14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

MOLTA ATENCIÓ: L’OMS avisa que ací també podria passar

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) Tedros Adhanom Ghebreyesus, va advertir ahir que “el que està ocorrent a l’Índia i al Brasil”, en relació amb la descontrolada situació de la pandèmia de COVID-19, “podria ocórrer en altres llocs” si no es compleixen amb les mesures per a evitar els contagis.

“El que està ocorrent a l’Índia i al Brasil podria ocórrer en altres llocs llevat que tots prenguem  estes  precaucions de salut pública que l’OMS ha estat demanant des del començament de la pandèmia. Les vacunes són part de la resposta, però no són l’única resposta”, va assenyalar Tedros en roda de premsa des de la seu de l’OMS a Ginebra (Suïssa).

El màxim dirigent de l’organisme sanitari internacional de Nacions Unides va alertar que “en les últimes dos setmanes s’han notificat més casos de COVID-19 a tot el món que durant els primers sis mesos de la pandèmia”. “L’Índia i el Brasil representen més de la meitat dels casos de COVID-19 de la setmana passada, però hi ha molts altres països a tot el món que s’enfronten a una situació molt fràgil”, va apuntar.

 

Dades de positius en l’Índia 

 

L’Índia va registrar ahir 368.147 noves infeccions i 3.417 nous decessos, i s’acosta als 20 milions de contagis, mentre les autoritats investiguen si la falta d’oxigen en un hospital va provocar ahir la defunció de 24 pacients.

El total de morts és de 218.959, una xifra oficial que, segons nombrosos experts, podria ser major en realitat, mentre crematoris i cementeris treballen sense descans en ciutats com Nova Delhi.

 

 

 

Ajuda de tot el món a l’Índia
 

Més de 40 països han començat a enviar a l’Índia fàrmacs, ventiladors i equips mèdics, a més de generadors d’oxigen, cilindres, concentradors i reguladors.

A Nova Delhi, una de les ciutats més afectades per la pandèmia, diversos hospitals han anunciat que no acceptaran a més pacients per falta d’oxigen.

El ritme de vacunació ha sigut lent des de l’inici de la campanya de vacunació al gener, amb uns 157 milions de dosis administrades fins ara, en un país de 1.350 milions d’habitants.

En les últimes 24 hores, el país va administrar tan sols 1,2 milions de vacunes, un dels números més baixos registrats en les últimes setmanes.

 

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.