Continuen baixant la incidència per coronavirus a Espanya, però repunten les defuncions

Ejemplo de shortcode con estilo
Espanya suma un dia més de pandèmia encara que cada vegada té més a prop l’objectiu de tenir al 70% de la població vacunada, concretament a 99 dies si fem cas de la previsió de Pedro Sánchez. Mentrestant, les dades epidemiològiques del nou informe presentat per Sanitat mostren novament que la tendència és positiva quant […]

Espanya suma un dia més de pandèmia encara que cada vegada té més a prop l’objectiu de tenir al 70% de la població vacunada, concretament a 99 dies si fem cas de la previsió de Pedro Sánchez. Mentrestant, les dades epidemiològiques del nou informe presentat per Sanitat mostren novament que la tendència és positiva quant a la incidència acumulada, els contagis o les hospitalitzacions per covid, encara que no se sap com podrà afectar la relaxació de mesures després de l’estat d’alarma.

Este dimarts s’han comunicat un total de 4.941 nous casos, seguint un dia més per sota dels 10.000 diaris i amb una xifra similar al del passat dimarts. El nombre de persones que han donat positiu al nostre país, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 3.586.333. D’estos, 2.768 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La Comunitat Valenciana ha notificat 99 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.828 persones.

La incidència acumulada torna a descendir un dia més. Este dimarts esta dada ha baixat fins als 180,69 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 8 punts menys que el dilluns on estava en 188,97, encara que continua havent-hi moltes comunitats per damunt i en risc extrem. Continua quedant lluny la xifra establerta pel govern per a parlar de ‘nova normalitat’, que és 25 casos.

 

El nombre de morts en les últimes hores

Sobre la xifra de morts per covid-19 que hi ha hagut a Espanya des d’ahir, s’han tornat a comptabilitzar un dia més unes xifres que estan lluny de ser bones, però que sí que estan allunyades de les pitjors de la quarta onada. En estes últimes 24 hores, s’ha informat de la mort de 205 persones, un número superior a la del passat dimarts.

Segons les dades consolidades per Sanitat fins a les 14 hores d’este 11 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 79.100 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.979 casos actius, la qual cosa suposa un 0,49% del total de positius.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització a la Comunitat Valenciana, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.383: 801 a la província de Castelló, 2.817 en la d’Alacant i 3.765 en la de València.

 

Un altre dia més de millora als hospitals

El número d’hospitalitzats al nostre país continua mostrant una bona evolució en les últimes jornades. Este dimarts hi havia, exactament fins a les tres de la tarda, 8.106 persones hospitalitzades per Covid-19 al nostre país, cosa que significa que ocupen un 6,47% dels llits disponibles en centres públics i privats. El dilluns hi havia 8.531 persones ingressades i el 6,81% de llits ocupats.

D’altra banda, les unitats de vigilància intensiva del nostre país tenen ocupades, de mitjana, el 20,48% de les seues places per pacients covid, sent un total de 2.038 els malalts greus que estan en les UCI espanyoles.

Sobre el nombre de proves PCR i test d’antígens que es fan i donen positiu al nostre país, la xifra continua estable respecte a dies anteriors però amb una tendència a l’alça de la positivitat. Entre l’1 i el 7 de maig es van fer 533.420 PCR i 259.396 tests d’antígens, sumant un total de 792.816. De totes elles, el 6,03% van donar positiu. L’últim dia amb dades, el 8 de maig, es van fer 56.081 proves PCR i 15.521 tests d’antígens per un total de 71.602 que van donar un 5,36% de positius.

Des de l’última actualització s’han registrat 306 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.935 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 171 persones ingressades: 33 a la província de Castelló, amb 4 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 8 d’ells en l’UCI; i 92 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

 

 

 

Últimes notícies

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.