10.3 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Convoquen protestes a Valencia, Castelló i Alacant per a demanar el ‘sí al valencià’ i contra consulta de llengua base

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca concentracions en les tres capitals de província, Valencia, Castelló i Alacant, en contra de la consulta de la llengua base que arrancarà el pròxim 25 de febrer en els centres educatius de la Comunitat i que, pel que sembla d’este col·lectiu, “vulnera els drets lingüístics de l’alumnat que vol ensenyament en valencià”.

Les mobilitzacions es duran a terme el dissabte, 22 de febrer, o els llocs i hores són els següents: a València, Plaza de la Verge a les 18.00 hores; a Castelló de la Plana, Plaça Major a les 11.30 hores; i a Alacant, plaça Sèneca a les 19.30 hores.

La Plataforma expressa, en un comunicat, el seu “rebuig a la consulta de tria de llengua base, que amenaça el model d’escola en valencià i posa en risc l’ús del valencià com a llengua vehicular, essencial per a la cohesió social i la normalització lingüística”.

“No hem parat de denunciar la nefasta gestió del Govern valencià i la Conselleria d’Educació enfront de les greus carències del sistema educatiu i, en estos moments, amb molta més força i espenta pel seu intent de desmantellar el valencià amb la consulta de tria de llengua base derivada de la Llei 1/2004”, afigen.

En la mateixa línia, sostenen que “el valencià és una llengua d’oportunitats laborals i que les persones que coneixen dos llengües (valencià i castellà) estan millor preparades per a adquirir una tercera llengua”.

“IDENTITAT I RIQUESA”

D’altra banda, recorden que esta llengua forma part de la “particular identitat i riquesa” dels valencians, ja que és “l’herència dels nostres avantpassats i ho hem de transmetre a les noves generacions”.

Per això, agreguen, les administracions públiques “han de garantir l’ensenyament en valencià tal com indica la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV)”.

Per estes raons, convoquen a “tota la comunitat educativa a les concentracions del dissabte 22 de febrer amb l’objectiu de reclamamar una educació pública de qualitat i en valencià i exigim la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller d’Educació, José Antonio Rovira”.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic està integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Servicis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT PV-M, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i València Laica.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.