22.081 nous positius i 10 nous morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 22.081 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 816.667 persones.

Els nous casos per províncies són 4.545 a Castelló (97.686 en total), 7.653 a Alacant (296.170) i 9.883 a València (422.809). La xifra total de casos sense assignar es manté en 2.

D’altra banda, s’han registrat 16.415 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 674.246 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 75.217 a Castelló, 240.239 a Alacant i 358.734 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 1.464 persones ingressades, 189 d’elles en l’UCI: 222 a la província de Castelló, 25 en UCI; 515 a la província d’Alacant, 61 d’elles en l’UCI; i 727 a la província de València, 103 en UCI.

S’han notificat 10 defuncions per coronavirus des de l’última actualització: 5 dones, d’entre 36 i 93 anys, i 5 homes, d’entre 51 i 88 anys. Es tracta de persones mortes al llarg de l’última setmana i notificades després de l’actualització d’ahir dijous.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 8.280: 936 a la província de Castelló, 3.178 en la d’Alacant i 4.166 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 145.582 casos actius, la qual cosa suposa un 17,58% del total de positius.

Vacunació

 

Un total de 4.265.413 persones compten ja amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen, i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) en la Comunitat Valenciana. En total s’han inoculat 10.042.110 dosis de vacuna contra el coronavirus.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.