Avís de les comunitats a Sanitat: El que passarà en dos setmanes ho canvia tot

 

Quan des del Regne Unit va saltar l’alarma sobre la proliferació de la nova soca del Covid-19, des del govern de Pedro Sánchez van afirmar que no existien dades que indicaren que esta nova variant es troara en la nostra casa . No obstant això, la gran velocitat de transmissió que s’està experimentant des de fa unes setmanes, indica tot el contrari.

 

Esta mutació del virus és clarament més contagiosa que l’originària -entre un 30 i un 50%- i els últims estudis apunten que pot ser fins i tot molt més letal. Ja són diferents les comunitats autònomes, com Madrid, Catalunya o la Comunitat Valenciana, les que advertixen que un 20% dels contagis registrats són conseqüència d’esta nova variant, després d’analitzar les proves fetes als pacients.

 

La soca britànica s’obre pas en Espanya

Les dades que publiquen les autonomies més afectades no concorden amb les dades oficials que manegen des de l’Executiu, tal com assenyalen des de ‘El Confidencial’. Tot i que els hospitals estan alertant de la gran quantitat de contagis que s’estan produint a conseqüència de la nova soca, des del Ministeri de Sanitat continuen afirmant que només s’han notificat 205 contagis de la variant britànica.

 

Seguint com a exemple del que està passant en altres països de la Unió Europea i comparant l’impacte que esta tercera onada està tenint en Espanya, els experts advertixen al govern espanyol que la nova soca «està descontrolada». Però les dades no encaixen. Com és possible que hi haja tal discrepància en les xifres de Sanitat i autonomies? Segons els especialistes, la raó es troba en els tests PCR de la marca Thermo Fisher que els permet conèixer al moment dades sobre la nova variant del coronavirus.

 

Després que Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana hagen tingut en compte les proves PCR fetes en les últimes setmanes, les Conselleries de Sanitat expliquen a ‘El Confidencial’, el «gran salt» que la variant britànica ha donat en els contagis. Al principi només representava l’1% dels contagis, a poc a poc va passar al 5% i ara s’aproxima al 20% en qüestió de setmanes.

 

Els investigadors consideren que això es veia vindre tenint en compte la gran quantitat de moviment que hi ha hagut entre Espanya i el Regne Unit i el temps transcorregut des que la nova soca va començar al país britànic i les mesures adoptades per a evitar que fera el salt. Un temps vital que ara té conseqüències dramàtiques.

 

En dos setmanes s’espera el pitjor

Fonts de la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid, han afirmat que hi ha una gran preocupació sobre l’avanç de la soca britànica. Des de principis d’any, els contagis produïts per ella «no han deixat de créixer» i cada dia s’incrementa la seua presència entre els positius. Un 9% dels nous contagis estan associats a esta nova variant.

 

En este sentit, les autoritats advertixen que en unes «dos setmanes» es convertirà en la soca dominant provocant «el 60% dels nous contagis en Madrid». De la mateixa opinió són els experts de Catalunya: «Hem d’estar molt atents davant d’esta soca perquè ens pot canviar els escenaris de la pandèmia en Catalunya en les pròximes setmanes» insistixen.

 

Sanitat es desmarca de les previsions de les autonomies

Fa relativament poc, Fernando Simón va assegurar en roda de premsa que la soca britànica tindria un impacte «marginal» en el nostre país. Però esta opinió va canviar dos setmanes després, quan el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CAES) va començar a parlar d’un impacte «important».

 

En este sentit, Simón es va atrevir a fixar una data que no concorda amb la que ara han fet les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes més afectades, afirmant que si la nova variant del coronavirus té un moviment paregut al del Regne Unit, «a mitat de març» es convertiria en dominant representat el 40 o 50% dels nous contagis.

 

L’epidemiòleg va insistir en llevar ferro a la situació que les diferents conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes han advertit sobre l’avanç de la variant britànica, afirmant que en l’actualitat representa menys del 5% dels contagis registrats.

Últimes notícies

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.

Protesta de familiars de víctimes de la dana i docents davant un acte de Feijóo a Sueca

Familiars de les víctimes mortals de la dana de València i professors de l’escola pública s’han concentrat a les portes d’un acte del PP a Sueca amb Alberto Núñez Feijóo i Juanfran Pérez Llorca, per a denunciar la gestió de la tragèdia i mantindre les mobilitzacions educatives.

Escolars de Meliana es convertixen en xefs en els tallers Cuinant amb ciència de la UPV

Prop d'un centenar d'alumnes de 5é i 6é de Primària del CEIP El Crist de Meliana han participat en una nova edició dels tallers Cuinant amb ciència de la UPV, on han preparat un menú saludable mentres aprenien conceptes bàsics de nutrició. La iniciativa busca ensenyar als més jóvens la importància d'una bona alimentació per al seu creixement.

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.