Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques»

Huawei

FACUA ha anunciat que els usuaris de Huawei podran demanar compensacions econòmiques si els telèfons queden obsolets | Reuters

 

Els usuaris de Huawei podran exigir «compensacions econòmiques» si els seus dispositius mòbil queden obsolets per culpa de la decisió de Google de suspendre el seu negoci amb l’empresa xinesa. En un comunicat, FACUA ha lamentat que els consumidors siguen «ostatges de la infame guerra comercial que ha impulsat els Estats Units per l’hegemonia tecnològica a nivell mundial». Amb tot, ha recordat que els equips actuals i en stock mantindran l’accés a Google, segons ha anunciat Android i que, en tot cas, la legislació europea i espanyola preveuen mecanismes de protecció.

 

En este sentit, si el dispositiu està en garantia, la pèrdua de prestacions permet la reclamació d’una compensació econòmica. A partir dels dos anys, fora de garantia, es podria demanar una compensació per un possible incompliment contractual. 

  

FACUA ha dit que, en principi, els missatges fets públics fins ara per Huawei i Google indicarien que els usuaris de dispositius xinesos o que compren els que actualment estan en stock no haurien de tindre problemes immediats, però ha lamentat la «incògnita» que hi ha sobre si podran actualitzar-se amb la següent versió del sistema operatiu Android. 

 

Imatge d'arxiu aplicacions mòbil

Si es confirma el veto de Google, Huawei deixarà de tindre aplicacions com Gmail o Play Store | EFE

 

Greus conseqüències en Espanya

Si es confirma el veto de Google, Huawei no tindria més remei que inventar el seu propi codi operatiu, el qual no seria suficient, ja que més del 70% de les aplicacions descarregades apareixen únicament en Google Play Store i el 85% dels telèfons del mercat funcionen amb Android; els altres, quasi al complet, amb el sistema d’Apple iOS.

 

Esta mesura tindria fortes repercussions en Espanya, a on la firma xinesa està present tant en les infraestructures de xarxes com en els dispositius mòbils, a més de treballar amb totes les operadores nacionals de telecomunicacions (Telefónica, Vodafone, Orange i MásMóvil) i ser el primer proveïdor tant de xarxes de banda ampla (fibra i ADSL) com de mòbil (4G).

 

A més, s’ha consolidat com el segon venedor d’’smartphones’ en Espanya, posició que té des de l’any 2015, només per darrere de Samsung. Fent comptes, un de cada tres mòbils que es ven en Espanya és de la companyia xinesa, qui ha conseguit situar els seus dispositius entre els més avançats del món.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.