La ‘certificació oficial’ de casos covid des de les farmàcies podria arribar a finals de setmana

Les farmàcies podrien estrenar el nou sistema de certificació ‘in situ’ de positius COVID per autotest d’antígens a final de setmana. Almenys així ho espera el president de Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, ICOFCS, Sergio Marco, en representació dels col·legis provincials.

Tot i això, en estos moments encara queden a l’aire molts interrogants que ningú s’atreveix a confirmar amb rotunditat fins que el sistema directe de notificació entre les farmàcies i Sanitat no entre en funcionament.

L’única cosa certa és que la saturació ja anunciada per Atenció Primària, de pacients i telefonades no ateses per sospites de casos COVID sembla que està accelerant esta nova fórmula per notificar positius. I és que la incapacitat del sistema sanitari per donar resposta a l’alt nombre de contagis ha fet buscar unes vies alternatives que com Marco assegura “arriben tard”.

De moment, el que se sap és que a l’hora d’adquirir un test d’antígens a una farmàcia, quan la mesura es pose en marxa, “el professional farmacèutic notificarà a l’usuari la possibilitat d’utilitzar este servei que consistirà que un cop informat, el client es realitzarà ell mateix l’autotest sota les directrius del professional sanitari i en cas que siga positiu, la farmàcia, a través de les dades del SIP del pacient, podrà notificar-ho a Sanitat”, segons apunta el president de l’ICOFCS.

Un protocol que, al marge dels possibles falsos negatius, que afirmen els professionals es veuran reduïts quan siga el farmacèutic qui recomane o no si és pertinent fer-se la prova en funció de la simptomatologia o l’oratge transcorregut des de l’exposició de risc, sembra múltiples preguntes.

Estes proves també serviran quan siguen negatives després d’un positiu perquè Sanitat gestione l’alta? Serà obligatòria la notificació si l’usuari declina comunicar-ho?, quina responsabilitat tindrà el professional farmacèutic en este cas quan l’usuari ja us autoritza a revisar les vostres dades sanitàries mitjançant el consentiment en lliurar-vos el SIP?

Cobraran les farmàcies pel servei?

 

Amb tots estos dubtes sobre la taula, ara, a més, se suma un nou factor: el fet que les farmàcies puguen  cobrar per este servei. I és que este mateix dimarts, el Molt Il·lustre Col·legi de Farmacèutics de la província de València, Micof, així ho ha anunciat segons recull un mitjà de comunicació valencià.

Tot i això, des dels Col·legis d’Alacant i Castelló, encara no s’han posicionat públicament. Encara més quan sembla que en cap moment de les converses amb Sanitat es va plantejar la qüestió del pagament d’este servei. Tot i això, encara no està gens tancat i les converses per ultimar detalls encara segueixen en marxa.

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.