9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Barceló demana «tranquil·litat» davant dels tests d’antígens en farmàcies

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat «tranquil·litat» davant de la realització de proves ràpides d’antígens per al diagnòstic de coronavirus en les oficines de farmàcia i ha advertit del risc de generar una «falsa seguretat» en els ciutadans.

 

Barceló s’ha pronunciat d’eixa forma en una entrevista en À Punt, recollida per Europa Press, en ser preguntada per si existix algun protocol per a receptar esta classe de tests en farmàcies, i pel grau de fiabilitat d’eixos.

 

Sobre este tema, la consellera ha manifestat que des del seu departament estan «alineats» amb el Ministeri de Sanitat i estan estudiant quines accions s’han de dur a terme per a no generar una falsa seguretat en els ciutadans davant de la possibilitat de no saber si han fet el test correctament o si saben interpretar el resultat.

 

«Jo aconsellaria que els tests es dugueren a terme per recomanació mèdica, perquè es tenen símptomes o perquè en el rastreig es detecta si una persona ha estat en contacte amb algun cas positiu», ha afegit. Al seu juí, cal portar «molta cura per a no generar falsa seguretat», ha insistit. «Fer eixe test és una foto fixa d’eixe moment i pot ser que no tinga la fiabilitat suficient i es puga arribar a transmetre el virus», ha dit.

Últimes notícies

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.