MOLTA ATENCIÓ: L’OMS avisa que ací també podria passar

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) Tedros Adhanom Ghebreyesus, va advertir ahir que “el que està ocorrent a l’Índia i al Brasil”, en relació amb la descontrolada situació de la pandèmia de COVID-19, “podria ocórrer en altres llocs” si no es compleixen amb les mesures per a evitar els contagis.

“El que està ocorrent a l’Índia i al Brasil podria ocórrer en altres llocs llevat que tots prenguem  estes  precaucions de salut pública que l’OMS ha estat demanant des del començament de la pandèmia. Les vacunes són part de la resposta, però no són l’única resposta”, va assenyalar Tedros en roda de premsa des de la seu de l’OMS a Ginebra (Suïssa).

Anuncios

El màxim dirigent de l’organisme sanitari internacional de Nacions Unides va alertar que “en les últimes dos setmanes s’han notificat més casos de COVID-19 a tot el món que durant els primers sis mesos de la pandèmia”. “L’Índia i el Brasil representen més de la meitat dels casos de COVID-19 de la setmana passada, però hi ha molts altres països a tot el món que s’enfronten a una situació molt fràgil”, va apuntar.

 

Dades de positius en l’Índia 

 

L’Índia va registrar ahir 368.147 noves infeccions i 3.417 nous decessos, i s’acosta als 20 milions de contagis, mentre les autoritats investiguen si la falta d’oxigen en un hospital va provocar ahir la defunció de 24 pacients.

El total de morts és de 218.959, una xifra oficial que, segons nombrosos experts, podria ser major en realitat, mentre crematoris i cementeris treballen sense descans en ciutats com Nova Delhi.

 

 

 

Ajuda de tot el món a l’Índia
 

Més de 40 països han començat a enviar a l’Índia fàrmacs, ventiladors i equips mèdics, a més de generadors d’oxigen, cilindres, concentradors i reguladors.

A Nova Delhi, una de les ciutats més afectades per la pandèmia, diversos hospitals han anunciat que no acceptaran a més pacients per falta d’oxigen.

El ritme de vacunació ha sigut lent des de l’inici de la campanya de vacunació al gener, amb uns 157 milions de dosis administrades fins ara, en un país de 1.350 milions d’habitants.

En les últimes 24 hores, el país va administrar tan sols 1,2 milions de vacunes, un dels números més baixos registrats en les últimes setmanes.

 

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.