Les baixes dades de la covid-19 a la Comunitat Valenciana és el màxim atractiu de Fitur

La Comunitat Valenciana va celebrar ahir el dia de l’autonomia dins del marc de la fira internacional de Fitur. És una immensa alegria per al govern valencià i per als valencians en general saber que el turisme ha tornat i per a quedar-se almenys en estes vacances. Molt de temps, molts mesos, sense presencials fins que l’esforç de tota la societat valenciana ha fet possible que es duguera a terme la primera presencial des de l’esclat de la pandèmia, en un context d’optimisme.

Precedit pel president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig, les autoritats valencianes van enaltir a Madrid la via valenciana contra el virus, que, segons van destacar, ha servit perquè l’autonomia se situe ara en la pole position per a captar un bon pessic dels milers de viatges que es començaran a reactivar davant la imminent volta de la mobilitat internacional.

«Si podem estar hui en Fitur per a presentar la proposta turística de la Comunitat Valenciana per a l’estiu i la resta de l’any és perquè durant molts mesos la societat valenciana ha fet un enorme esforç de contenció i prevenció que ha donat resultats i que ens situa com la regió amb menys incidència d’Europa. Este és el nostre millor actiu al costat de la vacunació», va defensar Puig.

 

La seguretat

La «seguretat» va ser un dels temes que més tocaren ahir al stand de la Comunitat Valenciana. «Sempre hem estat un dels millors destins per a viatjar i ara a més som el més segur», va afegir el líder del Consell. «Estem en condicions de proposar al món un destí inigualable», va agregar.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va estar en la mateixa línia que Puig, va destacar que la seguretat sanitària que aporta ara la Comunitat Valenciana s’ha convertit en el «gran valor de marca» per al turisme, un sector al qual va voler agrair l’esforç realitzat durant més d’un any carregat de restriccions. «Hem perdut moltes coses menys la fe. Diuen que el que no es veu no existeix, però nosaltres no véiem als turistes i no obstant això sentíem la seua potència. Hem vingut a dir-li al món que som la regió més segura d’Europa».

Colomer també va valorar el seu comportament en els moments «més foscos». «Van desallotjar a turistes atrapats lluny de casa a l’inici de la pandèmia, van ajudar a repatriar, protocol·litzaran la seguretat, van aplicar el seu know-how… Així es forja el lideratge, quan tot va malament. Perquè saber pel que lluites defineix el que ets», va reconéixer el secretari autonòmic de Turisme.

Recuperació

El president Ximo Puig ja va poder assegurar que ja es donen les condicions per a «abordar un estiu positiu, d’obertura progressiva durant juny», ja que l’«avanç espectacular en la vacunació» també suposa un «avanç quant a la capacitat d’acolliment» de l’autonomia. «Som optimistes», va dir. I va anar més enllà en vaticinar que, gràcies a l’efecte tractor del turisme, la Comunitat serà «una de les regions que més creixerà d’Europa en 2022».

La ministra de Turisme, Comerç i Indústria, Reyes Maroto, que va acompanyar a la delegació valenciana en una part del recorregut oficial, també va reconéixer la fortalesa que li aporta a l’autonomia la seua baixa incidència: «La Comunitat Valenciana és un dels destins més segurs i és una bona notícia que a partir del dilluns els britànics puguen arribar sense restriccions», va defensar.

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.