16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Alacant comprarà més de 5 milions de mascaretes per a un nou repartiment massiu

 

La Junta de Govern de l‘Ajuntament d’Alacant ha aprovat este dimarts la compra de més de cinc milions de mascaretes per a fer nous repartiments massius entre tota la població i, d’eixa manera, facilitar la seua protecció davant de l’evolució de la pandèmia de coronarvirus.

 

«L’adquisició del material preventiu, amb una inversió de 564.313,08 euros, es fa a través d’una tramitació excepcional d’emergència davant de l’augment del número de contagiats, considerant-se un segon brot del Covid-19, i davant de l’autorització de l’estat alarma fins al 9 de maig de 2021», segons un comunicat del consistori.

 

A demés de la població i als col·lectius més vulnerables, s’atendran les necessitats de protecció del personal i usuaris dels servicis públics municipals. Segons la nota de premsa, «l’Ajuntament d’Alacant va ser un dels primers d’Espanya en repartir mascaretes entre la població, distribuint més d’un milió en l’abril passat, en l’inici de la desescalada, en finalitzar l’estat de confinament».

 

En una campanya ja «es va reforçar amb altres dos repartiments al juny i octubre passats, amb la distribució entre el col·lectiu de majors de 65 anys de més de 60.000 packs de quatre unitats per a previndre els contagis entre el sector de la població que presentava major risc de contagi i mortalitat pels efectes del coronavirus».

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.