Avís de les comunitats a Sanitat: El que passarà en dos setmanes ho canvia tot

 

Quan des del Regne Unit va saltar l’alarma sobre la proliferació de la nova soca del Covid-19, des del govern de Pedro Sánchez van afirmar que no existien dades que indicaren que esta nova variant es troara en la nostra casa . No obstant això, la gran velocitat de transmissió que s’està experimentant des de fa unes setmanes, indica tot el contrari.

 

Esta mutació del virus és clarament més contagiosa que l’originària -entre un 30 i un 50%- i els últims estudis apunten que pot ser fins i tot molt més letal. Ja són diferents les comunitats autònomes, com Madrid, Catalunya o la Comunitat Valenciana, les que advertixen que un 20% dels contagis registrats són conseqüència d’esta nova variant, després d’analitzar les proves fetes als pacients.

 

La soca britànica s’obre pas en Espanya

Les dades que publiquen les autonomies més afectades no concorden amb les dades oficials que manegen des de l’Executiu, tal com assenyalen des de ‘El Confidencial’. Tot i que els hospitals estan alertant de la gran quantitat de contagis que s’estan produint a conseqüència de la nova soca, des del Ministeri de Sanitat continuen afirmant que només s’han notificat 205 contagis de la variant britànica.

 

Seguint com a exemple del que està passant en altres països de la Unió Europea i comparant l’impacte que esta tercera onada està tenint en Espanya, els experts advertixen al govern espanyol que la nova soca «està descontrolada». Però les dades no encaixen. Com és possible que hi haja tal discrepància en les xifres de Sanitat i autonomies? Segons els especialistes, la raó es troba en els tests PCR de la marca Thermo Fisher que els permet conèixer al moment dades sobre la nova variant del coronavirus.

 

Després que Madrid, Catalunya i la Comunitat Valenciana hagen tingut en compte les proves PCR fetes en les últimes setmanes, les Conselleries de Sanitat expliquen a ‘El Confidencial’, el «gran salt» que la variant britànica ha donat en els contagis. Al principi només representava l’1% dels contagis, a poc a poc va passar al 5% i ara s’aproxima al 20% en qüestió de setmanes.

 

Els investigadors consideren que això es veia vindre tenint en compte la gran quantitat de moviment que hi ha hagut entre Espanya i el Regne Unit i el temps transcorregut des que la nova soca va començar al país britànic i les mesures adoptades per a evitar que fera el salt. Un temps vital que ara té conseqüències dramàtiques.

 

En dos setmanes s’espera el pitjor

Fonts de la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid, han afirmat que hi ha una gran preocupació sobre l’avanç de la soca britànica. Des de principis d’any, els contagis produïts per ella «no han deixat de créixer» i cada dia s’incrementa la seua presència entre els positius. Un 9% dels nous contagis estan associats a esta nova variant.

 

En este sentit, les autoritats advertixen que en unes «dos setmanes» es convertirà en la soca dominant provocant «el 60% dels nous contagis en Madrid». De la mateixa opinió són els experts de Catalunya: «Hem d’estar molt atents davant d’esta soca perquè ens pot canviar els escenaris de la pandèmia en Catalunya en les pròximes setmanes» insistixen.

 

Sanitat es desmarca de les previsions de les autonomies

Fa relativament poc, Fernando Simón va assegurar en roda de premsa que la soca britànica tindria un impacte «marginal» en el nostre país. Però esta opinió va canviar dos setmanes després, quan el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CAES) va començar a parlar d’un impacte «important».

 

En este sentit, Simón es va atrevir a fixar una data que no concorda amb la que ara han fet les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes més afectades, afirmant que si la nova variant del coronavirus té un moviment paregut al del Regne Unit, «a mitat de març» es convertiria en dominant representat el 40 o 50% dels nous contagis.

 

L’epidemiòleg va insistir en llevar ferro a la situació que les diferents conselleries de Sanitat de les comunitats autònomes han advertit sobre l’avanç de la variant britànica, afirmant que en l’actualitat representa menys del 5% dels contagis registrats.

Últimes notícies

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.