Consum activa un Pla de Donacions per a ajudar als prop de 1.000 treballadors afectats per la DANA

Consum ha posat en marxa esta setmana un Pla de Donacions a fons perdut i Préstecs a 0% d’ interés per a ajudar econòmicament als prop de 1.000 treballadors de la seua plantilla que han sigut afectats per la DANA. La Cooperativa obri el Pla de Donacions entre Treballadors amb una primera aportació de 4 milions d’euros. Esta suma s’incrementarà amb les donacions que els companys realitzen fins al pròxim 24 de novembre a través de transferència bancària o bizum.

La suma total de donacions, inclosos els 4 milions d’euros aportats per Consum, es repartirà a través del Comité Social, el màxim òrgan de representació dels socis treballadors de la Cooperativa, entre els companys afectats segons el grau d’afectació que hagen patit.

A més, amb l’objectiu d’ajudar la plantilla a cobrir la pèrdua de vivendes, vehicles i objectes de la seua propietat a conseqüència de la DANA, s’ha aprovat una línia de crèdit perquè la plantilla puga sol·licitar préstecs al 0% d’interés i 2 anys de manca, avalats pel capital social o per la cooperativa en el cas dels socis treballadors amb menor capital social o treballadors no socis.

L’import d’estos préstecs variarà en funció del capital social obligatori que tinga cada soci i del grau d’afectació dels seus béns, amb un màxim de 52.000 euros per a socis amb igual o major capital de 26.000 euros i un màxim de 26.000 euros per a socis amb menor capital social o no socis. El termini màxim de devolució dels préstecs per a socis treballadors és de 5 cinc anys, inclosos dos anys de manca.

Estes dos línies de suport se sumen a la via urgent de sol·licitud d’acompte de nòmina que la Cooperativa va anunciar el passat 2 de novembre i a la qual es poden acollir els treballadors de Consum afectats pel temporal per a cobrir les seues necessitats bàsiques més immediates.

Suport al benestar

Per a acompanyar a la plantilla en estos dies tan complicats Consum ha reforçat el seu Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el seu Servici Mèdic En línia, per a donar cobertura als treballadors de les botigues, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart, que es troben en les zones afectades pel temporal.

Amb l’objectiu de facilitar el trasllat dels treballadors, la Cooperativa va posar en marxa el passat 6 de novembre un servici d’autobusos que unix València amb la Plataforma Logística i la seu social de la Consum a Silla. Actualment, per motius de seguretat i per a no entorpir les labors de neteja, el servici partix de l’Avinguda Tres Creus de València i no està permés que realitze parades als pobles situats en la Pista de Silla però a mesura que les autoritats reduïsquen les restriccions, s’anirà adaptant el trajecte amb nous horaris i noves parades.

Així mateix, des de hui mateix, els treballadors de les Plataformes de Quart i Riba-roja de Túria també disposen d’un autobús que connecta este mateix punt de València amb estos dos centres logístics, fent parades en les localitats de Xirivella i Aldaia.

Recuperació del servici

La Cooperativa continua treballant per a restablir la seua activitat habitual en tots els seus centres com més prompte millor tant a les tendes que té en les poblacions més afectades: Paiporta, Catarroja, Massanassa, Alfafar, Algemesí, Picanya, Aldaia, Benetússer i Sedaví. Els treballs d’obertura, neteja i rehabilitació es realitzen seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

A més, la tenda en línia de Consum ha paralitzat temporalment el servici en algunes de les poblacions afectades per la DANA a les províncies de València, Castelló i Tarragona. La disponibilitat del servici es pot consultar en https://tienda.consum.es/vl

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.