22.081 nous positius i 10 nous morts per coronavirus en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 22.081 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 816.667 persones.

Els nous casos per províncies són 4.545 a Castelló (97.686 en total), 7.653 a Alacant (296.170) i 9.883 a València (422.809). La xifra total de casos sense assignar es manté en 2.

D’altra banda, s’han registrat 16.415 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 674.246 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 75.217 a Castelló, 240.239 a Alacant i 358.734 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 1.464 persones ingressades, 189 d’elles en l’UCI: 222 a la província de Castelló, 25 en UCI; 515 a la província d’Alacant, 61 d’elles en l’UCI; i 727 a la província de València, 103 en UCI.

S’han notificat 10 defuncions per coronavirus des de l’última actualització: 5 dones, d’entre 36 i 93 anys, i 5 homes, d’entre 51 i 88 anys. Es tracta de persones mortes al llarg de l’última setmana i notificades després de l’actualització d’ahir dijous.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 8.280: 936 a la província de Castelló, 3.178 en la d’Alacant i 4.166 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 145.582 casos actius, la qual cosa suposa un 17,58% del total de positius.

Vacunació

 

Un total de 4.265.413 persones compten ja amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen, i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) en la Comunitat Valenciana. En total s’han inoculat 10.042.110 dosis de vacuna contra el coronavirus.

Últimes notícies

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.