15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Continuen baixant la incidència per coronavirus a Espanya, però repunten les defuncions

Espanya suma un dia més de pandèmia encara que cada vegada té més a prop l’objectiu de tenir al 70% de la població vacunada, concretament a 99 dies si fem cas de la previsió de Pedro Sánchez. Mentrestant, les dades epidemiològiques del nou informe presentat per Sanitat mostren novament que la tendència és positiva quant a la incidència acumulada, els contagis o les hospitalitzacions per covid, encara que no se sap com podrà afectar la relaxació de mesures després de l’estat d’alarma.

Este dimarts s’han comunicat un total de 4.941 nous casos, seguint un dia més per sota dels 10.000 diaris i amb una xifra similar al del passat dimarts. El nombre de persones que han donat positiu al nostre país, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 3.586.333. D’estos, 2.768 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La Comunitat Valenciana ha notificat 99 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.828 persones.

La incidència acumulada torna a descendir un dia més. Este dimarts esta dada ha baixat fins als 180,69 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 8 punts menys que el dilluns on estava en 188,97, encara que continua havent-hi moltes comunitats per damunt i en risc extrem. Continua quedant lluny la xifra establerta pel govern per a parlar de ‘nova normalitat’, que és 25 casos.

 

El nombre de morts en les últimes hores

Sobre la xifra de morts per covid-19 que hi ha hagut a Espanya des d’ahir, s’han tornat a comptabilitzar un dia més unes xifres que estan lluny de ser bones, però que sí que estan allunyades de les pitjors de la quarta onada. En estes últimes 24 hores, s’ha informat de la mort de 205 persones, un número superior a la del passat dimarts.

Segons les dades consolidades per Sanitat fins a les 14 hores d’este 11 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 79.100 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.979 casos actius, la qual cosa suposa un 0,49% del total de positius.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització a la Comunitat Valenciana, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.383: 801 a la província de Castelló, 2.817 en la d’Alacant i 3.765 en la de València.

 

Un altre dia més de millora als hospitals

El número d’hospitalitzats al nostre país continua mostrant una bona evolució en les últimes jornades. Este dimarts hi havia, exactament fins a les tres de la tarda, 8.106 persones hospitalitzades per Covid-19 al nostre país, cosa que significa que ocupen un 6,47% dels llits disponibles en centres públics i privats. El dilluns hi havia 8.531 persones ingressades i el 6,81% de llits ocupats.

D’altra banda, les unitats de vigilància intensiva del nostre país tenen ocupades, de mitjana, el 20,48% de les seues places per pacients covid, sent un total de 2.038 els malalts greus que estan en les UCI espanyoles.

Sobre el nombre de proves PCR i test d’antígens que es fan i donen positiu al nostre país, la xifra continua estable respecte a dies anteriors però amb una tendència a l’alça de la positivitat. Entre l’1 i el 7 de maig es van fer 533.420 PCR i 259.396 tests d’antígens, sumant un total de 792.816. De totes elles, el 6,03% van donar positiu. L’últim dia amb dades, el 8 de maig, es van fer 56.081 proves PCR i 15.521 tests d’antígens per un total de 71.602 que van donar un 5,36% de positius.

Des de l’última actualització s’han registrat 306 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.935 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 171 persones ingressades: 33 a la província de Castelló, amb 4 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 8 d’ells en l’UCI; i 92 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.