Continuen baixant la incidència per coronavirus a Espanya, però repunten les defuncions

Espanya suma un dia més de pandèmia encara que cada vegada té més a prop l’objectiu de tenir al 70% de la població vacunada, concretament a 99 dies si fem cas de la previsió de Pedro Sánchez. Mentrestant, les dades epidemiològiques del nou informe presentat per Sanitat mostren novament que la tendència és positiva quant a la incidència acumulada, els contagis o les hospitalitzacions per covid, encara que no se sap com podrà afectar la relaxació de mesures després de l’estat d’alarma.

Este dimarts s’han comunicat un total de 4.941 nous casos, seguint un dia més per sota dels 10.000 diaris i amb una xifra similar al del passat dimarts. El nombre de persones que han donat positiu al nostre país, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 3.586.333. D’estos, 2.768 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La Comunitat Valenciana ha notificat 99 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.828 persones.

La incidència acumulada torna a descendir un dia més. Este dimarts esta dada ha baixat fins als 180,69 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 8 punts menys que el dilluns on estava en 188,97, encara que continua havent-hi moltes comunitats per damunt i en risc extrem. Continua quedant lluny la xifra establerta pel govern per a parlar de ‘nova normalitat’, que és 25 casos.

 

El nombre de morts en les últimes hores

Sobre la xifra de morts per covid-19 que hi ha hagut a Espanya des d’ahir, s’han tornat a comptabilitzar un dia més unes xifres que estan lluny de ser bones, però que sí que estan allunyades de les pitjors de la quarta onada. En estes últimes 24 hores, s’ha informat de la mort de 205 persones, un número superior a la del passat dimarts.

Segons les dades consolidades per Sanitat fins a les 14 hores d’este 11 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 79.100 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 1.979 casos actius, la qual cosa suposa un 0,49% del total de positius.

A més, s’han registrat 6 defuncions per coronavirus des de l’última actualització a la Comunitat Valenciana, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.383: 801 a la província de Castelló, 2.817 en la d’Alacant i 3.765 en la de València.

 

Un altre dia més de millora als hospitals

El número d’hospitalitzats al nostre país continua mostrant una bona evolució en les últimes jornades. Este dimarts hi havia, exactament fins a les tres de la tarda, 8.106 persones hospitalitzades per Covid-19 al nostre país, cosa que significa que ocupen un 6,47% dels llits disponibles en centres públics i privats. El dilluns hi havia 8.531 persones ingressades i el 6,81% de llits ocupats.

D’altra banda, les unitats de vigilància intensiva del nostre país tenen ocupades, de mitjana, el 20,48% de les seues places per pacients covid, sent un total de 2.038 els malalts greus que estan en les UCI espanyoles.

Sobre el nombre de proves PCR i test d’antígens que es fan i donen positiu al nostre país, la xifra continua estable respecte a dies anteriors però amb una tendència a l’alça de la positivitat. Entre l’1 i el 7 de maig es van fer 533.420 PCR i 259.396 tests d’antígens, sumant un total de 792.816. De totes elles, el 6,03% van donar positiu. L’últim dia amb dades, el 8 de maig, es van fer 56.081 proves PCR i 15.521 tests d’antígens per un total de 71.602 que van donar un 5,36% de positius.

Des de l’última actualització s’han registrat 306 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.935 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 171 persones ingressades: 33 a la província de Castelló, amb 4 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 8 d’ells en l’UCI; i 92 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

 

 

 

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.