El truc de les marques del supermercat per a emmascarar la pujada de preus

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) porta mesos advertint de les pràctiques de les marques per a guanyar més: vendre més aire o menys producte pel mateix preu són algunes d’elles. La inflació, la guerra a Ucraïna i les protestes del sector del transport no han fet més que acréixer aquestes accions.

Amb aquestes tècniques, el consumidor creu que els productes estan rebaixats, però en realitat està passant més sense adonar-se. «Es tracta d’una tendència cada vegada més estesa, que afecta també productes d’higiene i drogueria. Els preus poden estar pujant més del que sembla«, sostenia l’OCU a l’octubre.

Vendre menys però al mateix preu

En les bosses de creïlles cada vegada hi ha més aire i menys producte, les llandes de conserves són cada vegada més xicotetes i els envasos inclouen cada vegada menys quantitat. Aquest fet rep el nom de reduflacció i consisteix a donar menys quantitat al client, però pel mateix preu. Si l’envàs és opac, és impossible saber la quantitat de producte que conté i l’usuari només ho sabrà en arribar a la seua casa.

L’OCU ja va alertar d’aquesta pràctica l’octubre de 2021, quan va descobrir que Pescanova semblava haver reduït el seu premi un 5,6%, quan en realitat s’havia reduït el producte un 10%, per la qual cosa realment el preu havia pujat un 3,2%.

Les llandes de refresc, la margarina, els iogurts o la pasta són alguns dels productes que han perdut pes, i no preu en els últims mesos.

A més, amb l’augment progressiu de preus, els experts denuncien que les pujades s’estan produint sobre matèries comprades abans de les pujades en els costos de transport, per la qual cosa les empreses s’estan aprofitant de la situació per a unflar els preus dels seus productes.

Últimes notícies

Alicant decidirà on s’exposarà el bust de la Venus trobada a la platja de l’Almadrava

L’Ajuntament d’Alacant està treballant amb tècnics i especialistes per decidir on i com s’exposarà el bust romà de la deessa Venus, trobat a la platja de l’Almadrava i datat del segle I dC. Encara no hi ha una decisió definitiva, tot i la proposta perquè el MARQ en siga el destí.

Condenat a més de huit anys de presó per agredir sexualment i amenaçar la seua exparella a Villena

La Audiencia de Alicante ha imposat 8 anys, 7 mesos i 16 dies de presó a un home per agredir sexualment la seua exparella, maltractar-la i amenaçar-la amb difondre un vídeo a Villena.

Els agricultors reclamen un escorxador a València per a abaratar el transport de bestiar

AVA-ASAJA exigix a Agricultura i a la resta d’administracions un nou escorxador a València per a reduir costos, temps de trasllat i afavorir la carn de proximitat.

Quique Llopis admet que li costa recuperar sensacions però assegura que ja va a millor

Latleta valencià Quique Llopis assegura que li està costant recuperar sensacions després de la pista coberta, però confia en arribar en bona forma al Campionat dEspanya i al Europeu de Birmingham.

Cinc projectes d’estudiants transformadors del territori guanyen els Premis Motivem 2026 de la UV

Cinc equips d’estudiants de la Universitat de València han sigut premiats als Premis Motivem 2026 amb projectes innovadors sobre sostenibilitat, salut, gestió de residus i divulgació cultural.

Les famílies desallotjades a Benetússer continuen reallotjades mentre es revisa l’edifici enfonsat

Tècnics municipals de Benetússer han revisat les parts de l’edifici enfonsat que continuaven en peu, mentre les dotze persones afectades seguixen reallotjades i assessorades pels servicis socials.

El Levante fitxa el central algerià Aïssa Mandi per a dos temporades

El Levante ha incorporat el central internacional algerià Aïssa Mandi per a dos temporades, pendent només de la revisió mèdica.

El Levante incorpora el central Aïssa Mandi per a dos temporades

El Levante ha tancat el fitxatge del defensa internacional algerià Aïssa Mandi per a les pròximes dos temporades, pendent de la revisió mèdica.