MOLTA ATENCIÓ: L’OMS avisa que ací també podria passar

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) Tedros Adhanom Ghebreyesus, va advertir ahir que “el que està ocorrent a l’Índia i al Brasil”, en relació amb la descontrolada situació de la pandèmia de COVID-19, “podria ocórrer en altres llocs” si no es compleixen amb les mesures per a evitar els contagis.

“El que està ocorrent a l’Índia i al Brasil podria ocórrer en altres llocs llevat que tots prenguem  estes  precaucions de salut pública que l’OMS ha estat demanant des del començament de la pandèmia. Les vacunes són part de la resposta, però no són l’única resposta”, va assenyalar Tedros en roda de premsa des de la seu de l’OMS a Ginebra (Suïssa).

El màxim dirigent de l’organisme sanitari internacional de Nacions Unides va alertar que “en les últimes dos setmanes s’han notificat més casos de COVID-19 a tot el món que durant els primers sis mesos de la pandèmia”. “L’Índia i el Brasil representen més de la meitat dels casos de COVID-19 de la setmana passada, però hi ha molts altres països a tot el món que s’enfronten a una situació molt fràgil”, va apuntar.

 

Dades de positius en l’Índia 

 

L’Índia va registrar ahir 368.147 noves infeccions i 3.417 nous decessos, i s’acosta als 20 milions de contagis, mentre les autoritats investiguen si la falta d’oxigen en un hospital va provocar ahir la defunció de 24 pacients.

El total de morts és de 218.959, una xifra oficial que, segons nombrosos experts, podria ser major en realitat, mentre crematoris i cementeris treballen sense descans en ciutats com Nova Delhi.

 

 

 

Ajuda de tot el món a l’Índia
 

Més de 40 països han començat a enviar a l’Índia fàrmacs, ventiladors i equips mèdics, a més de generadors d’oxigen, cilindres, concentradors i reguladors.

A Nova Delhi, una de les ciutats més afectades per la pandèmia, diversos hospitals han anunciat que no acceptaran a més pacients per falta d’oxigen.

El ritme de vacunació ha sigut lent des de l’inici de la campanya de vacunació al gener, amb uns 157 milions de dosis administrades fins ara, en un país de 1.350 milions d’habitants.

En les últimes 24 hores, el país va administrar tan sols 1,2 milions de vacunes, un dels números més baixos registrats en les últimes setmanes.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.