La campanya de recolzament al sector que ha fet SOS Hostaleria

 

SOS Hostaleria crea la campanya de micromecenatge ‘Apadrina un hostaler’ per a recaptar fons que ajuden el sector a compensar les restriccions, coincidint amb «la tercera Setmana Santa horrible» per a l’hostaleria valenciana després dels temporals de 2019, el confinament de 2020 i la situació actual amb el tancament a les 18 hores i un terç d’aforament en interiors.

 

«La pandèmia, els confinaments, els tocs de queda i els tancaments perimetrals s’han emportat per davant més de 100.000 negocis dedicats a l’hostaleria en tota Espanya, 9.000 d’ells valencians», denúncia en un comunicat. És més, esta associació advertix que molts hostalers no han pogut acollir-se a cap de les ajudes directes aprovades pel Govern a causa d’impagaments o deutes tributaris a les que no han pogut fer front a conseqüència de la crisi de l’últim any.

 

Això suposa, al seu juí, que l’administració està «condemnant» als hostalers que més ajuda necessiten a no poder recuperar-se. «No podem abandonar als hostalers que no es troben al dia amb l’administració», reivindica el seu president, Fidel Molina.

 

Idea de Lucía Vargas

Davant d’esta situació, SOS Hostaleria s’ha unit a Lucía Vargas, jove valenciana que viu a Londres i que va crear la idea de la campanya en xarxes socials. L’objectiu és sol·licitar recursos que puguen ajudar als hostalers que es troben en «situacions personals límit».

 

Segons les seues xifres, quasi la meitat dels treballadors valencians que estan en ERTO pertanyen al sector de l’hostaleria i representen set de cada deu ocupacions perduts. També recorda que els temporals de Setmana Santa de 2019 van suposar un colp molt dur per a l’hostaleria valenciana, perquè la impossibilitat d’usar les terrasses i les anul·lacions van ser «una autèntica maçada» per a hotels, bars i restaurants.

 

En este escenari, l’entitat ha creat una plataforma de suport als hostalers valencians a través d’un sistema transparent de donacions de particulars, en la que s’analitzarà les sol·licituds presentades a través del seu web i decidirà la concessió de l’ajuda en funció de les necessitats. Periòdicament es farà pública l’ajuda concedida i les raons per les que s’ha atorgat.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.