10.9 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

14 persones detingudes per vendre material sanitari caducat en València

 

La Guàrdia Civil ha detingut a 14 persones per vendre mascaretes i material sanitari caducat. Fins al moment, s’han confiscat més de 300.000 mascaretes que estaven caducades des de novembre de l’any 2014.

 

Als detinguts se’ls imputen delictes contra la salut pública, blanqueig de capitals, estafa, falsedat documental i pertinença a una organització criminal. En els registres, la Guàrdia Civil ha trobat mascaretes en València, Saragossa i Guipúscoa.

 

Els agents també han vist que hi havia gran quantitat de material sanitari caducat com guants, medicaments, xeringues, equips d’oxigenoteràpia o botelles de drenatge. A demés del material caducat, s’han confiscat 64.525 euros i s’han bloquejat 33 comptes bancaris. En 16 d’estos comptes bancaris s’han bloquejat 80.000 euros.

 

Canviaven els envasos originals

Per a evitar ser descoberts, els ara detinguts canviaven els envasos originals en els que s’indicava la data de caducitat. A este efecte, agarraven les màscares de les seues caixes i les posaven en bosses transparents en les que ja no constava cap data.

 

L’operació ‘FACE MASK’ va començar just després de la declaració de l’estat d’alarma quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un transport de 252.000 mascaretes caducades entre Andoain (Guipúscoa) i la Pobla de Farnals, en l’Horta Nord (València).

 

Des de la Guàrdia Civil han destacat que «esta investigació adquirix encara més rellevància per haver-se produït en un moment de gran demanda de material sanitari i a on existia dificultat per a la seua adquisició». 

 

Falsificaven la documentació

També comptaven amb un altre material sanitari que no tenia de la corresponent documentació exigida i que, posteriorment, falsificaven per a introduir-la en el mercat. Esta falsificació consistia en aportar supòsits certificats dels organismes notificadors, que no s’havien fet .

 

En altres ocasions, introduïen modificacions de les declaracions UE de conformitat del fabricant. Després, una volta que el material sanitari es trobava en les naus de distribució localitzades en la província de València, era traslladat a diferents localitats d’Espanya.

 

Els responsables de l’empresa preferien distribuir les mascaretes caducades a empreses per a que les usaren els seus treballadors, abans que enviar-les a farmàcies, ja que en estes existix un major control tant de l’envasament com de la documentació que empara la fabricació, comerç, distribució i posada a la venda al públic.

 

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm.1 de Massamagrell, en la comarca de l’Horta Nord (València).

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.