Consum activa un Pla de Donacions per a ajudar als prop de 1.000 treballadors afectats per la DANA

Consum ha posat en marxa esta setmana un Pla de Donacions a fons perdut i Préstecs a 0% d’ interés per a ajudar econòmicament als prop de 1.000 treballadors de la seua plantilla que han sigut afectats per la DANA. La Cooperativa obri el Pla de Donacions entre Treballadors amb una primera aportació de 4 milions d’euros. Esta suma s’incrementarà amb les donacions que els companys realitzen fins al pròxim 24 de novembre a través de transferència bancària o bizum.

La suma total de donacions, inclosos els 4 milions d’euros aportats per Consum, es repartirà a través del Comité Social, el màxim òrgan de representació dels socis treballadors de la Cooperativa, entre els companys afectats segons el grau d’afectació que hagen patit.

A més, amb l’objectiu d’ajudar la plantilla a cobrir la pèrdua de vivendes, vehicles i objectes de la seua propietat a conseqüència de la DANA, s’ha aprovat una línia de crèdit perquè la plantilla puga sol·licitar préstecs al 0% d’interés i 2 anys de manca, avalats pel capital social o per la cooperativa en el cas dels socis treballadors amb menor capital social o treballadors no socis.

L’import d’estos préstecs variarà en funció del capital social obligatori que tinga cada soci i del grau d’afectació dels seus béns, amb un màxim de 52.000 euros per a socis amb igual o major capital de 26.000 euros i un màxim de 26.000 euros per a socis amb menor capital social o no socis. El termini màxim de devolució dels préstecs per a socis treballadors és de 5 cinc anys, inclosos dos anys de manca.

Estes dos línies de suport se sumen a la via urgent de sol·licitud d’acompte de nòmina que la Cooperativa va anunciar el passat 2 de novembre i a la qual es poden acollir els treballadors de Consum afectats pel temporal per a cobrir les seues necessitats bàsiques més immediates.

Suport al benestar

Per a acompanyar a la plantilla en estos dies tan complicats Consum ha reforçat el seu Servici d’Atenció Emocional, que es va posar en marxa durant la pandèmia, i el seu Servici Mèdic En línia, per a donar cobertura als treballadors de les botigues, la seu social i les plataformes logístiques de Silla, Riba-roja de Túria i Quart, que es troben en les zones afectades pel temporal.

Amb l’objectiu de facilitar el trasllat dels treballadors, la Cooperativa va posar en marxa el passat 6 de novembre un servici d’autobusos que unix València amb la Plataforma Logística i la seu social de la Consum a Silla. Actualment, per motius de seguretat i per a no entorpir les labors de neteja, el servici partix de l’Avinguda Tres Creus de València i no està permés que realitze parades als pobles situats en la Pista de Silla però a mesura que les autoritats reduïsquen les restriccions, s’anirà adaptant el trajecte amb nous horaris i noves parades.

Així mateix, des de hui mateix, els treballadors de les Plataformes de Quart i Riba-roja de Túria també disposen d’un autobús que connecta este mateix punt de València amb estos dos centres logístics, fent parades en les localitats de Xirivella i Aldaia.

Recuperació del servici

La Cooperativa continua treballant per a restablir la seua activitat habitual en tots els seus centres com més prompte millor tant a les tendes que té en les poblacions més afectades: Paiporta, Catarroja, Massanassa, Alfafar, Algemesí, Picanya, Aldaia, Benetússer i Sedaví. Els treballs d’obertura, neteja i rehabilitació es realitzen seguint les indicacions dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat.

A més, la tenda en línia de Consum ha paralitzat temporalment el servici en algunes de les poblacions afectades per la DANA a les províncies de València, Castelló i Tarragona. La disponibilitat del servici es pot consultar en https://tienda.consum.es/vl

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.