Les baixes dades de la covid-19 a la Comunitat Valenciana és el màxim atractiu de Fitur

La Comunitat Valenciana va celebrar ahir el dia de l’autonomia dins del marc de la fira internacional de Fitur. És una immensa alegria per al govern valencià i per als valencians en general saber que el turisme ha tornat i per a quedar-se almenys en estes vacances. Molt de temps, molts mesos, sense presencials fins que l’esforç de tota la societat valenciana ha fet possible que es duguera a terme la primera presencial des de l’esclat de la pandèmia, en un context d’optimisme.

Precedit pel president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig, les autoritats valencianes van enaltir a Madrid la via valenciana contra el virus, que, segons van destacar, ha servit perquè l’autonomia se situe ara en la pole position per a captar un bon pessic dels milers de viatges que es començaran a reactivar davant la imminent volta de la mobilitat internacional.

«Si podem estar hui en Fitur per a presentar la proposta turística de la Comunitat Valenciana per a l’estiu i la resta de l’any és perquè durant molts mesos la societat valenciana ha fet un enorme esforç de contenció i prevenció que ha donat resultats i que ens situa com la regió amb menys incidència d’Europa. Este és el nostre millor actiu al costat de la vacunació», va defensar Puig.

 

La seguretat

La «seguretat» va ser un dels temes que més tocaren ahir al stand de la Comunitat Valenciana. «Sempre hem estat un dels millors destins per a viatjar i ara a més som el més segur», va afegir el líder del Consell. «Estem en condicions de proposar al món un destí inigualable», va agregar.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va estar en la mateixa línia que Puig, va destacar que la seguretat sanitària que aporta ara la Comunitat Valenciana s’ha convertit en el «gran valor de marca» per al turisme, un sector al qual va voler agrair l’esforç realitzat durant més d’un any carregat de restriccions. «Hem perdut moltes coses menys la fe. Diuen que el que no es veu no existeix, però nosaltres no véiem als turistes i no obstant això sentíem la seua potència. Hem vingut a dir-li al món que som la regió més segura d’Europa».

Colomer també va valorar el seu comportament en els moments «més foscos». «Van desallotjar a turistes atrapats lluny de casa a l’inici de la pandèmia, van ajudar a repatriar, protocol·litzaran la seguretat, van aplicar el seu know-how… Així es forja el lideratge, quan tot va malament. Perquè saber pel que lluites defineix el que ets», va reconéixer el secretari autonòmic de Turisme.

Recuperació

El president Ximo Puig ja va poder assegurar que ja es donen les condicions per a «abordar un estiu positiu, d’obertura progressiva durant juny», ja que l’«avanç espectacular en la vacunació» també suposa un «avanç quant a la capacitat d’acolliment» de l’autonomia. «Som optimistes», va dir. I va anar més enllà en vaticinar que, gràcies a l’efecte tractor del turisme, la Comunitat serà «una de les regions que més creixerà d’Europa en 2022».

La ministra de Turisme, Comerç i Indústria, Reyes Maroto, que va acompanyar a la delegació valenciana en una part del recorregut oficial, també va reconéixer la fortalesa que li aporta a l’autonomia la seua baixa incidència: «La Comunitat Valenciana és un dels destins més segurs i és una bona notícia que a partir del dilluns els britànics puguen arribar sense restriccions», va defensar.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU