Els britànics immunitzats podran viatjar a la Comunitat Valenciana sense haver de fer quarantena

Hui dilluns s’alcen les restriccions contra la Covid-19 a Anglaterra, el país més poblat del Regne Unit. L’anomenat “Dia de la llibertat” en la premsa britànica arriba enmig d’un pic de contagis, amb vora 55.000 casos notificats, la xifra més alta des del 15 de gener passat.

Espanya continua en groc en el semàfor britànic de la Covid i no es recomana per a viatjar este estiu, tot i això els britànics immunitzats que elegisquen el nostre país com a destí vacacional no hauran de fer quarantena. Este canvi, teòricament, podria incentivar el turisme a la costa valenciana.

En la pràctica, però, el sector hoteler no ha notat un augment significatiu en el nombre de reserves. Tant l’increment de positius com les restriccions no atrauen els estrangers i això es reflecteix en l’ocupació hotelera.

Encara així els hotels no estan notant gran canvi. Als 88 hotels que hi ha oberts a Benidorm, la setmana passada s’ompliren només el 62% de les habitacions, amb un 88% de clients espanyols. Als 46 hotels restants de la Costa Blanca, l’ocupació pujava al 71% i tan sols el 15% eren estrangers.

Això sí, la fi de les restriccions a Anglaterra podrien traduir-se en entre un 5% i un 10% més de reserves. Molts hotelers ja donen per perduda la temporada alta d’estiu, sobretot a la Costa Blanca, on un agost normal estiuejaven vora 240.000 turistes britànics, que hi gastaven 200 milions d’euros.

Anglaterra lleva quasi totes les restriccions pel covid-19

Anglaterra lleva este dilluns quasi totes les restriccions relacionades amb la pandèmia de coronavirus en una jornada anomenada “Freedom Day” i pese a l’augment d’infeccions, que preocupa molts científics i polítics.

La covid-19 va deixar més de 128.700 morts al Regne Unit, on els contagis s’han disparat durant setmanes. El país és el més afectat d’Europa per nombre de casos i va superar els 50.000 nous contagis diaris durant dos dies seguits.

Entre els infectats es troba el ministre de Sanitat, Sajid Javid, que es va veure obligat a aïllar-se després de donar positiu el dissabte.

El dia que el país deixa enrere la màscara obligatòria i el distanciament social, el primer ministre Boris Johnson i el seu ministre d’Economia Rishi Sunak, casos contacte, estan complint un període d’aïllament.

Dia de la llibertat

Malgrat la creixent ona de contagis, Boris Johnson va confirmar l’aixecament de gairebé totes les restriccions restants a Anglaterra este dilluns, l’anomenat “Freedom Day” (“Dia de la Llibertat”), preferint confiar en la “responsabilitat individual” per a lluitar contra el virus.

Èxit campanya de vacunació

Johnson compta amb l’èxit de la campanya de vacunació que va començar al desembre –amb més de dos terços dels adults totalment vacunats– i que ha “afeblit en gran manera” el vincle entre la malaltia, els ingressos hospitalaris i les morts, permetent al sistema de salut pública fer front a la situació.

Període estival “moment adequat”

També creu que el període estival és el “moment adequat” per a relaxar les normes, ja que les autoritats temen que altres virus, com la grip, puguen empitjorar la situació a la tardor.

No obstant això, en un vídeo publicat en Twitter el diumenge, Johnson va fer una crida a la població perquè actue, subratllant l'”extrema contagiositat” de la variant Delta.

“Per favor, vagen amb compte”, va dir.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig