Convoquen protestes a Valencia, Castelló i Alacant per a demanar el ‘sí al valencià’ i contra consulta de llengua base

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca concentracions en les tres capitals de província, Valencia, Castelló i Alacant, en contra de la consulta de la llengua base que arrancarà el pròxim 25 de febrer en els centres educatius de la Comunitat i que, pel que sembla d’este col·lectiu, «vulnera els drets lingüístics de l’alumnat que vol ensenyament en valencià».

Les mobilitzacions es duran a terme el dissabte, 22 de febrer, o els llocs i hores són els següents: a València, Plaza de la Verge a les 18.00 hores; a Castelló de la Plana, Plaça Major a les 11.30 hores; i a Alacant, plaça Sèneca a les 19.30 hores.

La Plataforma expressa, en un comunicat, el seu «rebuig a la consulta de tria de llengua base, que amenaça el model d’escola en valencià i posa en risc l’ús del valencià com a llengua vehicular, essencial per a la cohesió social i la normalització lingüística».

«No hem parat de denunciar la nefasta gestió del Govern valencià i la Conselleria d’Educació enfront de les greus carències del sistema educatiu i, en estos moments, amb molta més força i espenta pel seu intent de desmantellar el valencià amb la consulta de tria de llengua base derivada de la Llei 1/2004», afigen.

En la mateixa línia, sostenen que «el valencià és una llengua d’oportunitats laborals i que les persones que coneixen dos llengües (valencià i castellà) estan millor preparades per a adquirir una tercera llengua».

«IDENTITAT I RIQUESA»

D’altra banda, recorden que esta llengua forma part de la «particular identitat i riquesa» dels valencians, ja que és «l’herència dels nostres avantpassats i ho hem de transmetre a les noves generacions».

Per això, agreguen, les administracions públiques «han de garantir l’ensenyament en valencià tal com indica la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV)».

Per estes raons, convoquen a «tota la comunitat educativa a les concentracions del dissabte 22 de febrer amb l’objectiu de reclamamar una educació pública de qualitat i en valencià i exigim la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller d’Educació, José Antonio Rovira».

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic està integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Servicis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT PV-M, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i València Laica.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.