11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Més de 200.000 certificats Covid-19 digitals de la UE emesos a la Comunitat Valenciana

A partir del dia 1 de juliol entra en vigor el certificat COVID digital de la UE, Un document que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat a disposició dels ciutadans i que ja ha emés més de 200.000 certificats.

Este certificat facilita la circulació lliure i segura entre els estats membres de la UE durant el temps que dure la pandèmia per coronavirus. En concret, es tracta de tres tipus de certificats COVID els que es poden obtenir: el certificat de vacunació, certificat de recuperació i el certificat de prova diagnòstica.

Per tant, des del dia 1 de juliol qualsevol persona que vulga viatjar a països de la UE ja pot justificar mitjançant este certificat si se li ha posat ja la vacuna enfront del Covid-19, si se li ha realitzat una prova diagnòstica o si ja ha passat la malaltia.

La validació del certificat es farà al país destí, de manera que l’usuari ha de comprovar sempre els criteris que s’exigeixen en el país de destinació i les mesures que té adoptades davant de la pandèmia Podeu consultar els requisits que cada Estat membre s’aplica a la validació dels certificats en el següent enllaç: https://reopen.europa.eu/es/map/ESP/7011.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, “la Comunitat Valenciana ha estat una de les primeres comunitats espanyoles a posar a disposició dels ciutadans el certificat Covid-19 digital de la Unió Europea”.

De fet, des del passat 7 de juny la Conselleria de Sanitat va habilitar a la pàgina web l’opció de poder obtenir este certificat en un apartat específic de Certificat COVID de la UE

http://coronavirus.san.gva.es/es/certificado-digital-ue, A través de l’App GVA + Salut, i de forma presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

En este sentit, Barceló ha indicat que “en estos moments s’han emés 200.317 certificats a la Comunitat Valenciana, tant en línia com de forma presencial” i ha afegit que “este document és una garantia de salut que ajudarà a controlar l’entrada i sortida de persones als països de la Unió Europea, i en concret, a evitar la transmissió de virus. Per tant, els ciutadans podran viatjar amb més tranquil·litat”.

Del total de certificats emesos, 193.381 han estat descarregats de forma online i 6.936 de forma presencial als centres de salut i laboratoris privats.

A més, del total de certificats emesos, 192.487 han estat certificats de vacunació, 460 certificats de la realització d’una prova diagnòstica de Covid-19 (PCR o antigen en el temps previ que hi ha establert per a cadascuna) i 7.370 certificats de proves de recuperació de la infecció per Covid-19.

 

Últimes notícies

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.