Cinc municipis alcen les restriccions locals davant del descens de contagis per coronavirus

 

Els ajuntaments d’Alzira, Altura, Banyeres de Mariola, Canals i Onil han suprimit les mesures locals restrictives que havien aplicat per a frenar l’avanç de la pandèmia de coronavirus.

 

D’esta forma ho han indicat els consistoris en les seues xarxes socials. En concret, en Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València), es reobriran els parcs, jardins i zones de joc, les instal·lacions deportives, la biblioteca i els tallers de la casa de la Cultura i es permetran activitats culturals i es podrà acudir a dependències municipals amb cita prèvia.

 

En el cas d’Altura, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), es reprendran les activitats extraescolars i deportives i es reobriran les zones de joc, el centre de jubilats i la unitat de respir.

 

Tant Canals, en la comarca de la Costera (València), com Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), han suprimit algunes de les mesures que van adoptar en novembre. En el cas d’Onil, es reobrin les instal·lacions municipals, però el consistori insta a «reduir al màxim les trobades socials» i recomana a la població de risc i major de 65 anys que evite la mobilitat.

 

Canals, per part seua, mantindrà tancats els parcs infantils, jardins i zones d’oci i les instal·lacions deportives, però començarà a reprendre les activitats culturals.

 

Descens de contagis

Mentrestant, en Banyeres, en l’Alcoià (Alacant), es reprendrà a partir del dijous les activitats formatives i culturals davant el descens de contagis. El consistori ha assenyalat que esta eliminació no ha de suposar una relaxació de la responsabilitat. «Hem de continuar alerta estes setmanes per a poder disfrutar d’un Nadal sense casos actius», han agregat.

 

Els positius en Alzira van descendint progressivament des de conseguir un màxim de 183 casos actius a mitat de novembre. Actualment, hi ha 97 positius detectats en les últimes dos setmanes, amb el que la incidència acumulada se situa en 218,70 casos per cada 100.000 habitants.

 

En el cas d’Altura, el municipi ha anat sumant detectant casos i s’han registrat diferents brots. Un d’ells va afectar fins i tot l’alcaldessa, Rocío Ibáñez. En l’actualitat, no hi ha casos actius en esta localitat de l’Alt Palància.

 

Banyeres de Mariola ha sigut un dels municipis del territori valencià més afectats durant esta segona ona. Amb una població de 7.068 habitants, ha tingut 313 casos, i va arribar a sumar pràcticament 100 casos en tot just una setmana a mitat de novembre. En estos moments, hi ha 21 casos actius i la incidència acumulada a 14 dies és de 297,11 casos per cada 100.000 habitants.

 

Canals manté una incidència acumulada pareguda a la de Banyeres, amb 272,34 casos per cada 100.000 habitants. En estos moments hi ha 37 contagis actius, una dada que s’ha mantingut en xifres similars en les últimes dos setmanes.

 

En Onil, per part seua, els casos actius s’han reduït a la mitat esta setmana, i hi ha 26 després d’ascendir a 52 fa set dies. La incidència acumulada a 14 dies arriba a 346,34 casos per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.