Avís de les comunitats a Sanitat: El que passarà en dos setmanes ho canvia tot

 

Quan des del Regne Unit va saltar l’alarma sobre la proliferació de la nova soca del Covid-19, des del govern de Pedro Sánchez van afirmar que no existien dades que indicaren que esta nova variant es troara en la nostra casa . No obstant això, la gran velocitat de transmissió que s’està experimentant des de fa unes setmanes, indica tot el contrari.

 

Esta mutació del virus és clarament més contagiosa que l’originària -entre un 30 i un 50%- i els últims estudis apunten que pot ser fins i tot molt més letal. Ja són diferents les comunitats autònomes, com Madrid, Catalunya o la Comunitat Valenciana, les que advertixen que un 20% dels contagis registrats són conseqüència d’esta nova variant, després d’analitzar les proves fetes als pacients.

 

La soca britànica s’obre pas en Espanya

Les dades que publiquen les autonomies més afectades no concorden amb les dades oficials que manegen des de l’Executiu, tal com assenyalen des de ‘El Confidencial’. Tot i que els hospitals estan alertant de la gran quantitat de contagis que s’estan produint a conseqüència de la nova soca, des del Ministeri de Sanitat continuen afirmant que només s’han notificat 205 contagis de la variant britànica.

 

Seguint com a exemple del que està passant en altres països de la Unió Europea i comparant l’impacte que esta tercera onada està tenint en Espanya, els experts advertixen al govern espanyol que la nova soca «està descontrolada». Però les dades no encaixen. Com és possible que hi haja tal discrepància en les xifres de Sanitat i autonomies? Segons els especialistes, la raó es troba en els tests PCR de la marca Thermo Fisher que els permet conèixer al moment dades sobre la nova variant del coronavirus.

 

Després que Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana hagen tingut en compte les proves PCR fetes en les últimes setmanes, les Conselleries de Sanitat expliquen a ‘El Confidencial’, el «gran salt» que la variant britànica ha donat en els contagis. Al principi només representava l’1% dels contagis, a poc a poc va passar al 5% i ara s’aproxima al 20% en qüestió de setmanes.

 

Els investigadors consideren que això es veia vindre tenint en compte la gran quantitat de moviment que hi ha hagut entre Espanya i el Regne Unit i el temps transcorregut des que la nova soca va començar al país britànic i les mesures adoptades per a evitar que fera el salt. Un temps vital que ara té conseqüències dramàtiques.

 

En dos setmanes s’espera el pitjor

Fonts de la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid, han afirmat que hi ha una gran preocupació sobre l’avanç de la soca britànica. Des de principis d’any, els contagis produïts per ella «no han deixat de créixer» i cada dia s’incrementa la seua presència entre els positius. Un 9% dels nous contagis estan associats a esta nova variant.

 

En este sentit, les autoritats advertixen que en unes «dos setmanes» es convertirà en la soca dominant provocant «el 60% dels nous contagis en Madrid». De la mateixa opinió són els experts de Catalunya: «Hem d’estar molt atents davant d’esta soca perquè ens pot canviar els escenaris de la pandèmia en Catalunya en les pròximes setmanes» insistixen.

 

Sanitat es desmarca de les previsions de les autonomies

Fa relativament poc, Fernando Simón va assegurar en roda de premsa que la soca britànica tindria un impacte «marginal» en el nostre país. Però esta opinió va canviar dos setmanes després, quan el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CAES) va començar a parlar d’un impacte «important».

 

En este sentit, Simón es va atrevir a fixar una data que no concorda amb la que ara han fet les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes més afectades, afirmant que si la nova variant del coronavirus té un moviment paregut al del Regne Unit, «a mitat de març» es convertiria en dominant representat el 40 o 50% dels nous contagis.

 

L’epidemiòleg va insistir en llevar ferro a la situació que les diferents conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes han advertit sobre l’avanç de la variant britànica, afirmant que en l’actualitat representa menys del 5% dels contagis registrats.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.