Com actuar davant d’un positiu al test d’antígens

Els contagis per Covid-19 segueixen a l’alça. L’última variant òmicron de coronavirus ha provocat un contagi massiu en unes dates de reunions socials i familiars. Estes actes, que no han estat controlats a la major part del país, han ocasionat que la incidència se situe per damunt dels 2.000 casos per cada 100.000 habitants a la Comunitat Valenciana.

Com passa d’un temps fins ara, l’atenció primària està col·lapsada i, moltes vegades, els tests d’antígens o PCR triguen a fer-se. Des del Departament de Salut de Gandia han volgut donar uns consells per saber com cal actuar si es fa un test d’antígens.

El primer motiu per fer un test d’autodiagnòstic és tenir símptomes o haver estat en contacte amb un positiu. Si el resultat d’este test ha donat positiu, el departament de salut recomana trucar al 900 300 555.

En cas d’haver realitzat el test a la farmàcia, estes ja tenen la potestat d’informar dels casos positius a Sanitat.

Des del Departament de Salut recomanen contactar amb el centre de salut en cas de símptomes greus, ser una persona vulnerable o tenir més de 70 anys.

 

«Donada la quantitat de persones amb símptomes, hem de prioritzar l’ús de test d’antígens per a vulnerables i casos greus al centre sanitari. Si no és el cas, utilitza les altres opcions per confirmar el diagnòstic», afirmen des de Gandia.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU