Consum activa un Pla de Donacions per a ajudar als prop de 1.000 treballadors afectats per la DANA

Consum ha posat en marxa esta setmana un Pla de Donacions a fons perdut i Préstecs a 0% d’ interés per a ajudar econòmicament als prop de 1.000 treballadors de la seua plantilla que han sigut afectats per la DANA. La Cooperativa obri el Pla de Donacions entre Treballadors amb una primera aportació de 4 milions d’euros. Esta suma s’incrementarà amb les donacions que els companys realitzen fins al pròxim 24 de novembre a través de transferència bancària o bizum.

La suma total de donacions, inclosos els 4 milions d’euros aportats per Consum, es repartirà a través del Comité Social, el màxim òrgan de representació dels socis treballadors de la Cooperativa, entre els companys afectats segons el grau d’afectació que hagen patit.

A més, amb l’objectiu d’ajudar la plantilla a cobrir la pèrdua de vivendes, vehicles i objectes de la seua propietat a conseqüència de la DANA, s’ha aprovat una línia de crèdit perquè la plantilla puga sol·licitar préstecs al 0% d’interés i 2 anys de manca, avalats pel capital social o per la cooperativa en el cas dels socis treballadors amb menor capital social o treballadors no socis.

L’import d’estos préstecs variarà en funció del capital social obligatori que tinga cada soci i del grau d’afectació dels seus béns, amb un màxim de 52.000 euros per a socis amb igual o major capital de 26.000 euros i un màxim de 26.000 euros per a socis amb menor capital social o no socis. El termini màxim de devolució dels préstecs per a socis treballadors és de 5 cinc anys, inclosos dos anys de manca.

Estes dos línies de suport se sumen a la via urgent de sol·licitud d’acompte de nòmina que la Cooperativa va anunciar el passat 2 de novembre i a la qual es poden acollir els treballadors de Consum afectats pel temporal per a cobrir les seues necessitats bàsiques més immediates.

Suport al benestar

Per a acompanyar a la plantilla en estos dies tan complicats Consum ha reforçat el seu Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el seu Servici Mèdic En línia, per a donar cobertura als treballadors de les botigues, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart, que es troben en les zones afectades pel temporal.

Amb l’objectiu de facilitar el trasllat dels treballadors, la Cooperativa va posar en marxa el passat 6 de novembre un servici d’autobusos que unix València amb la Plataforma Logística i la seu social de la Consum a Silla. Actualment, per motius de seguretat i per a no entorpir les labors de neteja, el servici partix de l’Avinguda Tres Creus de València i no està permés que realitze parades als pobles situats en la Pista de Silla però a mesura que les autoritats reduïsquen les restriccions, s’anirà adaptant el trajecte amb nous horaris i noves parades.

Així mateix, des de hui mateix, els treballadors de les Plataformes de Quart i Riba-roja de Túria també disposen d’un autobús que connecta este mateix punt de València amb estos dos centres logístics, fent parades en les localitats de Xirivella i Aldaia.

Recuperació del servici

La Cooperativa continua treballant per a restablir la seua activitat habitual en tots els seus centres com més prompte millor tant a les tendes que té en les poblacions més afectades: Paiporta, Catarroja, Massanassa, Alfafar, Algemesí, Picanya, Aldaia, Benetússer i Sedaví. Els treballs d’obertura, neteja i rehabilitació es realitzen seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

A més, la tenda en línia de Consum ha paralitzat temporalment el servici en algunes de les poblacions afectades per la DANA a les províncies de València, Castelló i Tarragona. La disponibilitat del servici es pot consultar en https://tienda.consum.es/vl

Últimes notícies

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.