Anuncios

Canvi d’hora: Afectaran les noves tarifes de la llum a l’horari d’hivern?

 

Este cap de setmana es canviarà l’hora per a aplicar l’horari d’hivern, però influirà el nou escenari dels trams horaris de la llum en l’estalvi en la factura.

 

Orígens del canvi d’hora

 

Els orígens d’esta pràctica se situen en 1916 i que va ser en plena I Guerra Mundial quan Alemanya va decidir ajustar per primera vegada el rellotge per a estalviar combustible.

Anuncios

Després, en 1973, coincidint amb la crisi del petroli, es va començar a aplicar oficialment el canvi d’hora en diversos països, entre ells Espanya.

La necessitat d’estalviar recursos energètics és el que tenen en comú totes estes fites històriques i la raó per la qual es canvia l’hora a l’hivern.

A Espanya, el canvi d’hora busca ajustar la jornada laboral amb la llum natural per a reduir el consum energètic. A l’alba abans, es pot prescindir d’encendre les llums a l’hora d’alçar-se al matí o durant les primeres hores de treball.

A més, se sol ajustar el rellotge en cap de setmana i de matinada per a minimitzar l’impacte en l’àmbit laboral i personal.

 

Serà l’últim canvi horari?

 

Este canvi continua generant polèmica comptant amb partidaris i detractors i un debat que es repeteix any rere any.

En 2018 la Comissió Europea va realitzar una enquesta ciutadana sobre el canvi d’hora que va donar com a resultat un 84% de participants a favor d’eliminar els canvis d’hora i optar per un horari fix durant tot l’any. En el cas dels espanyols, el 95% dels enquestats optaven per suprimir el canvi horari.

Des de llavors, Europa va plantejar fixar un horari únic per als països membre però la presa de la decisió es va veure retardada per la pandèmia pel que hui dia segueix en l’aire.

 

Per què canvia l’hora a l’hivern?

 

Este canvi busca ajustar les hores de sol amb la jornada laboral per a reduir el consum energètic i per tant l’impacte ambiental. A l’alba abans és possible reduir l’ús de llum artificial quan ens alcem i durant les primeres hores de treball.

Però, de quant estalvi estem parlant? L’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) estima un estalvi energètic d’un 5% amb este horari, que amb la suma de totes les llars, sector serveis i indústries es tradueix en prop de 300 milions d’euros.

Trams horaris

 

Amb els nous trams horaris en la factura de la llum, són molts els que es pregunten què ocorrerà amb les franges horàries de la llum i el canvi d’hora però, els experts, expliquen que es mantindran com fins ara: “Amb el canvi d’hora, ens beneficiarem de més hores de sol al matí, quan el consum de llum és major, per la qual cosa podrem prescindir d’encendre les llums”, assenyala l’expert

Al seu torn, recorda que cal tindre en compte que a l’hivern el consum de llum i gas sol augmentar per l’ús de calefacció i incideix en la importància de mantindre uns hàbits de consum responsables per a evitar que la factura es dispare i comparar entre les diferents ofertes per a triar la tarifa més barata que permeta continuar estalviant siga l’hora que siga.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.
Anuncios