El truc de les marques del supermercat per a emmascarar la pujada de preus

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) porta mesos advertint de les pràctiques de les marques per a guanyar més: vendre més aire o menys producte pel mateix preu són algunes d’elles. La inflació, la guerra a Ucraïna i les protestes del sector del transport no han fet més que acréixer aquestes accions.

Amb aquestes tècniques, el consumidor creu que els productes estan rebaixats, però en realitat està passant més sense adonar-se. «Es tracta d’una tendència cada vegada més estesa, que afecta també productes d’higiene i drogueria. Els preus poden estar pujant més del que sembla«, sostenia l’OCU a l’octubre.

Vendre menys però al mateix preu

En les bosses de creïlles cada vegada hi ha més aire i menys producte, les llandes de conserves són cada vegada més xicotetes i els envasos inclouen cada vegada menys quantitat. Aquest fet rep el nom de reduflacció i consisteix a donar menys quantitat al client, però pel mateix preu. Si l’envàs és opac, és impossible saber la quantitat de producte que conté i l’usuari només ho sabrà en arribar a la seua casa.

L’OCU ja va alertar d’aquesta pràctica l’octubre de 2021, quan va descobrir que Pescanova semblava haver reduït el seu premi un 5,6%, quan en realitat s’havia reduït el producte un 10%, per la qual cosa realment el preu havia pujat un 3,2%.

Les llandes de refresc, la margarina, els iogurts o la pasta són alguns dels productes que han perdut pes, i no preu en els últims mesos.

A més, amb l’augment progressiu de preus, els experts denuncien que les pujades s’estan produint sobre matèries comprades abans de les pujades en els costos de transport, per la qual cosa les empreses s’estan aprofitant de la situació per a unflar els preus dels seus productes.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.