Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques»

Huawei

FACUA ha anunciat que els usuaris de Huawei podran demanar compensacions econòmiques si els telèfons queden obsolets | Reuters

 

Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques» si els seus dispositius mòbil queden obsolets per culpa de la decisió de Google de suspendre el seu negoci amb l’empresa xinesa. En un comunicat, FACUA ha lamentat que els consumidors siguen «ostatges de la infame guerra comercial que ha impulsat els Estats Units per l’hegemonia tecnològica a nivell mundial». Amb tot, ha recordat que els equips actuals i en stock mantindran l’accés a Google, segons ha anunciat Android i que, en tot cas, la legislació europea i espanyola preveuen mecanismes de protecció.

 

En este sentit, si el dispositiu està en garantia, la pèrdua de prestacions permet la reclamació d’una compensació econòmica. A partir dels dos anys, fora de garantia, es podria demanar una compensació per un possible incompliment contractual. 

  

FACUA ha dit que, en principi, els missatges fets públics fins ara per Huawei i Google indicarien que els usuaris de dispositius xinesos o que compren els que actualment estan en stock no haurien de tindre problemes immediats, però ha lamentat la «incògnita» que hi ha sobre si podran actualitzar-se amb la següent versió del sistema operatiu Android. 

 

Imatge d'arxiu aplicacions mòbil

Si es confirma el veto de Google, Huawei deixarà de tindre aplicacions com Gmail o Play Store | EFE

 

Greus conseqüències en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android; els altres, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

Esta mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es ven en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.