14 persones detingudes per vendre material sanitari caducat en València

 

La Guàrdia Civil ha detingut a 14 persones per vendre mascaretes i material sanitari caducat. Fins al moment, s’han confiscat més de 300.000 mascaretes que estaven caducades des de novembre de l’any 2014.

 

Als detinguts se’ls imputen delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals, estafa, falsedat documental i pertinença a una organització criminal. En els registres, la Guàrdia Civil ha trobat mascaretes en València, Saragossa i Guipúscoa.

 

Els agents també han vist que hi havia gran quantitat de material sanitari caducat com guants, medicaments, xeringues, equips d’oxigenoteràpia o botelles de drenatge. A demés del material caducat, s’han confiscat 64.525 euros i s’han bloquejat 33 comptes bancaris. En 16 d’estos comptes bancaris s’han bloquejat 80.000 euros.

 

Canviaven els envasos originals

Per a evitar ser descoberts, els ara detinguts canviaven els envasos originals en els que s’indicava la data de caducitat. A este efecte, agarraven les màscares de les seues caixes i les posaven en bosses transparents en les que ja no constava cap data.

 

L’operació ‘FACE MASK’ va començar just després de la declaració de l’estat d’alarma quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un transport de 252.000 mascaretes caducades entre Andoain (Guipúscoa) i la Pobla de Farnals, en l’Horta Nord (València).

 

Des de la Guàrdia Civil han destacat que «esta investigació adquirix encara més rellevància per haver-se produït en un moment de gran demanda de material sanitari i a on existia dificultat per a la seua adquisició». 

 

Falsificaven la documentació

També comptaven amb un altre material sanitari que no tenia de la corresponent documentació exigida i que, posteriorment, falsificaven per a introduir-la en el mercat. Esta falsificació consistia en aportar supòsits certificats dels organismes notificadors, que no s’havien fet .

 

En altres ocasions, introduïen modificacions de les declaracions UE de conformitat del fabricant. Després, una volta que el material sanitari es trobava en les naus de distribució localitzades en la província de València, era traslladat a diferents localitats d’Espanya.

 

Els responsables de l’empresa preferien distribuir les mascaretes caducades a empreses per a que les usaren els seus treballadors, abans que enviar-les a farmàcies, ja que en estes existix un major control tant de l’envasament com de la documentació que empara la fabricació, comerç, distribució i posada a la venda al públic.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm.1 de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València).

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.