Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques»

Huawei

FACUA ha anunciat que els usuaris de Huawei podran demanar compensacions econòmiques si els telèfons queden obsolets | Reuters

 

Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques» si els seus dispositius mòbil queden obsolets per culpa de la decisió de Google de suspendre el seu negoci amb l’empresa xinesa. En un comunicat, FACUA ha lamentat que els consumidors siguen «ostatges de la infame guerra comercial que ha impulsat els Estats Units per l’hegemonia tecnològica a nivell mundial». Amb tot, ha recordat que els equips actuals i en stock mantindran l’accés a Google, segons ha anunciat Android i que, en tot cas, la legislació europea i espanyola preveuen mecanismes de protecció.

 

En este sentit, si el dispositiu està en garantia, la pèrdua de prestacions permet la reclamació d’una compensació econòmica. A partir dels dos anys, fora de garantia, es podria demanar una compensació per un possible incompliment contractual. 

  

FACUA ha dit que, en principi, els missatges fets públics fins ara per Huawei i Google indicarien que els usuaris de dispositius xinesos o que compren els que actualment estan en stock no haurien de tindre problemes immediats, però ha lamentat la «incògnita» que hi ha sobre si podran actualitzar-se amb la següent versió del sistema operatiu Android. 

 

Imatge d'arxiu aplicacions mòbil

Si es confirma el veto de Google, Huawei deixarà de tindre aplicacions com Gmail o Play Store | EFE

 

Greus conseqüències en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android; els altres, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

Esta mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es ven en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.