Les altes de pacients Covid es tramitaran automàticament després de 7 dies de baixa

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha anunciat hui que els metges de família podran tramitar en un mateix acte la baixa i l’alta laboral dels pacients que diagnostiquen de covid, que es concedirà juntament amb el diagnòstic.

L’alta tindrà una data de set dies des de l’inici de símptomes i en el cas que persistisquen els símptomes s’estendria el temps que fora necessari.

Agilitarem la tramitació de les altes i baixes per a facilitar la seua obtenció per part dels pacients i, en uns moments d’important càrrega assistencial per als professionals, també reduirem els actes de caràcter administratiu que han de realitzar els centres de salut”, ha declarat la consellera.

 

Ana Barceló ha realitzat aquestes declaracions després de reunir-se aquest matí amb el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro.

Una altra de les mesures que la Conselleria posarà en marxa té a veure amb l’agilitació de la tramitació de les baixes dels casos diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o els test que es realitzaran en les oficines de farmàcia dins de l’acord aconseguit amb els col·legis professionals.

En aquests casos, les baixes se sol·licitaran a través de la web per part del pacient en un enllaç que s’activarà a partir del divendres. A través de la inspecció sanitària, el comunicat de baixa es comunicarà a l’INSS i d’allí a les empreses directament. Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic hauran de confirmar el positiu en qualsevol dels dispositius acreditats (incloent-hi laboratoris privats o oficines de farmàcia).

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.