Aglomeracions en els exàmens de la Universitat de València (UV), en plena pandèmia del coronavirus

 

Este dilluns, 18 de gener, cap a les 08.30 hores, va tindre lloc en el campus de Tarongers de la Universitat de València (UV), un examen per als alumnes de Ciències Polítiques i del doble grau de Sociologia i Ciències Polítiques.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Universitat de València va distribuir als alumnes en quatre classes diferents per a respectar les mesures de seguretat. No obstant això, ràpidament, les classes van començar a omplir-se i deixar de respectar-se la distància de seguretat.

 

Dos treballadores d’este centre universitari van haver d’atendre quasi una vintena d’espais amb centenars de persones i es van vore desbordades per la situació

 

Les queixes dels alumnes

La Facultat de Dret comptava amb el cens de les classes des de setembre i sabia els aforaments reduïts de les aules, però pareix que no es van revisar perquè el protocol no va funcionar.

 

Els estudiants van començar a queixar-se, van fer fotos per a denunciar la situació i no van dubtar en criticar que la meitat de les finestres estaven tancades. Açò va exposar a tots els presents a un risc major

 

La classe no va tardar a omplir-se i per a mantindre la distància es va buscar una altra nova aula perquè pogueren fer allí l’examen els seus alumnes.

 

Espais insuficients per als exàmens

D’esta forma, va quedar en evidència que les tres sales que s’havien previst per a les quatre classes de l’assignatura, tots matriculats i presents en el registre de la UV, eren més que insuficients i per a evitar riscos en un dels pitjors moments de la pandèmia el que feia falta era disposar de cinc.

 

Ningú ho va predir i es va exposar als alumnes a un risc innecessari per falta de planificació. Esta situació contrasta amb altres experiències d’alumnes de la mateixa universitat, ja que el mateix dia en altres aules es van dur a terme les recomanacions, els professors van guiar als alumnes, hi havien llistes preparades i revisades i es van ventilar molt millor els espais.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.