29.347 nous casos de coronavirus i 22 morts en la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 29.347 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 742.333 persones.

Els nous casos per províncies són 3.632 a Castelló (84.128 en total); 11.014 a Alacant (268.146), i 14.701 a València (390.058). La xifra de casos no assignats se situa en 1, ja que s’han reassignat dos casos a la província de València.

D’altra banda, s’han registrat 12.066 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 621.316 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 69.550 a Castelló, 223.716 a Alacant i 327.994 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 1.374 persones ingressades, 201 d’elles en l’UCI: 202 a la província de Castelló, 27 en UCI; 458 a la província d’Alacant, 70 d’elles en l’UCI; i 714 a la província de València, 104 en UCI.

S’han notificat 22 defuncions per coronavirus des de l’última actualització. Es tracta de persones mortes al llarg de la setmana passada i notificades després de l’actualització del divendres 7. El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 8.219: 928 a la província de Castelló, 3.161 en la d’Alacant i 4.130 en la de València. Són 12 dones, d’entre 37 i 93 anys, i 10 homes, d’entre 50 i 83 anys.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 124.239 casos actius, la qual cosa suposa un 16,48% del total de positius.

Últimes notícies

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.