Més de 200.000 certificats Covid-19 digitals de la UE emesos a la Comunitat Valenciana

A partir del dia 1 de juliol entra en vigor el certificat COVID digital de la UE, Un document que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat a disposició dels ciutadans i que ja ha emés més de 200.000 certificats.

Este certificat facilita la circulació lliure i segura entre els estats membres de la UE durant el temps que dure la pandèmia per coronavirus. En concret, es tracta de tres tipus de certificats COVID els que es poden obtenir: el certificat de vacunació, certificat de recuperació i el certificat de prova diagnòstica.

Per tant, des del dia 1 de juliol qualsevol persona que vulga viatjar a països de la UE ja pot justificar mitjançant este certificat si se li ha posat ja la vacuna enfront del Covid-19, si se li ha realitzat una prova diagnòstica o si ja ha passat la malaltia.

La validació del certificat es farà al país destí, de manera que l’usuari ha de comprovar sempre els criteris que s’exigeixen en el país de destinació i les mesures que té adoptades davant de la pandèmia Podeu consultar els requisits que cada Estat membre s’aplica a la validació dels certificats en el següent enllaç: https://reopen.europa.eu/es/map/ESP/7011.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «la Comunitat Valenciana ha estat una de les primeres comunitats espanyoles a posar a disposició dels ciutadans el certificat Covid-19 digital de la Unió Europea».

De fet, des del passat 7 de juny la Conselleria de Sanitat va habilitar a la pàgina web l’opció de poder obtenir este certificat en un apartat específic de Certificat COVID de la UE

http://coronavirus.san.gva.es/es/certificado-digital-ue, A través de l’App GVA + Salut, i de forma presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

En este sentit, Barceló ha indicat que «en estos moments s’han emés 200.317 certificats a la Comunitat Valenciana, tant en línia com de forma presencial» i ha afegit que «este document és una garantia de salut que ajudarà a controlar l’entrada i sortida de persones als països de la Unió Europea, i en concret, a evitar la transmissió de virus. Per tant, els ciutadans podran viatjar amb més tranquil·litat».

Del total de certificats emesos, 193.381 han estat descarregats de forma online i 6.936 de forma presencial als centres de salut i laboratoris privats.

A més, del total de certificats emesos, 192.487 han estat certificats de vacunació, 460 certificats de la realització d’una prova diagnòstica de Covid-19 (PCR o antigen en el temps previ que hi ha establert per a cadascuna) i 7.370 certificats de proves de recuperació de la infecció per Covid-19.

 

Últimes notícies

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.