Els treballadors sociosanitaris del territori valencià rebran una compensació pel primer estat d’alarma

 

La Generalitat ha aprovat este divendres la compensació extraordinària de reconeixement per al personal del sistema públic valencià de servicis socials, amb un total de 852.808 euros a repartir entre els treballadors de recursos residencials de majors i persones amb diversitat funcional i salut mental.

 

Es tracta d’una gratificació pels seus servicis prestats durant el primer estat d’alarma, del 14 de març al 21 de juny, amb un import de huit euros al dia per a cada empleat en actiu, ha anunciat la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després del ple del Consell.

 

Amb esta mesura, ja decretada per als sanitaris, es pretén reconèixer la implicació i el sentit del deure que estes persones han demostrat durant la pandèmia. Beneficiarà als 1.506 professionals del sistema públic: 848 a la província d’Alacant, 285 en la de Castelló i 373 en la de València.

 

Un repartiment equitatiu

El repartiment d’esta gratificació serà per igual al personal dels centres residencials, independentment de la categoria professional que exercisquen.

 

Els beneficiaris són els següents: personal directiu i d’administració dels centres de servicis socials de caràcter residencial; personal mèdic, d’infermeria, auxiliar d’infermeria; personal de manteniment; resta de professionals que haja prestat els seus servicis durant eixos tres mesos.

 

És més, el temps transcorregut en situació d’incapacitat temporal, per positiu o contacte aïllat, es considera com a efectiu per a percebre la compensació. També la rebran els professionals reassignats als recursos residencials dependents del sistema públic, en els mateixos termes.

 

Inicialment, els sindicats van expressar el seu rebuig a esta mesura després de l’aprovació del decret a mitjan novembre, per la qual cosa va tornar a passar este dijous per taula sectorial i ja compta amb l’aval de la majoria dels representants dels treballadors, segons fonts del departament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.