Canvi d’hora: Afectaran les noves tarifes de la llum a l’horari d’hivern?

 

Este cap de setmana es canviarà l’hora per a aplicar l’horari d’hivern, però influirà el nou escenari dels trams horaris de la llum en l’estalvi en la factura.

 

Orígens del canvi d’hora

 

Els orígens d’esta pràctica se situen en 1916 i que va ser en plena I Guerra Mundial quan Alemanya va decidir ajustar per primera vegada el rellotge per a estalviar combustible.

Després, en 1973, coincidint amb la crisi del petroli, es va començar a aplicar oficialment el canvi d’hora en diversos països, entre ells Espanya.

La necessitat d’estalviar recursos energètics és el que tenen en comú totes estes fites històriques i la raó per la qual es canvia l’hora a l’hivern.

A Espanya, el canvi d’hora busca ajustar la jornada laboral amb la llum natural per a reduir el consum energètic. A l’alba abans, es pot prescindir d’encendre les llums a l’hora d’alçar-se al matí o durant les primeres hores de treball.

A més, se sol ajustar el rellotge en cap de setmana i de matinada per a minimitzar l’impacte en l’àmbit laboral i personal.

 

Serà l’últim canvi horari?

 

Este canvi continua generant polèmica comptant amb partidaris i detractors i un debat que es repeteix any rere any.

En 2018 la Comissió Europea va realitzar una enquesta ciutadana sobre el canvi d’hora que va donar com a resultat un 84% de participants a favor d’eliminar els canvis d’hora i optar per un horari fix durant tot l’any. En el cas dels espanyols, el 95% dels enquestats optaven per suprimir el canvi horari.

Des de llavors, Europa va plantejar fixar un horari únic per als països membre però la presa de la decisió es va veure retardada per la pandèmia pel que hui dia segueix en l’aire.

 

Per què canvia l’hora a l’hivern?

 

Este canvi busca ajustar les hores de sol amb la jornada laboral per a reduir el consum energètic i per tant l’impacte ambiental. A l’alba abans és possible reduir l’ús de llum artificial quan ens alcem i durant les primeres hores de treball.

Però, de quant estalvi estem parlant? L’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE) estima un estalvi energètic d’un 5% amb este horari, que amb la suma de totes les llars, sector serveis i indústries es tradueix en prop de 300 milions d’euros.

Trams horaris

 

Amb els nous trams horaris en la factura de la llum, són molts els que es pregunten què ocorrerà amb les franges horàries de la llum i el canvi d’hora però, els experts, expliquen que es mantindran com fins ara: “Amb el canvi d’hora, ens beneficiarem de més hores de sol al matí, quan el consum de llum és major, per la qual cosa podrem prescindir d’encendre les llums”, assenyala l’expert

Al seu torn, recorda que cal tindre en compte que a l’hivern el consum de llum i gas sol augmentar per l’ús de calefacció i incideix en la importància de mantindre uns hàbits de consum responsables per a evitar que la factura es dispare i comparar entre les diferents ofertes per a triar la tarifa més barata que permeta continuar estalviant siga l’hora que siga.

Últimes notícies

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.