15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Les baixes dades de la covid-19 a la Comunitat Valenciana és el màxim atractiu de Fitur

La Comunitat Valenciana va celebrar ahir el dia de l’autonomia dins del marc de la fira internacional de Fitur. És una immensa alegria per al govern valencià i per als valencians en general saber que el turisme ha tornat i per a quedar-se almenys en estes vacances. Molt de temps, molts mesos, sense presencials fins que l’esforç de tota la societat valenciana ha fet possible que es duguera a terme la primera presencial des de l’esclat de la pandèmia, en un context d’optimisme.

Precedit pel president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig, les autoritats valencianes van enaltir a Madrid la via valenciana contra el virus, que, segons van destacar, ha servit perquè l’autonomia se situe ara en la pole position per a captar un bon pessic dels milers de viatges que es començaran a reactivar davant la imminent volta de la mobilitat internacional.

«Si podem estar hui en Fitur per a presentar la proposta turística de la Comunitat Valenciana per a l’estiu i la resta de l’any és perquè durant molts mesos la societat valenciana ha fet un enorme esforç de contenció i prevenció que ha donat resultats i que ens situa com la regió amb menys incidència d’Europa. Este és el nostre millor actiu al costat de la vacunació», va defensar Puig.

 

La seguretat

La “seguretat” va ser un dels temes que més tocaren ahir al stand de la Comunitat Valenciana. «Sempre hem estat un dels millors destins per a viatjar i ara a més som el més segur», va afegir el líder del Consell. «Estem en condicions de proposar al món un destí inigualable», va agregar.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va estar en la mateixa línia que Puig, va destacar que la seguretat sanitària que aporta ara la Comunitat Valenciana s’ha convertit en el «gran valor de marca» per al turisme, un sector al qual va voler agrair l’esforç realitzat durant més d’un any carregat de restriccions. «Hem perdut moltes coses menys la fe. Diuen que el que no es veu no existeix, però nosaltres no véiem als turistes i no obstant això sentíem la seua potència. Hem vingut a dir-li al món que som la regió més segura d’Europa».

Colomer també va valorar el seu comportament en els moments «més foscos». «Van desallotjar a turistes atrapats lluny de casa a l’inici de la pandèmia, van ajudar a repatriar, protocol·litzaran la seguretat, van aplicar el seu know-how… Així es forja el lideratge, quan tot va malament. Perquè saber pel que lluites defineix el que ets», va reconéixer el secretari autonòmic de Turisme.

Recuperació

El president Ximo Puig ja va poder assegurar que ja es donen les condicions per a «abordar un estiu positiu, d’obertura progressiva durant juny», ja que l’«avanç espectacular en la vacunació» també suposa un «avanç quant a la capacitat d’acolliment» de l’autonomia. «Som optimistes», va dir. I va anar més enllà en vaticinar que, gràcies a l’efecte tractor del turisme, la Comunitat serà «una de les regions que més creixerà d’Europa en 2022».

La ministra de Turisme, Comerç i Indústria, Reyes Maroto, que va acompanyar a la delegació valenciana en una part del recorregut oficial, també va reconéixer la fortalesa que li aporta a l’autonomia la seua baixa incidència: «La Comunitat Valenciana és un dels destins més segurs i és una bona notícia que a partir del dilluns els britànics puguen arribar sense restriccions», va defensar.

Últimes notícies

La lesió de Foyth és la quarta baixa greu del Vila-real esta temporada

El defensa argentí va patir un trencament del tendó d'Aquil·les davant el Reial Madrid i passarà per quiròfan. És la quarta lesió greu del curs, tres d'elles en la saga.

Helena Font: apostar per un elenc nombrós i escenografia arriscada és d’agrair

L'actriu reivindica la valentia dels qui sostenen obres amb grans repartiments i muntatges complexos i celebra l'acolliment d'Assassinat en el Orient Express en el seu gira.

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.