8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Com actuar davant d’un positiu al test d’antígens

Els contagis per Covid-19 segueixen a l’alça. L’última variant òmicron de coronavirus ha provocat un contagi massiu en unes dates de reunions socials i familiars. Estes actes, que no han estat controlats a la major part del país, han ocasionat que la incidència se situe per damunt dels 2.000 casos per cada 100.000 habitants a la Comunitat Valenciana.

Com passa d’un temps fins ara, l’atenció primària està col·lapsada i, moltes vegades, els tests d’antígens o PCR triguen a fer-se. Des del Departament de Salut de Gandia han volgut donar uns consells per saber com cal actuar si es fa un test d’antígens.

El primer motiu per fer un test d’autodiagnòstic és tenir símptomes o haver estat en contacte amb un positiu. Si el resultat d’este test ha donat positiu, el departament de salut recomana trucar al 900 300 555.

En cas d’haver realitzat el test a la farmàcia, estes ja tenen la potestat d’informar dels casos positius a Sanitat.

Des del Departament de Salut recomanen contactar amb el centre de salut en cas de símptomes greus, ser una persona vulnerable o tenir més de 70 anys.

 

«Donada la quantitat de persones amb símptomes, hem de prioritzar l’ús de test d’antígens per a vulnerables i casos greus al centre sanitari. Si no és el cas, utilitza les altres opcions per confirmar el diagnòstic», afirmen des de Gandia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.