Els britànics immunitzats podran viatjar a la Comunitat Valenciana sense haver de fer quarantena

Hui dilluns s’alcen les restriccions contra la Covid-19 a Anglaterra, el país més poblat del Regne Unit. L’anomenat “Dia de la llibertat” en la premsa britànica arriba enmig d’un pic de contagis, amb vora 55.000 casos notificats, la xifra més alta des del 15 de gener passat.

Espanya continua en groc en el semàfor britànic de la Covid i no es recomana per a viatjar este estiu, tot i això els britànics immunitzats que elegisquen el nostre país com a destí vacacional no hauran de fer quarantena. Este canvi, teòricament, podria incentivar el turisme a la costa valenciana.

En la pràctica, però, el sector hoteler no ha notat un augment significatiu en el nombre de reserves. Tant l’increment de positius com les restriccions no atrauen els estrangers i això es reflecteix en l’ocupació hotelera.

Encara així els hotels no estan notant gran canvi. Als 88 hotels que hi ha oberts a Benidorm, la setmana passada s’ompliren només el 62% de les habitacions, amb un 88% de clients espanyols. Als 46 hotels restants de la Costa Blanca, l’ocupació pujava al 71% i tan sols el 15% eren estrangers.

Això sí, la fi de les restriccions a Anglaterra podrien traduir-se en entre un 5% i un 10% més de reserves. Molts hotelers ja donen per perduda la temporada alta d’estiu, sobretot a la Costa Blanca, on un agost normal estiuejaven vora 240.000 turistes britànics, que hi gastaven 200 milions d’euros.

Anglaterra lleva quasi totes les restriccions pel covid-19

Anglaterra lleva este dilluns quasi totes les restriccions relacionades amb la pandèmia de coronavirus en una jornada anomenada “Freedom Day” i pese a l’augment d’infeccions, que preocupa molts científics i polítics.

La covid-19 va deixar més de 128.700 morts al Regne Unit, on els contagis s’han disparat durant setmanes. El país és el més afectat d’Europa per nombre de casos i va superar els 50.000 nous contagis diaris durant dos dies seguits.

Entre els infectats es troba el ministre de Sanitat, Sajid Javid, que es va veure obligat a aïllar-se després de donar positiu el dissabte.

El dia que el país deixa enrere la màscara obligatòria i el distanciament social, el primer ministre Boris Johnson i el seu ministre d’Economia Rishi Sunak, casos contacte, estan complint un període d’aïllament.

Dia de la llibertat

Malgrat la creixent ona de contagis, Boris Johnson va confirmar l’aixecament de gairebé totes les restriccions restants a Anglaterra este dilluns, l’anomenat “Freedom Day” (“Dia de la Llibertat”), preferint confiar en la “responsabilitat individual” per a lluitar contra el virus.

Èxit campanya de vacunació

Johnson compta amb l’èxit de la campanya de vacunació que va començar al desembre –amb més de dos terços dels adults totalment vacunats– i que ha “afeblit en gran manera” el vincle entre la malaltia, els ingressos hospitalaris i les morts, permetent al sistema de salut pública fer front a la situació.

Període estival “moment adequat”

També creu que el període estival és el “moment adequat” per a relaxar les normes, ja que les autoritats temen que altres virus, com la grip, puguen empitjorar la situació a la tardor.

No obstant això, en un vídeo publicat en Twitter el diumenge, Johnson va fer una crida a la població perquè actue, subratllant l'”extrema contagiositat” de la variant Delta.

“Per favor, vagen amb compte”, va dir.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.