Més de 200.000 certificats Covid-19 digitals de la UE emesos a la Comunitat Valenciana

A partir del dia 1 de juliol entra en vigor el certificat COVID digital de la UE, Un document que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat a disposició dels ciutadans i que ja ha emés més de 200.000 certificats.

Este certificat facilita la circulació lliure i segura entre els estats membres de la UE durant el temps que dure la pandèmia per coronavirus. En concret, es tracta de tres tipus de certificats COVID els que es poden obtenir: el certificat de vacunació, certificat de recuperació i el certificat de prova diagnòstica.

Per tant, des del dia 1 de juliol qualsevol persona que vulga viatjar a països de la UE ja pot justificar mitjançant este certificat si se li ha posat ja la vacuna enfront del Covid-19, si se li ha realitzat una prova diagnòstica o si ja ha passat la malaltia.

La validació del certificat es farà al país destí, de manera que l’usuari ha de comprovar sempre els criteris que s’exigeixen en el país de destinació i les mesures que té adoptades davant de la pandèmia Podeu consultar els requisits que cada Estat membre s’aplica a la validació dels certificats en el següent enllaç: https://reopen.europa.eu/es/map/ESP/7011.

Segons ha manifestat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «la Comunitat Valenciana ha estat una de les primeres comunitats espanyoles a posar a disposició dels ciutadans el certificat Covid-19 digital de la Unió Europea».

De fet, des del passat 7 de juny la Conselleria de Sanitat va habilitar a la pàgina web l’opció de poder obtenir este certificat en un apartat específic de Certificat COVID de la UE

http://coronavirus.san.gva.es/es/certificado-digital-ue, A través de l’App GVA + Salut, i de forma presencial a través de la sol·licitud de cita en les agendes de taulell del seu centre de salut.

En este sentit, Barceló ha indicat que «en estos moments s’han emés 200.317 certificats a la Comunitat Valenciana, tant en línia com de forma presencial» i ha afegit que «este document és una garantia de salut que ajudarà a controlar l’entrada i sortida de persones als països de la Unió Europea, i en concret, a evitar la transmissió de virus. Per tant, els ciutadans podran viatjar amb més tranquil·litat».

Del total de certificats emesos, 193.381 han estat descarregats de forma online i 6.936 de forma presencial als centres de salut i laboratoris privats.

A més, del total de certificats emesos, 192.487 han estat certificats de vacunació, 460 certificats de la realització d’una prova diagnòstica de Covid-19 (PCR o antigen en el temps previ que hi ha establert per a cadascuna) i 7.370 certificats de proves de recuperació de la infecció per Covid-19.

 

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.