Els britànics immunitzats podran viatjar a la Comunitat Valenciana sense haver de fer quarantena

Hui dilluns s’alcen les restriccions contra la Covid-19 a Anglaterra, el país més poblat del Regne Unit. L’anomenat «Dia de la llibertat» en la premsa britànica arriba enmig d’un pic de contagis, amb vora 55.000 casos notificats, la xifra més alta des del 15 de gener passat.

Espanya continua en groc en el semàfor britànic de la Covid i no es recomana per a viatjar este estiu, tot i això els britànics immunitzats que elegisquen el nostre país com a destí vacacional no hauran de fer quarantena. Este canvi, teòricament, podria incentivar el turisme a la costa valenciana.

En la pràctica, però, el sector hoteler no ha notat un augment significatiu en el nombre de reserves. Tant l’increment de positius com les restriccions no atrauen els estrangers i això es reflecteix en l’ocupació hotelera.

Encara així els hotels no estan notant gran canvi. Als 88 hotels que hi ha oberts a Benidorm, la setmana passada s’ompliren només el 62% de les habitacions, amb un 88% de clients espanyols. Als 46 hotels restants de la Costa Blanca, l’ocupació pujava al 71% i tan sols el 15% eren estrangers.

Això sí, la fi de les restriccions a Anglaterra podrien traduir-se en entre un 5% i un 10% més de reserves. Molts hotelers ja donen per perduda la temporada alta d’estiu, sobretot a la Costa Blanca, on un agost normal estiuejaven vora 240.000 turistes britànics, que hi gastaven 200 milions d’euros.

Anglaterra lleva quasi totes les restriccions pel covid-19

Anglaterra lleva este dilluns quasi totes les restriccions relacionades amb la pandèmia de coronavirus en una jornada anomenada «Freedom Day» i pese a l’augment d’infeccions, que preocupa molts científics i polítics.

La covid-19 va deixar més de 128.700 morts al Regne Unit, on els contagis s’han disparat durant setmanes. El país és el més afectat d’Europa per nombre de casos i va superar els 50.000 nous contagis diaris durant dos dies seguits.

Entre els infectats es troba el ministre de Sanitat, Sajid Javid, que es va veure obligat a aïllar-se després de donar positiu el dissabte.

El dia que el país deixa enrere la màscara obligatòria i el distanciament social, el primer ministre Boris Johnson i el seu ministre d’Economia Rishi Sunak, casos contacte, estan complint un període d’aïllament.

Dia de la llibertat

Malgrat la creixent ona de contagis, Boris Johnson va confirmar l’aixecament de gairebé totes les restriccions restants a Anglaterra este dilluns, l’anomenat «Freedom Day» («Dia de la Llibertat»), preferint confiar en la «responsabilitat individual» per a lluitar contra el virus.

Èxit campanya de vacunació

Johnson compta amb l’èxit de la campanya de vacunació que va començar al desembre –amb més de dos terços dels adults totalment vacunats– i que ha «afeblit en gran manera» el vincle entre la malaltia, els ingressos hospitalaris i les morts, permetent al sistema de salut pública fer front a la situació.

Període estival «moment adequat»

També creu que el període estival és el «moment adequat» per a relaxar les normes, ja que les autoritats temen que altres virus, com la grip, puguen empitjorar la situació a la tardor.

No obstant això, en un vídeo publicat en Twitter el diumenge, Johnson va fer una crida a la població perquè actue, subratllant l'»extrema contagiositat» de la variant Delta.

«Per favor, vagen amb compte», va dir.

Últimes notícies

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.