El truc de les marques del supermercat per a emmascarar la pujada de preus

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) porta mesos advertint de les pràctiques de les marques per a guanyar més: vendre més aire o menys producte pel mateix preu són algunes d’elles. La inflació, la guerra a Ucraïna i les protestes del sector del transport no han fet més que acréixer aquestes accions.

Amb aquestes tècniques, el consumidor creu que els productes estan rebaixats, però en realitat està passant més sense adonar-se. «Es tracta d’una tendència cada vegada més estesa, que afecta també productes d’higiene i drogueria. Els preus poden estar pujant més del que sembla«, sostenia l’OCU a l’octubre.

Vendre menys però al mateix preu

En les bosses de creïlles cada vegada hi ha més aire i menys producte, les llandes de conserves són cada vegada més xicotetes i els envasos inclouen cada vegada menys quantitat. Aquest fet rep el nom de reduflacció i consisteix a donar menys quantitat al client, però pel mateix preu. Si l’envàs és opac, és impossible saber la quantitat de producte que conté i l’usuari només ho sabrà en arribar a la seua casa.

L’OCU ja va alertar d’aquesta pràctica l’octubre de 2021, quan va descobrir que Pescanova semblava haver reduït el seu premi un 5,6%, quan en realitat s’havia reduït el producte un 10%, per la qual cosa realment el preu havia pujat un 3,2%.

Les llandes de refresc, la margarina, els iogurts o la pasta són alguns dels productes que han perdut pes, i no preu en els últims mesos.

A més, amb l’augment progressiu de preus, els experts denuncien que les pujades s’estan produint sobre matèries comprades abans de les pujades en els costos de transport, per la qual cosa les empreses s’estan aprofitant de la situació per a unflar els preus dels seus productes.

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.