10.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Cinc municipis alcen les restriccions locals davant del descens de contagis per coronavirus

 

Els ajuntaments d’Alzira, Altura, Banyeres de Mariola, Canals i Onil han suprimit les mesures locals restrictives que havien aplicat per a frenar l’avanç de la pandèmia de coronavirus.

 

D’esta forma ho han indicat els consistoris en les seues xarxes socials. En concret, en Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València), es reobriran els parcs, jardins i zones de joc, les instal·lacions deportives, la biblioteca i els tallers de la casa de la Cultura i es permetran activitats culturals i es podrà acudir a dependències municipals amb cita prèvia.

 

En el cas d’Altura, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), es reprendran les activitats extraescolars i deportives i es reobriran les zones de joc, el centre de jubilats i la unitat de respir.

 

Tant Canals, en la comarca de la Costera (València), com Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), han suprimit algunes de les mesures que van adoptar en novembre. En el cas d’Onil, es reobrin les instal·lacions municipals, però el consistori insta a «reduir al màxim les trobades socials» i recomana a la població de risc i major de 65 anys que evite la mobilitat.

 

Canals, per part seua, mantindrà tancats els parcs infantils, jardins i zones d’oci i les instal·lacions deportives, però començarà a reprendre les activitats culturals.

 

Descens de contagis

Mentrestant, en Banyeres, en l’Alcoià (Alacant), es reprendrà a partir del dijous les activitats formatives i culturals davant el descens de contagis. El consistori ha assenyalat que esta eliminació no ha de suposar una relaxació de la responsabilitat. «Hem de continuar alerta estes setmanes per a poder disfrutar d’un Nadal sense casos actius», han agregat.

 

Els positius en Alzira van descendint progressivament des de conseguir un màxim de 183 casos actius a mitat de novembre. Actualment, hi ha 97 positius detectats en les últimes dos setmanes, amb el que la incidència acumulada se situa en 218,70 casos per cada 100.000 habitants.

 

En el cas d’Altura, el municipi ha anat sumant detectant casos i s’han registrat diferents brots. Un d’ells va afectar fins i tot l’alcaldessa, Rocío Ibáñez. En l’actualitat, no hi ha casos actius en esta localitat de l’Alt Palància.

 

Banyeres de Mariola ha sigut un dels municipis del territori valencià més afectats durant esta segona ona. Amb una població de 7.068 habitants, ha tingut 313 casos, i va arribar a sumar pràcticament 100 casos en tot just una setmana a mitat de novembre. En estos moments, hi ha 21 casos actius i la incidència acumulada a 14 dies és de 297,11 casos per cada 100.000 habitants.

 

Canals manté una incidència acumulada pareguda a la de Banyeres, amb 272,34 casos per cada 100.000 habitants. En estos moments hi ha 37 contagis actius, una dada que s’ha mantingut en xifres similars en les últimes dos setmanes.

 

En Onil, per part seua, els casos actius s’han reduït a la mitat esta setmana, i hi ha 26 després d’ascendir a 52 fa set dies. La incidència acumulada a 14 dies arriba a 346,34 casos per cada 100.000 habitants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs