Com actuar davant d’un positiu al test d’antígens

Els contagis per Covid-19 segueixen a l’alça. L’última variant òmicron de coronavirus ha provocat un contagi massiu en unes dates de reunions socials i familiars. Estes actes, que no han estat controlats a la major part del país, han ocasionat que la incidència se situe per damunt dels 2.000 casos per cada 100.000 habitants a la Comunitat Valenciana.

Com passa d’un temps fins ara, l’atenció primària està col·lapsada i, moltes vegades, els tests d’antígens o PCR triguen a fer-se. Des del Departament de Salut de Gandia han volgut donar uns consells per saber com cal actuar si es fa un test d’antígens.

El primer motiu per fer un test d’autodiagnòstic és tenir símptomes o haver estat en contacte amb un positiu. Si el resultat d’este test ha donat positiu, el departament de salut recomana trucar al 900 300 555.

En cas d’haver realitzat el test a la farmàcia, estes ja tenen la potestat d’informar dels casos positius a Sanitat.

Des del Departament de Salut recomanen contactar amb el centre de salut en cas de símptomes greus, ser una persona vulnerable o tenir més de 70 anys.

 

«Donada la quantitat de persones amb símptomes, hem de prioritzar l’ús de test d’antígens per a vulnerables i casos greus al centre sanitari. Si no és el cas, utilitza les altres opcions per confirmar el diagnòstic», afirmen des de Gandia.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.