Canvi d’hora: Afectaran les noves tarifes de la llum a l’horari d’hivern?

 

Este cap de setmana es canviarà l’hora per a aplicar l’horari d’hivern, però influirà el nou escenari dels trams horaris de la llum en l’estalvi en la factura.

 

Orígens del canvi d’hora

 

Els orígens d’esta pràctica se situen en 1916 i que va ser en plena I Guerra Mundial quan Alemanya va decidir ajustar per primera vegada el rellotge per a estalviar combustible.

Després, en 1973, coincidint amb la crisi del petroli, es va començar a aplicar oficialment el canvi d’hora en diversos països, entre ells Espanya.

La necessitat d’estalviar recursos energètics és el que tenen en comú totes estes fites històriques i la raó per la qual es canvia l’hora a l’hivern.

A Espanya, el canvi d’hora busca ajustar la jornada laboral amb la llum natural per a reduir el consum energètic. A l’alba abans, es pot prescindir d’encendre les llums a l’hora d’alçar-se al matí o durant les primeres hores de treball.

A més, se sol ajustar el rellotge en cap de setmana i de matinada per a minimitzar l’impacte en l’àmbit laboral i personal.

 

Serà l’últim canvi horari?

 

Este canvi continua generant polèmica comptant amb partidaris i detractors i un debat que es repeteix any rere any.

En 2018 la Comissió Europea va realitzar una enquesta ciutadana sobre el canvi d’hora que va donar com a resultat un 84% de participants a favor d’eliminar els canvis d’hora i optar per un horari fix durant tot l’any. En el cas dels espanyols, el 95% dels enquestats optaven per suprimir el canvi horari.

Des de llavors, Europa va plantejar fixar un horari únic per als països membre però la presa de la decisió es va veure retardada per la pandèmia pel que hui dia segueix en l’aire.

 

Per què canvia l’hora a l’hivern?

 

Este canvi busca ajustar les hores de sol amb la jornada laboral per a reduir el consum energètic i per tant l’impacte ambiental. A l’alba abans és possible reduir l’ús de llum artificial quan ens alcem i durant les primeres hores de treball.

Però, de quant estalvi estem parlant? L’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) estima un estalvi energètic d’un 5% amb este horari, que amb la suma de totes les llars, sector serveis i indústries es tradueix en prop de 300 milions d’euros.

Trams horaris

 

Amb els nous trams horaris en la factura de la llum, són molts els que es pregunten què ocorrerà amb les franges horàries de la llum i el canvi d’hora però, els experts, expliquen que es mantindran com fins ara: “Amb el canvi d’hora, ens beneficiarem de més hores de sol al matí, quan el consum de llum és major, per la qual cosa podrem prescindir d’encendre les llums”, assenyala l’expert

Al seu torn, recorda que cal tindre en compte que a l’hivern el consum de llum i gas sol augmentar per l’ús de calefacció i incideix en la importància de mantindre uns hàbits de consum responsables per a evitar que la factura es dispare i comparar entre les diferents ofertes per a triar la tarifa més barata que permeta continuar estalviant siga l’hora que siga.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.