16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Avís de les comunitats a Sanitat: El que passarà en dos setmanes ho canvia tot

 

Quan des del Regne Unit va saltar l’alarma sobre la proliferació de la nova soca del Covid-19, des del govern de Pedro Sánchez van afirmar que no existien dades que indicaren que esta nova variant es troara en la nostra casa . No obstant això, la gran velocitat de transmissió que s’està experimentant des de fa unes setmanes, indica tot el contrari.

 

Esta mutació del virus és clarament més contagiosa que l’originària -entre un 30 i un 50%- i els últims estudis apunten que pot ser fins i tot molt més letal. Ja són diferents les comunitats autònomes, com Madrid, Catalunya o la Comunitat Valenciana, les que advertixen que un 20% dels contagis registrats són conseqüència d’esta nova variant, després d’analitzar les proves fetes als pacients.

 

La soca britànica s’obre pas en Espanya

Les dades que publiquen les autonomies més afectades no concorden amb les dades oficials que manegen des de l’Executiu, tal com assenyalen des de ‘El Confidencial’. Tot i que els hospitals estan alertant de la gran quantitat de contagis que s’estan produint a conseqüència de la nova soca, des del Ministeri de Sanitat continuen afirmant que només s’han notificat 205 contagis de la variant britànica.

 

Seguint com a exemple del que està passant en altres països de la Unió Europea i comparant l’impacte que esta tercera onada està tenint en Espanya, els experts advertixen al govern espanyol que la nova soca «està descontrolada». Però les dades no encaixen. Com és possible que hi haja tal discrepància en les xifres de Sanitat i autonomies? Segons els especialistes, la raó es troba en els tests PCR de la marca Thermo Fisher que els permet conèixer al moment dades sobre la nova variant del coronavirus.

 

Després que Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana hagen tingut en compte les proves PCR fetes en les últimes setmanes, les Conselleries de Sanitat expliquen a ‘El Confidencial’, el «gran salt» que la variant britànica ha donat en els contagis. Al principi només representava l’1% dels contagis, a poc a poc va passar al 5% i ara s’aproxima al 20% en qüestió de setmanes.

 

Els investigadors consideren que això es veia vindre tenint en compte la gran quantitat de moviment que hi ha hagut entre Espanya i el Regne Unit i el temps transcorregut des que la nova soca va començar al país britànic i les mesures adoptades per a evitar que fera el salt. Un temps vital que ara té conseqüències dramàtiques.

 

En dos setmanes s’espera el pitjor

Fonts de la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid, han afirmat que hi ha una gran preocupació sobre l’avanç de la soca britànica. Des de principis d’any, els contagis produïts per ella «no han deixat de créixer» i cada dia s’incrementa la seua presència entre els positius. Un 9% dels nous contagis estan associats a esta nova variant.

 

En este sentit, les autoritats advertixen que en unes «dos setmanes» es convertirà en la soca dominant provocant «el 60% dels nous contagis en Madrid». De la mateixa opinió són els experts de Catalunya: «Hem d’estar molt atents davant d’esta soca perquè ens pot canviar els escenaris de la pandèmia en Catalunya en les pròximes setmanes» insistixen.

 

Sanitat es desmarca de les previsions de les autonomies

Fa relativament poc, Fernando Simón va assegurar en roda de premsa que la soca britànica tindria un impacte «marginal» en el nostre país. Però esta opinió va canviar dos setmanes després, quan el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CAES) va començar a parlar d’un impacte «important».

 

En este sentit, Simón es va atrevir a fixar una data que no concorda amb la que ara han fet les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes més afectades, afirmant que si la nova variant del coronavirus té un moviment paregut al del Regne Unit, «a mitat de març» es convertiria en dominant representat el 40 o 50% dels nous contagis.

 

L’epidemiòleg va insistir en llevar ferro a la situació que les diferents conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes han advertit sobre l’avanç de la variant britànica, afirmant que en l’actualitat representa menys del 5% dels contagis registrats.

Últimes notícies

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.