Els britànics immunitzats podran viatjar a la Comunitat Valenciana sense haver de fer quarantena

Ejemplo de shortcode con estilo
Hui dilluns s’alcen les restriccions contra la Covid-19 a Anglaterra, el país més poblat del Regne Unit. L’anomenat «Dia de la llibertat» en la premsa britànica arriba enmig d’un pic de contagis, amb vora 55.000 casos notificats, la xifra més alta des del 15 de gener passat. Espanya continua en groc en el semàfor britànic […]

Hui dilluns s’alcen les restriccions contra la Covid-19 a Anglaterra, el país més poblat del Regne Unit. L’anomenat «Dia de la llibertat» en la premsa britànica arriba enmig d’un pic de contagis, amb vora 55.000 casos notificats, la xifra més alta des del 15 de gener passat.

Espanya continua en groc en el semàfor britànic de la Covid i no es recomana per a viatjar este estiu, tot i això els britànics immunitzats que elegisquen el nostre país com a destí vacacional no hauran de fer quarantena. Este canvi, teòricament, podria incentivar el turisme a la costa valenciana.

En la pràctica, però, el sector hoteler no ha notat un augment significatiu en el nombre de reserves. Tant l’increment de positius com les restriccions no atrauen els estrangers i això es reflecteix en l’ocupació hotelera.

Encara així els hotels no estan notant gran canvi. Als 88 hotels que hi ha oberts a Benidorm, la setmana passada s’ompliren només el 62% de les habitacions, amb un 88% de clients espanyols. Als 46 hotels restants de la Costa Blanca, l’ocupació pujava al 71% i tan sols el 15% eren estrangers.

Això sí, la fi de les restriccions a Anglaterra podrien traduir-se en entre un 5% i un 10% més de reserves. Molts hotelers ja donen per perduda la temporada alta d’estiu, sobretot a la Costa Blanca, on un agost normal estiuejaven vora 240.000 turistes britànics, que hi gastaven 200 milions d’euros.

Anglaterra lleva quasi totes les restriccions pel covid-19

Anglaterra lleva este dilluns quasi totes les restriccions relacionades amb la pandèmia de coronavirus en una jornada anomenada «Freedom Day» i pese a l’augment d’infeccions, que preocupa molts científics i polítics.

La covid-19 va deixar més de 128.700 morts al Regne Unit, on els contagis s’han disparat durant setmanes. El país és el més afectat d’Europa per nombre de casos i va superar els 50.000 nous contagis diaris durant dos dies seguits.

Entre els infectats es troba el ministre de Sanitat, Sajid Javid, que es va veure obligat a aïllar-se després de donar positiu el dissabte.

El dia que el país deixa enrere la màscara obligatòria i el distanciament social, el primer ministre Boris Johnson i el seu ministre d’Economia Rishi Sunak, casos contacte, estan complint un període d’aïllament.

Dia de la llibertat

Malgrat la creixent ona de contagis, Boris Johnson va confirmar l’aixecament de gairebé totes les restriccions restants a Anglaterra este dilluns, l’anomenat «Freedom Day» («Dia de la Llibertat»), preferint confiar en la «responsabilitat individual» per a lluitar contra el virus.

Èxit campanya de vacunació

Johnson compta amb l’èxit de la campanya de vacunació que va començar al desembre –amb més de dos terços dels adults totalment vacunats– i que ha «afeblit en gran manera» el vincle entre la malaltia, els ingressos hospitalaris i les morts, permetent al sistema de salut pública fer front a la situació.

Període estival «moment adequat»

També creu que el període estival és el «moment adequat» per a relaxar les normes, ja que les autoritats temen que altres virus, com la grip, puguen empitjorar la situació a la tardor.

No obstant això, en un vídeo publicat en Twitter el diumenge, Johnson va fer una crida a la població perquè actue, subratllant l'»extrema contagiositat» de la variant Delta.

«Per favor, vagen amb compte», va dir.

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.