Aglomeracions en els exàmens de la Universitat de València (UV), en plena pandèmia del coronavirus

 

Este dilluns, 18 de gener, cap a les 08.30 hores, va tindre lloc en el campus de Tarongers de la Universitat de València (UV), un examen per als alumnes de Ciències Polítiques i del doble grau de Sociologia i Ciències Polítiques.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la Universitat de València va distribuir als alumnes en quatre classes diferents per a respectar les mesures de seguretat. No obstant això, ràpidament, les classes van començar a omplir-se i deixar de respectar-se la distància de seguretat.

 

Dos treballadores d’este centre universitari van haver d’atendre quasi una vintena d’espais amb centenars de persones i es van vore desbordades per la situació

 

Les queixes dels alumnes

La Facultat de Dret comptava amb el cens de les classes des de setembre i sabia els aforaments reduïts de les aules, però pareix que no es van revisar perquè el protocol no va funcionar.

 

Els estudiants van començar a queixar-se, van fer fotos per a denunciar la situació i no van dubtar en criticar que la meitat de les finestres estaven tancades. Açò va exposar a tots els presents a un risc major

 

La classe no va tardar a omplir-se i per a mantindre la distància es va buscar una altra nova aula perquè pogueren fer allí l’examen els seus alumnes.

 

Espais insuficients per als exàmens

D’esta forma, va quedar en evidència que les tres sales que s’havien previst per a les quatre classes de l’assignatura, tots matriculats i presents en el registre de la UV, eren més que insuficients i per a evitar riscos en un dels pitjors moments de la pandèmia el que feia falta era disposar de cinc.

 

Ningú ho va predir i es va exposar als alumnes a un risc innecessari per falta de planificació. Esta situació contrasta amb altres experiències d’alumnes de la mateixa universitat, ja que el mateix dia en altres aules es van dur a terme les recomanacions, els professors van guiar als alumnes, hi havien llistes preparades i revisades i es van ventilar molt millor els espais.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.