Més de 200.000 certificats Covid-19 digitals de la UE emesos a la Comunitat Valenciana

A partir del dia 1 de juliol entra en vigor el certificat COVID digital de la UE, Un document que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat a disposició dels ciutadans i que ja ha emés més de 200.000 certificats.

Este certificat facilita la circulació lliure i segura entre els estats membres de la UE durant el temps que dure la pandèmia per coronavirus. En concret, es tracta de tres tipus de certificats COVID els que es poden obtenir: el certificat de vacunació, certificat de recuperació i el certificat de prova diagnòstica.

Per tant, des del dia 1 de juliol qualsevol persona que vulga viatjar a països de la UE ja pot justificar mitjançant este certificat si se li ha posat ja la vacuna enfront del Covid-19, si se li ha realitzat una prova diagnòstica o si ja ha passat la malaltia.

La validació del certificat es farà al país destí, de manera que l’usuari ha de comprovar sempre els criteris que s’exigeixen en el país de destinació i les mesures que té adoptades davant de la pandèmia Podeu consultar els requisits que cada Estat membre s’aplica a la validació dels certificats en el següent enllaç: https://reopen.europa.eu/es/map/ESP/7011.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “la Comunitat Valenciana ha estat una de les primeres comunitats espanyoles a posar a disposició dels ciutadans el certificat Covid-19 digital de la Unió Europea”.

De fet, des del passat 7 de juny la Conselleria de Sanitat va habilitar a la pàgina web l’opció de poder obtenir este certificat en un apartat específic de Certificat COVID de la UE

http://coronavirus.san.gva.es/es/certificado-digital-ue, A través de l’App GVA + Salut, i de forma presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

En este sentit, Barceló ha indicat que “en estos moments s’han emés 200.317 certificats a la Comunitat Valenciana, tant en línia com de forma presencial” i ha afegit que “este document és una garantia de salut que ajudarà a controlar l’entrada i sortida de persones als països de la Unió Europea, i en concret, a evitar la transmissió de virus. Per tant, els ciutadans podran viatjar amb més tranquil·litat”.

Del total de certificats emesos, 193.381 han estat descarregats de forma online i 6.936 de forma presencial als centres de salut i laboratoris privats.

A més, del total de certificats emesos, 192.487 han estat certificats de vacunació, 460 certificats de la realització d’una prova diagnòstica de Covid-19 (PCR o antigen en el temps previ que hi ha establert per a cadascuna) i 7.370 certificats de proves de recuperació de la infecció per Covid-19.

 

Últimes notícies

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.