229 casos nous i 4 defuncions per coronavirus Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.240.263 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies, 145.747 a Castelló, 448.230 a Alacant i 646.286 a València. Han rebut les dos dosis 305.576 persones.

A més, s’han notificat 229 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 388.052 persones. Per províncies, 31 a Castelló (39.772 en total); 78 a Alacant (145.716 en total); i 120 a la província de València (202.563 en total). Continua havent-hi un cas sense assignar.

Des de l’última actualització s’han registrat 130 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 388.668 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.073 a Castelló, 145.498 a Alacant i 203.042 a València, a més de 55 no assignades.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 326 persones ingressades: 31 a la província de Castelló, amb 8 pacients en UCI; 133 a la província d’Alacant, 24 d’ells en l’UCI; i 162 a la província de València, 31 d’ells en UCI.

A més, s’han registrat 4 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.245: 789 a la província de Castelló, 2.753 en la d’Alacant i 3.703 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 3.607 casos actius, la qual cosa suposa un 0,90% del total de positius.

Actualització de la situació en residències

 

En estos moments hi ha casos positius en 4 residències de majors (1 a la província d’Alacant i 3 a la província de València).

Residents nous positius: 0
Treballadors i treballadores nous positius: 18
Residents que han mort: 1

Actualització brots de coronavirus

S’han notificat 8 brots des de l’última actualització:

Alaquàs: 7 casos. Origen social
Vinaròs: 3 casos. Origen social
Borriana: 4 casos. Origen laboral
Massanassa: 9 casos. Origen social
Gandia: 5 casos. Origen laboral
Alaquàs: 7 casos. Origen social
Guardamar del Segura: 5 casos. Origen social
Almussafes: 4 casos. Origen social

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.