L’escàndol del Rei Felipe que es va silenciar a Espanya

 

La periodista Pilar Eyre, que sempre sap tot el que passa a la Casa Reial ha tret a la llum un escàndol protagonitzat per Felipe de Borbón.

Segons la periodista, l’any 1995, el rei portava una vida ‘esbojarrada’, que en qualsevol altre país hauria suposat un calvari per a la família reial. Tot i això, la censura dels mitjans de comunicació espanyols va permetre que Felipe pogués fer la seua vida sense miraments. Amb tot això, va mantenir una relació allunyada del focus mediàtic amb la model Gigi Howard.

 

 

Gigi Howard, la model i gran amor de joventut de Felip VI

El rei Felipe VI durant la seua joventut, van tindre l’oportunitat de poder mantindre les seues relacions sentimentals en la intimitat amb el beneplàcit dels mitjans de comunicació espanyols, ja que en aquell moment “els mitjans de comunicació es referien a les núvies, que aquell moment el Príncep d’Astúries com a “acompanyants o amistats”, ja que “la premsa rebia serioses advertències, tant de la Moncloa com de La Zarzuela, per no parlar de la seua vida privada”, segons explica Pilar Eyre en el seu bloc de ‘Lecturas’.

La periodista explica que, “La Zarzuela no veia amb bons ulls que Felipe tingués relacions, i per tant, la premsa s’encarregava d’amagar els amors del que era príncep”, que s’aprofitava d’eixa protecció per a viure la seua vida amb llibertat i sense por.

Una d’estes històries d’amor és la relació que va mantenir amb la model nord-americana Gigi Howard, a qui va conéixer fa 25 anys durant la seua formació a Georgetown a través del seu cosí Pablo de Grècia i la seua parella Chantal.

“Un metre huitanta de mesures perfectes, voluptuosa, de llarga cabellera fins a la cintura, sexy i alliberada, era el prototip de noia que li agradava”, són les paraules que utilitza Pilar Eyre per descriure a una jove que va aconseguir enamorar a Felipe, amb qui va viure un any de llibertat i passió absoluta que va romandre aliena a la premsa espanyola.

Mentre a França la revista especialitzada en la reialesa, ‘Point de Vue’, ja parlava de “l’amor boig de Felip per l’americana, a Espanya la premsa començava tímidament a preguntar per aquella jove de bellesa absoluta: Gigi Howard, la nova Grace Kelly espanyola?”.

L»escàndol’ que va sortir a la llum

Tot i la discreció de la premsa, les fotografies de la parella gaudint de costoses estades i experiències a l’estranger van acabar sortint a la llum i van provocar un enrenou a la Casa Reial per la imatge que s’oferia del príncep en una Espanya castigada per la crisi.

“Caminaven agafats de la mà per Manhattan, seguien el circuit social del jet set, menjars a Le Cirque o Côte Basque, els restaurants més cars de Nova York, van anar a l’illa de Saint Martins, on van jugar sensualment…”, assenyala Pilar Eyre sobre una estada que, segons la revista ‘Tiempo’, hauria costat mig milió de pessetes.

A pesar que la periodista recorda que les “fotografies més escandaloses es van guardar en un calaix”, assegura que la publicació d’estes imatges va fer que la monarquia advertís a la premsa per la indiscreció sobre la vida del príncep.

No obstant això, la premsa no va fer cas de l’advertència i la Casa Reial va decidir actuar “com insinua el biògraf oficial de Felip, José Apezarena”, recull la periodista especialitzada en la monarquia espanyola a ‘Lecturas’. Així doncs, un reporter espanyol va desplaçar-se fins a Nova York per realitzar un reportatge sobre Gigi, una tasca que no va poder completar després de ser detingut pels federals als EUA.

“’Algú’ va denunciar que havia punxat el telèfon de la xica, un delicte federal gravíssim als Estats Units, i va estar un any a la presó, sense que La Zarzuela fes el possible per atenuar la seua condemna, encara que el periodista sempre es va manifestar innocent i fins i tot va enviar una carta a Juan Carlos, però no va obtenir resposta. Gigi va haver de testificar, una «amiga» de Felipe declarant!”, assenyala la periodista per concloure amb este relat que podria posar a Felipe VI contra les cordes.

Últimes notícies

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.

El primer any del València Basket al Roig Arena dobla l’assistència i penja el cartell de complet

El València Basket ha tancat la seua primera temporada al Roig Arena amb una mitjana de 12.445 espectadors i el primer ple absolut amb 15.600 aficionats en un partit d’Eurolliga davant el Panathinaikos.

Compromís planteja mil esmenes als pressuposts per a 2026: reclama canvis en sanitat, educació i vivenda

Compromís ha registrat més de mil esmenes als pressuposts de la Generalitat per a 2026 i assegura que les comptes no responen a les necessitats dels valencians, sinó als interessos polítics del president Juanfran Pérez Llorca.

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.

Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.