El truc de les marques del supermercat per a emmascarar la pujada de preus

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) porta mesos advertint de les pràctiques de les marques per a guanyar més: vendre més aire o menys producte pel mateix preu són algunes d’elles. La inflació, la guerra a Ucraïna i les protestes del sector del transport no han fet més que acréixer aquestes accions.

Amb aquestes tècniques, el consumidor creu que els productes estan rebaixats, però en realitat està passant més sense adonar-se. “Es tracta d’una tendència cada vegada més estesa, que afecta també productes d’higiene i drogueria. Els preus poden estar pujant més del que sembla“, sostenia l’OCU a l’octubre.

Vendre menys però al mateix preu

En les bosses de creïlles cada vegada hi ha més aire i menys producte, les llandes de conserves són cada vegada més xicotetes i els envasos inclouen cada vegada menys quantitat. Aquest fet rep el nom de reduflacció i consisteix a donar menys quantitat al client, però pel mateix preu. Si l’envàs és opac, és impossible saber la quantitat de producte que conté i l’usuari només ho sabrà en arribar a la seua casa.

L’OCU ja va alertar d’aquesta pràctica l’octubre de 2021, quan va descobrir que Pescanova semblava haver reduït el seu premi un 5,6%, quan en realitat s’havia reduït el producte un 10%, per la qual cosa realment el preu havia pujat un 3,2%.

Les llandes de refresc, la margarina, els iogurts o la pasta són alguns dels productes que han perdut pes, i no preu en els últims mesos.

A més, amb l’augment progressiu de preus, els experts denuncien que les pujades s’estan produint sobre matèries comprades abans de les pujades en els costos de transport, per la qual cosa les empreses s’estan aprofitant de la situació per a unflar els preus dels seus productes.

Últimes notícies

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.