La ‘certificació oficial’ de casos covid des de les farmàcies podria arribar a finals de setmana

Les farmàcies podrien estrenar el nou sistema de certificació ‘in situ’ de positius COVID per autotest d’antígens a final de setmana. Almenys així ho espera el president de Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, ICOFCS, Sergio Marco, en representació dels col·legis provincials.

Tot i això, en estos moments encara queden a l’aire molts interrogants que ningú s’atreveix a confirmar amb rotunditat fins que el sistema directe de notificació entre les farmàcies i Sanitat no entre en funcionament.

L’única cosa certa és que la saturació ja anunciada per Atenció Primària, de pacients i telefonades no ateses per sospites de casos COVID sembla que està accelerant esta nova fórmula per notificar positius. I és que la incapacitat del sistema sanitari per donar resposta a l’alt nombre de contagis ha fet buscar unes vies alternatives que com Marco assegura “arriben tard”.

De moment, el que se sap és que a l’hora d’adquirir un test d’antígens a una farmàcia, quan la mesura es pose en marxa, “el professional farmacèutic notificarà a l’usuari la possibilitat d’utilitzar este servei que consistirà que un cop informat, el client es realitzarà ell mateix l’autotest sota les directrius del professional sanitari i en cas que siga positiu, la farmàcia, a través de les dades del SIP del pacient, podrà notificar-ho a Sanitat”, segons apunta el president de l’ICOFCS.

Un protocol que, al marge dels possibles falsos negatius, que afirmen els professionals es veuran reduïts quan siga el farmacèutic qui recomane o no si és pertinent fer-se la prova en funció de la simptomatologia o l’oratge transcorregut des de l’exposició de risc, sembra múltiples preguntes.

Estes proves també serviran quan siguen negatives després d’un positiu perquè Sanitat gestione l’alta? Serà obligatòria la notificació si l’usuari declina comunicar-ho?, quina responsabilitat tindrà el professional farmacèutic en este cas quan l’usuari ja us autoritza a revisar les vostres dades sanitàries mitjançant el consentiment en lliurar-vos el SIP?

Cobraran les farmàcies pel servei?

 

Amb tots estos dubtes sobre la taula, ara, a més, se suma un nou factor: el fet que les farmàcies puguen  cobrar per este servei. I és que este mateix dimarts, el Molt Il·lustre Col·legi de Farmacèutics de la província de València, Micof, així ho ha anunciat segons recull un mitjà de comunicació valencià.

Tot i això, des dels Col·legis d’Alacant i Castelló, encara no s’han posicionat públicament. Encara més quan sembla que en cap moment de les converses amb Sanitat es va plantejar la qüestió del pagament d’este servei. Tot i això, encara no està gens tancat i les converses per ultimar detalls encara segueixen en marxa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.