Consum activa un Pla de Donacions per a ajudar als prop de 1.000 treballadors afectats per la DANA

Consum ha posat en marxa esta setmana un Pla de Donacions a fons perdut i Préstecs a 0% d’ interés per a ajudar econòmicament als prop de 1.000 treballadors de la seua plantilla que han sigut afectats per la DANA. La Cooperativa obri el Pla de Donacions entre Treballadors amb una primera aportació de 4 milions d’euros. Esta suma s’incrementarà amb les donacions que els companys realitzen fins al pròxim 24 de novembre a través de transferència bancària o bizum.

La suma total de donacions, inclosos els 4 milions d’euros aportats per Consum, es repartirà a través del Comité Social, el màxim òrgan de representació dels socis treballadors de la Cooperativa, entre els companys afectats segons el grau d’afectació que hagen patit.

A més, amb l’objectiu d’ajudar la plantilla a cobrir la pèrdua de vivendes, vehicles i objectes de la seua propietat a conseqüència de la DANA, s’ha aprovat una línia de crèdit perquè la plantilla puga sol·licitar préstecs al 0% d’interés i 2 anys de manca, avalats pel capital social o per la cooperativa en el cas dels socis treballadors amb menor capital social o treballadors no socis.

L’import d’estos préstecs variarà en funció del capital social obligatori que tinga cada soci i del grau d’afectació dels seus béns, amb un màxim de 52.000 euros per a socis amb igual o major capital de 26.000 euros i un màxim de 26.000 euros per a socis amb menor capital social o no socis. El termini màxim de devolució dels préstecs per a socis treballadors és de 5 cinc anys, inclosos dos anys de manca.

Estes dos línies de suport se sumen a la via urgent de sol·licitud d’acompte de nòmina que la Cooperativa va anunciar el passat 2 de novembre i a la qual es poden acollir els treballadors de Consum afectats pel temporal per a cobrir les seues necessitats bàsiques més immediates.

Suport al benestar

Per a acompanyar a la plantilla en estos dies tan complicats Consum ha reforçat el seu Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el seu Servici Mèdic En línia, per a donar cobertura als treballadors de les botigues, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart, que es troben en les zones afectades pel temporal.

Amb l’objectiu de facilitar el trasllat dels treballadors, la Cooperativa va posar en marxa el passat 6 de novembre un servici d’autobusos que unix València amb la Plataforma Logística i la seu social de la Consum a Silla. Actualment, per motius de seguretat i per a no entorpir les labors de neteja, el servici partix de l’Avinguda Tres Creus de València i no està permés que realitze parades als pobles situats en la Pista de Silla però a mesura que les autoritats reduïsquen les restriccions, s’anirà adaptant el trajecte amb nous horaris i noves parades.

Així mateix, des de hui mateix, els treballadors de les Plataformes de Quart i Riba-roja de Túria també disposen d’un autobús que connecta este mateix punt de València amb estos dos centres logístics, fent parades en les localitats de Xirivella i Aldaia.

Recuperació del servici

La Cooperativa continua treballant per a restablir la seua activitat habitual en tots els seus centres com més prompte millor tant a les tendes que té en les poblacions més afectades: Paiporta, Catarroja, Massanassa, Alfafar, Algemesí, Picanya, Aldaia, Benetússer i Sedaví. Els treballs d’obertura, neteja i rehabilitació es realitzen seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

A més, la tenda en línia de Consum ha paralitzat temporalment el servici en algunes de les poblacions afectades per la DANA a les províncies de València, Castelló i Tarragona. La disponibilitat del servici es pot consultar en https://tienda.consum.es/vl

Últimes notícies

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.

Benidorm es convertix en la grada anglesa per a viure el Mundial 2026

Milers d’anglesos i escocesos han triat Benidorm com a base per seguir els partits del Mundial de futbol 2026, la qual cosa ha disparat els vols des del Regne Unit i ha activat un dispositiu especial de seguretat i horaris per a les terrasses.

Anglesos i escocesos convertixen Benidorm en la seua base per viure el Mundial

Milers d’aficionats anglesos i escocesos han triat Benidorm per seguir el Mundial 2026 amb pantalles gegants, més vols alacantins i un dispositiu policial especial.

El Levante ja te data per a tornar al treball en la pretemporada

La plantilla del Levante ha sigut citada el 4 de juliol per a passar les proves mediques a València i iniciar la pretemporada abans del començament de LaLiga a mitjan agost.