MOLTA ATENCIÓ: L’OMS avisa que ací també podria passar

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) Tedros Adhanom Ghebreyesus, va advertir ahir que “el que està ocorrent a l’Índia i al Brasil”, en relació amb la descontrolada situació de la pandèmia de COVID-19, “podria ocórrer en altres llocs” si no es compleixen amb les mesures per a evitar els contagis.

“El que està ocorrent a l’Índia i al Brasil podria ocórrer en altres llocs llevat que tots prenguem  estes  precaucions de salut pública que l’OMS ha estat demanant des del començament de la pandèmia. Les vacunes són part de la resposta, però no són l’única resposta”, va assenyalar Tedros en roda de premsa des de la seu de l’OMS a Ginebra (Suïssa).

El màxim dirigent de l’organisme sanitari internacional de Nacions Unides va alertar que “en les últimes dos setmanes s’han notificat més casos de COVID-19 a tot el món que durant els primers sis mesos de la pandèmia”. “L’Índia i el Brasil representen més de la meitat dels casos de COVID-19 de la setmana passada, però hi ha molts altres països a tot el món que s’enfronten a una situació molt fràgil”, va apuntar.

 

Dades de positius en l’Índia 

 

L’Índia va registrar ahir 368.147 noves infeccions i 3.417 nous decessos, i s’acosta als 20 milions de contagis, mentre les autoritats investiguen si la falta d’oxigen en un hospital va provocar ahir la defunció de 24 pacients.

El total de morts és de 218.959, una xifra oficial que, segons nombrosos experts, podria ser major en realitat, mentre crematoris i cementeris treballen sense descans en ciutats com Nova Delhi.

 

 

 

Ajuda de tot el món a l’Índia
 

Més de 40 països han començat a enviar a l’Índia fàrmacs, ventiladors i equips mèdics, a més de generadors d’oxigen, cilindres, concentradors i reguladors.

A Nova Delhi, una de les ciutats més afectades per la pandèmia, diversos hospitals han anunciat que no acceptaran a més pacients per falta d’oxigen.

El ritme de vacunació ha sigut lent des de l’inici de la campanya de vacunació al gener, amb uns 157 milions de dosis administrades fins ara, en un país de 1.350 milions d’habitants.

En les últimes 24 hores, el país va administrar tan sols 1,2 milions de vacunes, un dels números més baixos registrats en les últimes setmanes.

 

Últimes notícies

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.