Barceló demana «tranquil·litat» davant dels tests d’antígens en farmàcies

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat «tranquil·litat» davant de la realització de proves ràpides d’antígens per al diagnòstic de coronavirus en les oficines de farmàcia i ha advertit del risc de generar una «falsa seguretat» en els ciutadans.

 

Barceló s’ha pronunciat d’eixa forma en una entrevista en À Punt, recollida per Europa Press, en ser preguntada per si existix algun protocol per a receptar esta classe de tests en farmàcies, i pel grau de fiabilitat d’eixos.

 

Sobre este tema, la consellera ha manifestat que des del seu departament estan «alineats» amb el Ministeri de Sanitat i estan estudiant quines accions s’han de dur a terme per a no generar una falsa seguretat en els ciutadans davant de la possibilitat de no saber si han fet el test correctament o si saben interpretar el resultat.

 

«Jo aconsellaria que els tests es dugueren a terme per recomanació mèdica, perquè es tenen símptomes o perquè en el rastreig es detecta si una persona ha estat en contacte amb algun cas positiu», ha afegit. Al seu juí, cal portar «molta cura per a no generar falsa seguretat», ha insistit. «Fer eixe test és una foto fixa d’eixe moment i pot ser que no tinga la fiabilitat suficient i es puga arribar a transmetre el virus», ha dit.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.