10.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Més de 200.000 certificats Covid-19 digitals de la UE emesos a la Comunitat Valenciana

A partir del dia 1 de juliol entra en vigor el certificat COVID digital de la UE, Un document que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat a disposició dels ciutadans i que ja ha emés més de 200.000 certificats.

Este certificat facilita la circulació lliure i segura entre els estats membres de la UE durant el temps que dure la pandèmia per coronavirus. En concret, es tracta de tres tipus de certificats COVID els que es poden obtenir: el certificat de vacunació, certificat de recuperació i el certificat de prova diagnòstica.

Per tant, des del dia 1 de juliol qualsevol persona que vulga viatjar a països de la UE ja pot justificar mitjançant este certificat si se li ha posat ja la vacuna enfront del Covid-19, si se li ha realitzat una prova diagnòstica o si ja ha passat la malaltia.

La validació del certificat es farà al país destí, de manera que l’usuari ha de comprovar sempre els criteris que s’exigeixen en el país de destinació i les mesures que té adoptades davant de la pandèmia Podeu consultar els requisits que cada Estat membre s’aplica a la validació dels certificats en el següent enllaç: https://reopen.europa.eu/es/map/ESP/7011.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “la Comunitat Valenciana ha estat una de les primeres comunitats espanyoles a posar a disposició dels ciutadans el certificat Covid-19 digital de la Unió Europea”.

De fet, des del passat 7 de juny la Conselleria de Sanitat va habilitar a la pàgina web l’opció de poder obtenir este certificat en un apartat específic de Certificat COVID de la UE

http://coronavirus.san.gva.es/es/certificado-digital-ue, A través de l’App GVA + Salut, i de forma presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

En este sentit, Barceló ha indicat que “en estos moments s’han emés 200.317 certificats a la Comunitat Valenciana, tant en línia com de forma presencial” i ha afegit que “este document és una garantia de salut que ajudarà a controlar l’entrada i sortida de persones als països de la Unió Europea, i en concret, a evitar la transmissió de virus. Per tant, els ciutadans podran viatjar amb més tranquil·litat”.

Del total de certificats emesos, 193.381 han estat descarregats de forma online i 6.936 de forma presencial als centres de salut i laboratoris privats.

A més, del total de certificats emesos, 192.487 han estat certificats de vacunació, 460 certificats de la realització d’una prova diagnòstica de Covid-19 (PCR o antigen en el temps previ que hi ha establert per a cadascuna) i 7.370 certificats de proves de recuperació de la infecció per Covid-19.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.