Consum activa un Pla de Donacions per a ajudar als prop de 1.000 treballadors afectats per la DANA

Consum ha posat en marxa esta setmana un Pla de Donacions a fons perdut i Préstecs a 0% d’ interés per a ajudar econòmicament als prop de 1.000 treballadors de la seua plantilla que han sigut afectats per la DANA. La Cooperativa obri el Pla de Donacions entre Treballadors amb una primera aportació de 4 milions d’euros. Esta suma s’incrementarà amb les donacions que els companys realitzen fins al pròxim 24 de novembre a través de transferència bancària o bizum.

La suma total de donacions, inclosos els 4 milions d’euros aportats per Consum, es repartirà a través del Comité Social, el màxim òrgan de representació dels socis treballadors de la Cooperativa, entre els companys afectats segons el grau d’afectació que hagen patit.

A més, amb l’objectiu d’ajudar la plantilla a cobrir la pèrdua de vivendes, vehicles i objectes de la seua propietat a conseqüència de la DANA, s’ha aprovat una línia de crèdit perquè la plantilla puga sol·licitar préstecs al 0% d’interés i 2 anys de manca, avalats pel capital social o per la cooperativa en el cas dels socis treballadors amb menor capital social o treballadors no socis.

L’import d’estos préstecs variarà en funció del capital social obligatori que tinga cada soci i del grau d’afectació dels seus béns, amb un màxim de 52.000 euros per a socis amb igual o major capital de 26.000 euros i un màxim de 26.000 euros per a socis amb menor capital social o no socis. El termini màxim de devolució dels préstecs per a socis treballadors és de 5 cinc anys, inclosos dos anys de manca.

Estes dos línies de suport se sumen a la via urgent de sol·licitud d’acompte de nòmina que la Cooperativa va anunciar el passat 2 de novembre i a la qual es poden acollir els treballadors de Consum afectats pel temporal per a cobrir les seues necessitats bàsiques més immediates.

Suport al benestar

Per a acompanyar a la plantilla en estos dies tan complicats Consum ha reforçat el seu Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el seu Servici Mèdic En línia, per a donar cobertura als treballadors de les botigues, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart, que es troben en les zones afectades pel temporal.

Amb l’objectiu de facilitar el trasllat dels treballadors, la Cooperativa va posar en marxa el passat 6 de novembre un servici d’autobusos que unix València amb la Plataforma Logística i la seu social de la Consum a Silla. Actualment, per motius de seguretat i per a no entorpir les labors de neteja, el servici partix de l’Avinguda Tres Creus de València i no està permés que realitze parades als pobles situats en la Pista de Silla però a mesura que les autoritats reduïsquen les restriccions, s’anirà adaptant el trajecte amb nous horaris i noves parades.

Així mateix, des de hui mateix, els treballadors de les Plataformes de Quart i Riba-roja de Túria també disposen d’un autobús que connecta este mateix punt de València amb estos dos centres logístics, fent parades en les localitats de Xirivella i Aldaia.

Recuperació del servici

La Cooperativa continua treballant per a restablir la seua activitat habitual en tots els seus centres com més prompte millor tant a les tendes que té en les poblacions més afectades: Paiporta, Catarroja, Massanassa, Alfafar, Algemesí, Picanya, Aldaia, Benetússer i Sedaví. Els treballs d’obertura, neteja i rehabilitació es realitzen seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

A més, la tenda en línia de Consum ha paralitzat temporalment el servici en algunes de les poblacions afectades per la DANA a les províncies de València, Castelló i Tarragona. La disponibilitat del servici es pot consultar en https://tienda.consum.es/vl

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.