Les baixes dades de la covid-19 a la Comunitat Valenciana és el màxim atractiu de Fitur

La Comunitat Valenciana va celebrar ahir el dia de l’autonomia dins del marc de la fira internacional de Fitur. És una immensa alegria per al govern valencià i per als valencians en general saber que el turisme ha tornat i per a quedar-se almenys en estes vacances. Molt de temps, molts mesos, sense presencials fins que l’esforç de tota la societat valenciana ha fet possible que es duguera a terme la primera presencial des de l’esclat de la pandèmia, en un context d’optimisme.

Precedit pel president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig, les autoritats valencianes van enaltir a Madrid la via valenciana contra el virus, que, segons van destacar, ha servit perquè l’autonomia se situe ara en la pole position per a captar un bon pessic dels milers de viatges que es començaran a reactivar davant la imminent volta de la mobilitat internacional.

«Si podem estar hui en Fitur per a presentar la proposta turística de la Comunitat Valenciana per a l’estiu i la resta de l’any és perquè durant molts mesos la societat valenciana ha fet un enorme esforç de contenció i prevenció que ha donat resultats i que ens situa com la regió amb menys incidència d’Europa. Este és el nostre millor actiu al costat de la vacunació», va defensar Puig.

 

La seguretat

La «seguretat» va ser un dels temes que més tocaren ahir al stand de la Comunitat Valenciana. «Sempre hem estat un dels millors destins per a viatjar i ara a més som el més segur», va afegir el líder del Consell. «Estem en condicions de proposar al món un destí inigualable», va agregar.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va estar en la mateixa línia que Puig, va destacar que la seguretat sanitària que aporta ara la Comunitat Valenciana s’ha convertit en el «gran valor de marca» per al turisme, un sector al qual va voler agrair l’esforç realitzat durant més d’un any carregat de restriccions. «Hem perdut moltes coses menys la fe. Diuen que el que no es veu no existeix, però nosaltres no véiem als turistes i no obstant això sentíem la seua potència. Hem vingut a dir-li al món que som la regió més segura d’Europa».

Colomer també va valorar el seu comportament en els moments «més foscos». «Van desallotjar a turistes atrapats lluny de casa a l’inici de la pandèmia, van ajudar a repatriar, protocol·litzaran la seguretat, van aplicar el seu know-how… Així es forja el lideratge, quan tot va malament. Perquè saber pel que lluites defineix el que ets», va reconéixer el secretari autonòmic de Turisme.

Recuperació

El president Ximo Puig ja va poder assegurar que ja es donen les condicions per a «abordar un estiu positiu, d’obertura progressiva durant juny», ja que l’«avanç espectacular en la vacunació» també suposa un «avanç quant a la capacitat d’acolliment» de l’autonomia. «Som optimistes», va dir. I va anar més enllà en vaticinar que, gràcies a l’efecte tractor del turisme, la Comunitat serà «una de les regions que més creixerà d’Europa en 2022».

La ministra de Turisme, Comerç i Indústria, Reyes Maroto, que va acompanyar a la delegació valenciana en una part del recorregut oficial, també va reconéixer la fortalesa que li aporta a l’autonomia la seua baixa incidència: «La Comunitat Valenciana és un dels destins més segurs i és una bona notícia que a partir del dilluns els britànics puguen arribar sense restriccions», va defensar.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.