13.3 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Els britànics immunitzats podran viatjar a la Comunitat Valenciana sense haver de fer quarantena

Hui dilluns s’alcen les restriccions contra la Covid-19 a Anglaterra, el país més poblat del Regne Unit. L’anomenat “Dia de la llibertat” en la premsa britànica arriba enmig d’un pic de contagis, amb vora 55.000 casos notificats, la xifra més alta des del 15 de gener passat.

Espanya continua en groc en el semàfor britànic de la Covid i no es recomana per a viatjar este estiu, tot i això els britànics immunitzats que elegisquen el nostre país com a destí vacacional no hauran de fer quarantena. Este canvi, teòricament, podria incentivar el turisme a la costa valenciana.

En la pràctica, però, el sector hoteler no ha notat un augment significatiu en el nombre de reserves. Tant l’increment de positius com les restriccions no atrauen els estrangers i això es reflecteix en l’ocupació hotelera.

Encara així els hotels no estan notant gran canvi. Als 88 hotels que hi ha oberts a Benidorm, la setmana passada s’ompliren només el 62% de les habitacions, amb un 88% de clients espanyols. Als 46 hotels restants de la Costa Blanca, l’ocupació pujava al 71% i tan sols el 15% eren estrangers.

Això sí, la fi de les restriccions a Anglaterra podrien traduir-se en entre un 5% i un 10% més de reserves. Molts hotelers ja donen per perduda la temporada alta d’estiu, sobretot a la Costa Blanca, on un agost normal estiuejaven vora 240.000 turistes britànics, que hi gastaven 200 milions d’euros.

Anglaterra lleva quasi totes les restriccions pel covid-19

Anglaterra lleva este dilluns quasi totes les restriccions relacionades amb la pandèmia de coronavirus en una jornada anomenada “Freedom Day” i pese a l’augment d’infeccions, que preocupa molts científics i polítics.

La covid-19 va deixar més de 128.700 morts al Regne Unit, on els contagis s’han disparat durant setmanes. El país és el més afectat d’Europa per nombre de casos i va superar els 50.000 nous contagis diaris durant dos dies seguits.

Entre els infectats es troba el ministre de Sanitat, Sajid Javid, que es va veure obligat a aïllar-se després de donar positiu el dissabte.

El dia que el país deixa enrere la màscara obligatòria i el distanciament social, el primer ministre Boris Johnson i el seu ministre d’Economia Rishi Sunak, casos contacte, estan complint un període d’aïllament.

Dia de la llibertat

Malgrat la creixent ona de contagis, Boris Johnson va confirmar l’aixecament de gairebé totes les restriccions restants a Anglaterra este dilluns, l’anomenat “Freedom Day” (“Dia de la Llibertat”), preferint confiar en la “responsabilitat individual” per a lluitar contra el virus.

Èxit campanya de vacunació

Johnson compta amb l’èxit de la campanya de vacunació que va començar al desembre –amb més de dos terços dels adults totalment vacunats– i que ha “afeblit en gran manera” el vincle entre la malaltia, els ingressos hospitalaris i les morts, permetent al sistema de salut pública fer front a la situació.

Període estival “moment adequat”

També creu que el període estival és el “moment adequat” per a relaxar les normes, ja que les autoritats temen que altres virus, com la grip, puguen empitjorar la situació a la tardor.

No obstant això, en un vídeo publicat en Twitter el diumenge, Johnson va fer una crida a la població perquè actue, subratllant l'”extrema contagiositat” de la variant Delta.

“Per favor, vagen amb compte”, va dir.

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.

El Vila-real colpeja prompte i s’avança davant l’Elx al descans (1-2)

Dos gols en tretze minuts permeten al Vila-real anar-se amb avantatge davant l'Elx; Martim Net retalla i el quadre local acaba fregant l'empat abans del descans.

61 llevaneu i 6.785 tones de sal per a afrontar la neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana activa un ampli dispositiu davant la borrasca Francis amb 61 llevaneu, més d'un milió de litres de salmorra i 6.785 tones de sal. Es preveuen reforços de Guàrdia Civil i possibles corts si la seguretat ho exigix.

Indonèsia treballarà fins a l’últim dia per a localitzar als tres valencians desapareguts

Indonèsia manté la busca després del naufragi del 26 de desembre amb equips de sonar i bussos. El diumenge s'avalua si s'amplia l'operatiu.