L’escàndol del Rei Felipe que es va silenciar a Espanya

 

La periodista Pilar Eyre, que sempre sap tot el que passa a la Casa Reial ha tret a la llum un escàndol protagonitzat per Felipe de Borbón.

Segons la periodista, l’any 1995, el rei portava una vida ‘esbojarrada’, que en qualsevol altre país hauria suposat un calvari per a la família reial. Tot i això, la censura dels mitjans de comunicació espanyols va permetre que Felipe pogués fer la seua vida sense miraments. Amb tot això, va mantenir una relació allunyada del focus mediàtic amb la model Gigi Howard.

 

 

Gigi Howard, la model i gran amor de joventut de Felip VI

El rei Felipe VI durant la seua joventut, van tindre l’oportunitat de poder mantindre les seues relacions sentimentals en la intimitat amb el beneplàcit dels mitjans de comunicació espanyols, ja que en aquell moment “els mitjans de comunicació es referien a les núvies, que aquell moment el Príncep d’Astúries com a “acompanyants o amistats”, ja que “la premsa rebia serioses advertències, tant de la Moncloa com de La Zarzuela, per no parlar de la seua vida privada”, segons explica Pilar Eyre en el seu bloc de ‘Lecturas’.

La periodista explica que, “La Zarzuela no veia amb bons ulls que Felipe tingués relacions, i per tant, la premsa s’encarregava d’amagar els amors del que era príncep”, que s’aprofitava d’eixa protecció per a viure la seua vida amb llibertat i sense por.

Una d’estes històries d’amor és la relació que va mantenir amb la model nord-americana Gigi Howard, a qui va conéixer fa 25 anys durant la seua formació a Georgetown a través del seu cosí Pablo de Grècia i la seua parella Chantal.

“Un metre huitanta de mesures perfectes, voluptuosa, de llarga cabellera fins a la cintura, sexy i alliberada, era el prototip de noia que li agradava”, són les paraules que utilitza Pilar Eyre per descriure a una jove que va aconseguir enamorar a Felipe, amb qui va viure un any de llibertat i passió absoluta que va romandre aliena a la premsa espanyola.

Mentre a França la revista especialitzada en la reialesa, ‘Point de Vue’, ja parlava de “l’amor boig de Felip per l’americana, a Espanya la premsa començava tímidament a preguntar per aquella jove de bellesa absoluta: Gigi Howard, la nova Grace Kelly espanyola?”.

L»escàndol’ que va sortir a la llum

Tot i la discreció de la premsa, les fotografies de la parella gaudint de costoses estades i experiències a l’estranger van acabar sortint a la llum i van provocar un enrenou a la Casa Reial per la imatge que s’oferia del príncep en una Espanya castigada per la crisi.

“Caminaven agafats de la mà per Manhattan, seguien el circuit social del jet set, menjars a Le Cirque o Côte Basque, els restaurants més cars de Nova York, van anar a l’illa de Saint Martins, on van jugar sensualment…”, assenyala Pilar Eyre sobre una estada que, segons la revista ‘Tiempo’, hauria costat mig milió de pessetes.

A pesar que la periodista recorda que les “fotografies més escandaloses es van guardar en un calaix”, assegura que la publicació d’estes imatges va fer que la monarquia advertís a la premsa per la indiscreció sobre la vida del príncep.

No obstant això, la premsa no va fer cas de l’advertència i la Casa Reial va decidir actuar “com insinua el biògraf oficial de Felip, José Apezarena”, recull la periodista especialitzada en la monarquia espanyola a ‘Lecturas’. Així doncs, un reporter espanyol va desplaçar-se fins a Nova York per realitzar un reportatge sobre Gigi, una tasca que no va poder completar després de ser detingut pels federals als EUA.

“’Algú’ va denunciar que havia punxat el telèfon de la xica, un delicte federal gravíssim als Estats Units, i va estar un any a la presó, sense que La Zarzuela fes el possible per atenuar la seua condemna, encara que el periodista sempre es va manifestar innocent i fins i tot va enviar una carta a Juan Carlos, però no va obtenir resposta. Gigi va haver de testificar, una «amiga» de Felipe declarant!”, assenyala la periodista per concloure amb este relat que podria posar a Felipe VI contra les cordes.

Últimes notícies

Preso provisional l’home acusat de matar el logopeda del seu fill en una clínica de València

Una jutgessa de València ha ordenat presó provisional sense fiança per a l’home de 24 anys investigat per matar dilluns el logopeda del seu fill menor en una clínica de la ciutat, després que ell mateix es va entregar a la Policia.

Morant dona per fet que Mazón no apareixerà amb Feijóo en Sueca i reclama suspendre’l de militància

La líder del PSPV, Diana Morant, ha assegurat que no espera vore Carlos Mazón ni altres expresidents del PP en l’acte que Alberto Núñez Feijóo presidirà dissabte en Sueca i ha reclamat al líder popular que el suspenga de militància i el faça deixar l’escó autonòmic pel seu paper en la gestió de la dana que va causar 230 morts.

Els metges mantenen la pressió: pols per les xifres de seguiment en la penúltima jornada de vaga

La quarta i penúltima jornada de vaga mèdica en juny ha tingut quasi un 90 % de seguiment segons el sindicat convocant, front al 6,66 % que calcula la Conselleria de Sanitat, en un conflicte obert per l’estatut marc i les condicions laborals.

El sector del calcer perd més d’un terç d’empreses i AEC reclama un pla industrial urgent

La patronal AEC alerta que el sector del calcer ha perdut un 35 % d’empreses des de 2020 i milers de llocs de treball, i reclama a les administracions un pla d’acció industrial urgent per a frenar el deteriorament.

34 autobusos substituiran els trens entre Tavernes i Gandia este cap de setmana per obres

Renfe ha organitzat 34 circulacions d'autobús este dissabte i diumenge entre Tavernes de la Valldigna i Gandia, amb parada a Xeraco, per un tall total de la línia C1 de Rodalia per obres d'Adif.

Diana Morant reafirma el suport a Zapatero: continua en la mateixa línia

La ministra Diana Morant ha reafirmat a València el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero en plena investigació del cas Plus Ultra i ha assegurat que manté les seues sospites sobre el paper dels Estats Units.

La parella de Pérez Llorca renuncia a la plaça en la Diputació enmig de dubtes ètics

La ministra Diana Morant interpreta la renúncia de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la comissió de servicis en la Diputació de València com un reconeixement que la plaça no era ètica ni estètica i possiblement tampoc legal, i exigeix explicacions a la corporació provincial.

La Universitat de València crea bessons digitals per a estudiar l’arrítmia cardíaca més freqüent

L’equip investigador desenvolupa rèpliques virtuals personalitzades de l’aurícula esquerra per a avançar cap a tractaments més adaptats en fibril·lació auricular