13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Com actuar davant d’un positiu al test d’antígens

Els contagis per Covid-19 segueixen a l’alça. L’última variant òmicron de coronavirus ha provocat un contagi massiu en unes dates de reunions socials i familiars. Estes actes, que no han estat controlats a la major part del país, han ocasionat que la incidència se situe per damunt dels 2.000 casos per cada 100.000 habitants a la Comunitat Valenciana.

Com passa d’un temps fins ara, l’atenció primària està col·lapsada i, moltes vegades, els tests d’antígens o PCR triguen a fer-se. Des del Departament de Salut de Gandia han volgut donar uns consells per saber com cal actuar si es fa un test d’antígens.

El primer motiu per fer un test d’autodiagnòstic és tenir símptomes o haver estat en contacte amb un positiu. Si el resultat d’este test ha donat positiu, el departament de salut recomana trucar al 900 300 555.

En cas d’haver realitzat el test a la farmàcia, estes ja tenen la potestat d’informar dels casos positius a Sanitat.

Des del Departament de Salut recomanen contactar amb el centre de salut en cas de símptomes greus, ser una persona vulnerable o tenir més de 70 anys.

 

«Donada la quantitat de persones amb símptomes, hem de prioritzar l’ús de test d’antígens per a vulnerables i casos greus al centre sanitari. Si no és el cas, utilitza les altres opcions per confirmar el diagnòstic», afirmen des de Gandia.

Últimes notícies

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.

El Consell aprova ajudes per a reparar ascensors, demolicions i xec bebé en la zona afectada per la DANA

El Consell ha aprovat tres decrets d'ajudes després de la DANA del 29 d'octubre: 10 milions per a ascensors, 1,2 milions per a demolicions i un xec bebé de 2.000 euros. Les sol·licituds del xec podran presentar-se fins al 31 de gener de 2026 per via telemàtica o presencial.