12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La Comunitat Valenciana notifica 401 nous casos i 8 morts

 

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 401 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens, que situen la xifra total de positius en 505.407 persones.

Per províncies, 43 a Castelló (52.375 en total); 204 a Alacant (184.869 en total) i 154 a València (268.161 en total). Hi ha un total de 2 casos no assignats.

A més, s’han registrat 803 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 503.775 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 52.452 a Castelló, 183.239 a Alacant i 268.027 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 277 persones ingressades, 68 d’elles en l’UCI: 48 a la província de Castelló, 10 en UCI; 113 a la província d’Alacant, 31 d’elles en l’UCI; i 116 a la província de València, 27 d’elles en UCI.

A més, s’han registrat 8 defuncions (tots ells en els últims 7 dies), per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia se situa en 7.728: 836 a la província de Castelló, 2.952 en la d’Alacant i 3.940 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 5.356 casos actius, la qual cosa suposa un 1,04% del total de positius.

Finalment, s’ha registrat un brot amb 10 casos associats:

Oliva: 10 casos. Origen social.

Tercera dosi vacunació

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat el procediment per a identificar i poder començar a citar a les persones immunodeprimides que rebran pròximament una dosi de reforç de la vacuna del coronavirus, tal com ha aprovat recentment la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

Esta dosi de record la rebran en la Comunitat Valenciana entorn de 10.000 persones. De moment, la immunització extra està indicada per a receptors de trasplantament d’òrgan sòlid, de trasplantament de progenitors hematopoètics i persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20.

Vacunació

 

Quant a l’actualització de dades, un total de 4.013.053 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 3.791.908 persones.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.