13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Continuen baixant la incidència per coronavirus a Espanya, però repunten les defuncions

Espanya suma un dia més de pandèmia encara que cada vegada té més a prop l’objectiu de tenir al 70% de la població vacunada, concretament a 99 dies si fem cas de la previsió de Pedro Sánchez. Mentrestant, les dades epidemiològiques del nou informe presentat per Sanitat mostren novament que la tendència és positiva quant a la incidència acumulada, els contagis o les hospitalitzacions per covid, encara que no se sap com podrà afectar la relaxació de mesures després de l’estat d’alarma.

Este dimarts s’han comunicat un total de 4.941 nous casos, seguint un dia més per sota dels 10.000 diaris i amb una xifra similar al del passat dimarts. El nombre de persones que han donat positiu al nostre país, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 3.586.333. D’estos, 2.768 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La Comunitat Valenciana ha notificat 99 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.828 persones.

La incidència acumulada torna a descendir un dia més. Este dimarts esta dada ha baixat fins als 180,69 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 8 punts menys que el dilluns on estava en 188,97, encara que continua havent-hi moltes comunitats per damunt i en risc extrem. Continua quedant lluny la xifra establerta pel govern per a parlar de ‘nova normalitat’, que és 25 casos.

 

El nombre de morts en les últimes hores

Sobre la xifra de morts per covid-19 que hi ha hagut a Espanya des d’ahir, s’han tornat a comptabilitzar un dia més unes xifres que estan lluny de ser bones, però que sí que estan allunyades de les pitjors de la quarta onada. En estes últimes 24 hores, s’ha informat de la mort de 205 persones, un número superior a la del passat dimarts.

Segons les dades consolidades per Sanitat fins a les 14 hores d’este 11 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 79.100 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.979 casos actius, la qual cosa suposa un 0,49% del total de positius.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització a la Comunitat Valenciana, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.383: 801 a la província de Castelló, 2.817 en la d’Alacant i 3.765 en la de València.

 

Un altre dia més de millora als hospitals

El número d’hospitalitzats al nostre país continua mostrant una bona evolució en les últimes jornades. Este dimarts hi havia, exactament fins a les tres de la tarda, 8.106 persones hospitalitzades per Covid-19 al nostre país, cosa que significa que ocupen un 6,47% dels llits disponibles en centres públics i privats. El dilluns hi havia 8.531 persones ingressades i el 6,81% de llits ocupats.

D’altra banda, les unitats de vigilància intensiva del nostre país tenen ocupades, de mitjana, el 20,48% de les seues places per pacients covid, sent un total de 2.038 els malalts greus que estan en les UCI espanyoles.

Sobre el nombre de proves PCR i test d’antígens que es fan i donen positiu al nostre país, la xifra continua estable respecte a dies anteriors però amb una tendència a l’alça de la positivitat. Entre l’1 i el 7 de maig es van fer 533.420 PCR i 259.396 tests d’antígens, sumant un total de 792.816. De totes elles, el 6,03% van donar positiu. L’últim dia amb dades, el 8 de maig, es van fer 56.081 proves PCR i 15.521 tests d’antígens per un total de 71.602 que van donar un 5,36% de positius.

Des de l’última actualització s’han registrat 306 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.935 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 171 persones ingressades: 33 a la província de Castelló, amb 4 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 8 d’ells en l’UCI; i 92 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

 

 

 

Últimes notícies

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.