10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’escàndol del Rei Felipe que es va silenciar a Espanya

 

La periodista Pilar Eyre, que sempre sap tot el que passa a la Casa Reial ha tret a la llum un escàndol protagonitzat per Felipe de Borbón.

Segons la periodista, l’any 1995, el rei portava una vida ‘esbojarrada’, que en qualsevol altre país hauria suposat un calvari per a la família reial. Tot i això, la censura dels mitjans de comunicació espanyols va permetre que Felipe pogués fer la seua vida sense miraments. Amb tot això, va mantenir una relació allunyada del focus mediàtic amb la model Gigi Howard.

 

 

Gigi Howard, la model i gran amor de joventut de Felip VI

El rei Felipe VI durant la seua joventut, van tindre l’oportunitat de poder mantindre les seues relacions sentimentals en la intimitat amb el beneplàcit dels mitjans de comunicació espanyols, ja que en aquell moment “els mitjans de comunicació es referien a les núvies, que aquell moment el Príncep d’Astúries com a “acompanyants o amistats”, ja que “la premsa rebia serioses advertències, tant de la Moncloa com de La Zarzuela, per no parlar de la seua vida privada”, segons explica Pilar Eyre en el seu bloc de ‘Lecturas’.

La periodista explica que, “La Zarzuela no veia amb bons ulls que Felipe tingués relacions, i per tant, la premsa s’encarregava d’amagar els amors del que era príncep”, que s’aprofitava d’eixa protecció per a viure la seua vida amb llibertat i sense por.

Una d’estes històries d’amor és la relació que va mantenir amb la model nord-americana Gigi Howard, a qui va conéixer fa 25 anys durant la seua formació a Georgetown a través del seu cosí Pablo de Grècia i la seua parella Chantal.

“Un metre huitanta de mesures perfectes, voluptuosa, de llarga cabellera fins a la cintura, sexy i alliberada, era el prototip de noia que li agradava”, són les paraules que utilitza Pilar Eyre per descriure a una jove que va aconseguir enamorar a Felipe, amb qui va viure un any de llibertat i passió absoluta que va romandre aliena a la premsa espanyola.

Mentre a França la revista especialitzada en la reialesa, ‘Point de Vue’, ja parlava de “l’amor boig de Felip per l’americana, a Espanya la premsa començava tímidament a preguntar per aquella jove de bellesa absoluta: Gigi Howard, la nova Grace Kelly espanyola?”.

L”escàndol’ que va sortir a la llum

Tot i la discreció de la premsa, les fotografies de la parella gaudint de costoses estades i experiències a l’estranger van acabar sortint a la llum i van provocar un enrenou a la Casa Reial per la imatge que s’oferia del príncep en una Espanya castigada per la crisi.

“Caminaven agafats de la mà per Manhattan, seguien el circuit social del jet set, menjars a Le Cirque o Côte Basque, els restaurants més cars de Nova York, van anar a l’illa de Saint Martins, on van jugar sensualment…”, assenyala Pilar Eyre sobre una estada que, segons la revista ‘Tiempo’, hauria costat mig milió de pessetes.

A pesar que la periodista recorda que les “fotografies més escandaloses es van guardar en un calaix”, assegura que la publicació d’estes imatges va fer que la monarquia advertís a la premsa per la indiscreció sobre la vida del príncep.

No obstant això, la premsa no va fer cas de l’advertència i la Casa Reial va decidir actuar “com insinua el biògraf oficial de Felip, José Apezarena”, recull la periodista especialitzada en la monarquia espanyola a ‘Lecturas’. Així doncs, un reporter espanyol va desplaçar-se fins a Nova York per realitzar un reportatge sobre Gigi, una tasca que no va poder completar després de ser detingut pels federals als EUA.

“’Algú’ va denunciar que havia punxat el telèfon de la xica, un delicte federal gravíssim als Estats Units, i va estar un any a la presó, sense que La Zarzuela fes el possible per atenuar la seua condemna, encara que el periodista sempre es va manifestar innocent i fins i tot va enviar una carta a Juan Carlos, però no va obtenir resposta. Gigi va haver de testificar, una “amiga” de Felipe declarant!”, assenyala la periodista per concloure amb este relat que podria posar a Felipe VI contra les cordes.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.