Les baixes dades de la covid-19 a la Comunitat Valenciana és el màxim atractiu de Fitur

La Comunitat Valenciana va celebrar ahir el dia de l’autonomia dins del marc de la fira internacional de Fitur. És una immensa alegria per al govern valencià i per als valencians en general saber que el turisme ha tornat i per a quedar-se almenys en estes vacances. Molt de temps, molts mesos, sense presencials fins que l’esforç de tota la societat valenciana ha fet possible que es duguera a terme la primera presencial des de l’esclat de la pandèmia, en un context d’optimisme.

Precedit pel president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig, les autoritats valencianes van enaltir a Madrid la via valenciana contra el virus, que, segons van destacar, ha servit perquè l’autonomia se situe ara en la pole position per a captar un bon pessic dels milers de viatges que es començaran a reactivar davant la imminent volta de la mobilitat internacional.

«Si podem estar hui en Fitur per a presentar la proposta turística de la Comunitat Valenciana per a l’estiu i la resta de l’any és perquè durant molts mesos la societat valenciana ha fet un enorme esforç de contenció i prevenció que ha donat resultats i que ens situa com la regió amb menys incidència d’Europa. Este és el nostre millor actiu al costat de la vacunació», va defensar Puig.

 

La seguretat

La “seguretat” va ser un dels temes que més tocaren ahir al stand de la Comunitat Valenciana. «Sempre hem estat un dels millors destins per a viatjar i ara a més som el més segur», va afegir el líder del Consell. «Estem en condicions de proposar al món un destí inigualable», va agregar.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va estar en la mateixa línia que Puig, va destacar que la seguretat sanitària que aporta ara la Comunitat Valenciana s’ha convertit en el «gran valor de marca» per al turisme, un sector al qual va voler agrair l’esforç realitzat durant més d’un any carregat de restriccions. «Hem perdut moltes coses menys la fe. Diuen que el que no es veu no existeix, però nosaltres no véiem als turistes i no obstant això sentíem la seua potència. Hem vingut a dir-li al món que som la regió més segura d’Europa».

Colomer també va valorar el seu comportament en els moments «més foscos». «Van desallotjar a turistes atrapats lluny de casa a l’inici de la pandèmia, van ajudar a repatriar, protocol·litzaran la seguretat, van aplicar el seu know-how… Així es forja el lideratge, quan tot va malament. Perquè saber pel que lluites defineix el que ets», va reconéixer el secretari autonòmic de Turisme.

Recuperació

El president Ximo Puig ja va poder assegurar que ja es donen les condicions per a «abordar un estiu positiu, d’obertura progressiva durant juny», ja que l’«avanç espectacular en la vacunació» també suposa un «avanç quant a la capacitat d’acolliment» de l’autonomia. «Som optimistes», va dir. I va anar més enllà en vaticinar que, gràcies a l’efecte tractor del turisme, la Comunitat serà «una de les regions que més creixerà d’Europa en 2022».

La ministra de Turisme, Comerç i Indústria, Reyes Maroto, que va acompanyar a la delegació valenciana en una part del recorregut oficial, també va reconéixer la fortalesa que li aporta a l’autonomia la seua baixa incidència: «La Comunitat Valenciana és un dels destins més segurs i és una bona notícia que a partir del dilluns els britànics puguen arribar sense restriccions», va defensar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.