La campanya de recolzament al sector que ha fet SOS Hostaleria

 

SOS Hostaleria crea la campanya de micromecenatge ‘Apadrina un hostaler’ per a recaptar fons que ajuden el sector a compensar les restriccions, coincidint amb «la tercera Setmana Santa horrible» per a l’hostaleria valenciana després dels temporals de 2019, el confinament de 2020 i la situació actual amb el tancament a les 18 hores i un terç d’aforament en interiors.

 

«La pandèmia, els confinaments, els tocs de queda i els tancaments perimetrals s’han emportat per davant més de 100.000 negocis dedicats a l’hostaleria en tota Espanya, 9.000 d’ells valencians», denúncia en un comunicat. És més, esta associació advertix que molts hostalers no han pogut acollir-se a cap de les ajudes directes aprovades pel Govern a causa d’impagaments o deutes tributaris a les que no han pogut fer front a conseqüència de la crisi de l’últim any.

 

Això suposa, al seu juí, que l’administració està «condemnant» als hostalers que més ajuda necessiten a no poder recuperar-se. «No podem abandonar als hostalers que no es troben al dia amb l’administració», reivindica el seu president, Fidel Molina.

 

Idea de Lucía Vargas

Davant d’esta situació, SOS Hostaleria s’ha unit a Lucía Vargas, jove valenciana que viu a Londres i que va crear la idea de la campanya en xarxes socials. L’objectiu és sol·licitar recursos que puguen ajudar als hostalers que es troben en «situacions personals límit».

 

Segons les seues xifres, quasi la meitat dels treballadors valencians que estan en ERTO pertanyen al sector de l’hostaleria i representen set de cada deu ocupacions perduts. També recorda que els temporals de Setmana Santa de 2019 van suposar un colp molt dur per a l’hostaleria valenciana, perquè la impossibilitat d’usar les terrasses i les anul·lacions van ser «una autèntica maçada» per a hotels, bars i restaurants.

 

En este escenari, l’entitat ha creat una plataforma de suport als hostalers valencians a través d’un sistema transparent de donacions de particulars, en la que s’analitzarà les sol·licituds presentades a través del seu web i decidirà la concessió de l’ajuda en funció de les necessitats. Periòdicament es farà pública l’ajuda concedida i les raons per les que s’ha atorgat.

Últimes notícies

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.
FILMOTECA D'ESTIU