Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques»

Ejemplo de shortcode con estilo
FACUA ha anunciat que els usuaris de Huawei podran demanar compensacions econòmiques si els telèfons queden obsolets | Reuters   Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques» si els seus dispositius mòbil queden obsolets per culpa de la decisió de Google de suspendre el seu negoci amb l’empresa xinesa. En un comunicat, FACUA ha lamentat […]
Huawei

FACUA ha anunciat que els usuaris de Huawei podran demanar compensacions econòmiques si els telèfons queden obsolets | Reuters

 

Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques» si els seus dispositius mòbil queden obsolets per culpa de la decisió de Google de suspendre el seu negoci amb l’empresa xinesa. En un comunicat, FACUA ha lamentat que els consumidors siguen «ostatges de la infame guerra comercial que ha impulsat els Estats Units per l’hegemonia tecnològica a nivell mundial». Amb tot, ha recordat que els equips actuals i en stock mantindran l’accés a Google, segons ha anunciat Android i que, en tot cas, la legislació europea i espanyola preveuen mecanismes de protecció.

 

En este sentit, si el dispositiu està en garantia, la pèrdua de prestacions permet la reclamació d’una compensació econòmica. A partir dels dos anys, fora de garantia, es podria demanar una compensació per un possible incompliment contractual. 

  

FACUA ha dit que, en principi, els missatges fets públics fins ara per Huawei i Google indicarien que els usuaris de dispositius xinesos o que compren els que actualment estan en stock no haurien de tindre problemes immediats, però ha lamentat la «incògnita» que hi ha sobre si podran actualitzar-se amb la següent versió del sistema operatiu Android. 

 

Imatge d'arxiu aplicacions mòbil

Si es confirma el veto de Google, Huawei deixarà de tindre aplicacions com Gmail o Play Store | EFE

 

Greus conseqüències en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android; els altres, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

Esta mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es ven en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Localitzen un caiman d’ulleres al llit del Vinalopó després de mesos de busca

La Policia Local de Sax i agents del Seprona de la Guàrdia Civil han localitzat i capturat al llit del Vinalopó l’exemplar de caiman d’ulleres que buscaven des de juliol, quan un vídeo en les xarxes socials va alertar de la seua presència.

La primera investigació tècnica d’Urda estima que l’AVE va xocar contra l’Iryo a una velocitat de fins a 200 km/h

La tragèdia deixa 69 víctimes mortals i 48 autòpsies practicades, mentre els investigadors analitzen la cadena d'avaries, instruccions i actuacions prèvia a la col·lisió

Mor Patrick Stewart als 86 anys, l’actor que va donar vida al capità Picard de ‘Star Trek’

L'intèrpret britànic, conegut també pel seu paper de professor Xavier en 'X-Men', ha mort a Los Angeles després de patir Alzheimer i demència amb cossos de Lewy

El litoral valencià espera ruixats localment forts este cap de setmana

La Comunitat Valenciana preveu ruixats al litoral, localment forts i amb tronades. Les temperatures baixaran dissabte i pujaran diumenge.

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.