Les altes de pacients Covid es tramitaran automàticament després de 7 dies de baixa

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha anunciat hui que els metges de família podran tramitar en un mateix acte la baixa i l’alta laboral dels pacients que diagnostiquen de covid, que es concedirà juntament amb el diagnòstic.

L’alta tindrà una data de set dies des de l’inici de símptomes i en el cas que persistisquen els símptomes s’estendria el temps que fora necessari.

Agilitarem la tramitació de les altes i baixes per a facilitar la seua obtenció per part dels pacients i, en uns moments d’important càrrega assistencial per als professionals, també reduirem els actes de caràcter administratiu que han de realitzar els centres de salut”, ha declarat la consellera.

 

Ana Barceló ha realitzat aquestes declaracions després de reunir-se aquest matí amb el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), Salvador Navarro.

Una altra de les mesures que la Conselleria posarà en marxa té a veure amb l’agilitació de la tramitació de les baixes dels casos diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o els test que es realitzaran en les oficines de farmàcia dins de l’acord aconseguit amb els col·legis professionals.

En aquests casos, les baixes se sol·licitaran a través de la web per part del pacient en un enllaç que s’activarà a partir del divendres. A través de la inspecció sanitària, el comunicat de baixa es comunicarà a l’INSS i d’allí a les empreses directament. Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic hauran de confirmar el positiu en qualsevol dels dispositius acreditats (incloent-hi laboratoris privats o oficines de farmàcia).

Últimes notícies

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.