Canvi d’hora: Afectaran les noves tarifes de la llum a l’horari d’hivern?

 

Este cap de setmana es canviarà l’hora per a aplicar l’horari d’hivern, però influirà el nou escenari dels trams horaris de la llum en l’estalvi en la factura.

 

Orígens del canvi d’hora

 

Els orígens d’esta pràctica se situen en 1916 i que va ser en plena I Guerra Mundial quan Alemanya va decidir ajustar per primera vegada el rellotge per a estalviar combustible.

Després, en 1973, coincidint amb la crisi del petroli, es va començar a aplicar oficialment el canvi d’hora en diversos països, entre ells Espanya.

La necessitat d’estalviar recursos energètics és el que tenen en comú totes estes fites històriques i la raó per la qual es canvia l’hora a l’hivern.

A Espanya, el canvi d’hora busca ajustar la jornada laboral amb la llum natural per a reduir el consum energètic. A l’alba abans, es pot prescindir d’encendre les llums a l’hora d’alçar-se al matí o durant les primeres hores de treball.

A més, se sol ajustar el rellotge en cap de setmana i de matinada per a minimitzar l’impacte en l’àmbit laboral i personal.

 

Serà l’últim canvi horari?

 

Este canvi continua generant polèmica comptant amb partidaris i detractors i un debat que es repeteix any rere any.

En 2018 la Comissió Europea va realitzar una enquesta ciutadana sobre el canvi d’hora que va donar com a resultat un 84% de participants a favor d’eliminar els canvis d’hora i optar per un horari fix durant tot l’any. En el cas dels espanyols, el 95% dels enquestats optaven per suprimir el canvi horari.

Des de llavors, Europa va plantejar fixar un horari únic per als països membre però la presa de la decisió es va veure retardada per la pandèmia pel que hui dia segueix en l’aire.

 

Per què canvia l’hora a l’hivern?

 

Este canvi busca ajustar les hores de sol amb la jornada laboral per a reduir el consum energètic i per tant l’impacte ambiental. A l’alba abans és possible reduir l’ús de llum artificial quan ens alcem i durant les primeres hores de treball.

Però, de quant estalvi estem parlant? L’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) estima un estalvi energètic d’un 5% amb este horari, que amb la suma de totes les llars, sector serveis i indústries es tradueix en prop de 300 milions d’euros.

Trams horaris

 

Amb els nous trams horaris en la factura de la llum, són molts els que es pregunten què ocorrerà amb les franges horàries de la llum i el canvi d’hora però, els experts, expliquen que es mantindran com fins ara: “Amb el canvi d’hora, ens beneficiarem de més hores de sol al matí, quan el consum de llum és major, per la qual cosa podrem prescindir d’encendre les llums”, assenyala l’expert

Al seu torn, recorda que cal tindre en compte que a l’hivern el consum de llum i gas sol augmentar per l’ús de calefacció i incideix en la importància de mantindre uns hàbits de consum responsables per a evitar que la factura es dispare i comparar entre les diferents ofertes per a triar la tarifa més barata que permeta continuar estalviant siga l’hora que siga.

Últimes notícies

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.
FILMOTECA D'ESTIU