19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Els treballadors sociosanitaris del territori valencià rebran una compensació pel primer estat d’alarma

 

La Generalitat ha aprovat este divendres la compensació extraordinària de reconeixement per al personal del sistema públic valencià de servicis socials, amb un total de 852.808 euros a repartir entre els treballadors de recursos residencials de majors i persones amb diversitat funcional i salut mental.

 

Es tracta d’una gratificació pels seus servicis prestats durant el primer estat d’alarma, del 14 de març al 21 de juny, amb un import de huit euros al dia per a cada empleat en actiu, ha anunciat la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després del ple del Consell.

 

Amb esta mesura, ja decretada per als sanitaris, es pretén reconèixer la implicació i el sentit del deure que estes persones han demostrat durant la pandèmia. Beneficiarà als 1.506 professionals del sistema públic: 848 a la província d’Alacant, 285 en la de Castelló i 373 en la de València.

 

Un repartiment equitatiu

El repartiment d’esta gratificació serà per igual al personal dels centres residencials, independentment de la categoria professional que exercisquen.

 

Els beneficiaris són els següents: personal directiu i d’administració dels centres de servicis socials de caràcter residencial; personal mèdic, d’infermeria, auxiliar d’infermeria; personal de manteniment; resta de professionals que haja prestat els seus servicis durant eixos tres mesos.

 

És més, el temps transcorregut en situació d’incapacitat temporal, per positiu o contacte aïllat, es considera com a efectiu per a percebre la compensació. També la rebran els professionals reassignats als recursos residencials dependents del sistema públic, en els mateixos termes.

 

Inicialment, els sindicats van expressar el seu rebuig a esta mesura després de l’aprovació del decret a mitjan novembre, per la qual cosa va tornar a passar este dijous per taula sectorial i ja compta amb l’aval de la majoria dels representants dels treballadors, segons fonts del departament.

Últimes notícies

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.

Tunde se centra en ser ell mateix, ser valent i treballar per a l’equip

L'extrem del Llevant es va assentar en l'onze després d'arrancar en el filial i va admetre que el salt a Primera li va arribar abans de l'esperat. Va reivindicar valentia, treball i la confiança del tècnic.

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.