Convoquen protestes a Valencia, Castelló i Alacant per a demanar el ‘sí al valencià’ i contra consulta de llengua base

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca concentracions en les tres capitals de província, Valencia, Castelló i Alacant, en contra de la consulta de la llengua base que arrancarà el pròxim 25 de febrer en els centres educatius de la Comunitat i que, pel que sembla d’este col·lectiu, «vulnera els drets lingüístics de l’alumnat que vol ensenyament en valencià».

Les mobilitzacions es duran a terme el dissabte, 22 de febrer, o els llocs i hores són els següents: a València, Plaza de la Verge a les 18.00 hores; a Castelló de la Plana, Plaça Major a les 11.30 hores; i a Alacant, plaça Sèneca a les 19.30 hores.

La Plataforma expressa, en un comunicat, el seu «rebuig a la consulta de tria de llengua base, que amenaça el model d’escola en valencià i posa en risc l’ús del valencià com a llengua vehicular, essencial per a la cohesió social i la normalització lingüística».

«No hem parat de denunciar la nefasta gestió del Govern valencià i la Conselleria d’Educació enfront de les greus carències del sistema educatiu i, en estos moments, amb molta més força i espenta pel seu intent de desmantellar el valencià amb la consulta de tria de llengua base derivada de la Llei 1/2004», afigen.

En la mateixa línia, sostenen que «el valencià és una llengua d’oportunitats laborals i que les persones que coneixen dos llengües (valencià i castellà) estan millor preparades per a adquirir una tercera llengua».

«IDENTITAT I RIQUESA»

D’altra banda, recorden que esta llengua forma part de la «particular identitat i riquesa» dels valencians, ja que és «l’herència dels nostres avantpassats i ho hem de transmetre a les noves generacions».

Per això, agreguen, les administracions públiques «han de garantir l’ensenyament en valencià tal com indica la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV)».

Per estes raons, convoquen a «tota la comunitat educativa a les concentracions del dissabte 22 de febrer amb l’objectiu de reclamamar una educació pública de qualitat i en valencià i exigim la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller d’Educació, José Antonio Rovira».

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic està integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Servicis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT PV-M, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i València Laica.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.