MOLTA ATENCIÓ: L’OMS avisa que ací també podria passar

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) Tedros Adhanom Ghebreyesus, va advertir ahir que “el que està ocorrent a l’Índia i al Brasil”, en relació amb la descontrolada situació de la pandèmia de COVID-19, “podria ocórrer en altres llocs” si no es compleixen amb les mesures per a evitar els contagis.

“El que està ocorrent a l’Índia i al Brasil podria ocórrer en altres llocs llevat que tots prenguem  estes  precaucions de salut pública que l’OMS ha estat demanant des del començament de la pandèmia. Les vacunes són part de la resposta, però no són l’única resposta”, va assenyalar Tedros en roda de premsa des de la seu de l’OMS a Ginebra (Suïssa).

El màxim dirigent de l’organisme sanitari internacional de Nacions Unides va alertar que “en les últimes dos setmanes s’han notificat més casos de COVID-19 a tot el món que durant els primers sis mesos de la pandèmia”. “L’Índia i el Brasil representen més de la meitat dels casos de COVID-19 de la setmana passada, però hi ha molts altres països a tot el món que s’enfronten a una situació molt fràgil”, va apuntar.

 

Dades de positius en l’Índia 

 

L’Índia va registrar ahir 368.147 noves infeccions i 3.417 nous decessos, i s’acosta als 20 milions de contagis, mentre les autoritats investiguen si la falta d’oxigen en un hospital va provocar ahir la defunció de 24 pacients.

El total de morts és de 218.959, una xifra oficial que, segons nombrosos experts, podria ser major en realitat, mentre crematoris i cementeris treballen sense descans en ciutats com Nova Delhi.

 

 

 

Ajuda de tot el món a l’Índia
 

Més de 40 països han començat a enviar a l’Índia fàrmacs, ventiladors i equips mèdics, a més de generadors d’oxigen, cilindres, concentradors i reguladors.

A Nova Delhi, una de les ciutats més afectades per la pandèmia, diversos hospitals han anunciat que no acceptaran a més pacients per falta d’oxigen.

El ritme de vacunació ha sigut lent des de l’inici de la campanya de vacunació al gener, amb uns 157 milions de dosis administrades fins ara, en un país de 1.350 milions d’habitants.

En les últimes 24 hores, el país va administrar tan sols 1,2 milions de vacunes, un dels números més baixos registrats en les últimes setmanes.

 

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.