aeri. A més, també reclamen que es permeta a les companyies dur a terme este procés de «forma ordenada» mitjançant els seus serveis mèdics i mútues.

L’associació ha advertit que, de no ser així, molts pilots i tripulants no podrien volar i molts avions quedarien a terra a les portes de l’estiu, en un moment que consideren «especialment decisiu per a la recuperació del turisme».

 

 

 

 

Últimes notícies

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.