Barceló demana «tranquil·litat» davant dels tests d’antígens en farmàcies

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat «tranquil·litat» davant de la realització de proves ràpides d’antígens per al diagnòstic de coronavirus en les oficines de farmàcia i ha advertit del risc de generar una «falsa seguretat» en els ciutadans.

 

Barceló s’ha pronunciat d’eixa forma en una entrevista en À Punt, recollida per Europa Press, en ser preguntada per si existix algun protocol per a receptar esta classe de tests en farmàcies, i pel grau de fiabilitat d’eixos.

 

Sobre este tema, la consellera ha manifestat que des del seu departament estan «alineats» amb el Ministeri de Sanitat i estan estudiant quines accions s’han de dur a terme per a no generar una falsa seguretat en els ciutadans davant de la possibilitat de no saber si han fet el test correctament o si saben interpretar el resultat.

 

«Jo aconsellaria que els tests es dugueren a terme per recomanació mèdica, perquè es tenen símptomes o perquè en el rastreig es detecta si una persona ha estat en contacte amb algun cas positiu», ha afegit. Al seu juí, cal portar «molta cura per a no generar falsa seguretat», ha insistit. «Fer eixe test és una foto fixa d’eixe moment i pot ser que no tinga la fiabilitat suficient i es puga arribar a transmetre el virus», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.