Les comunitats autònomes executaran la mitat dels projectes del Pla de Recuperació

 

Les comunitats autònomes executaran la mitat dels projectes que vagen a ser finançats pel Pla de Recuperació, segons ha explicat el president del Govern, Pedro Sánchez, als governants regionals. I ha recordat als presidents autonòmics que podran promoure en el Pla de Recuperació projectes o programes en qualsevol àmbit, informen fonts de Moncloa.

 

Sánchez ha donat estes explicacions durant la seua intervenció en la Conferència de Presidents.En Moncloa recorden que hi ha competències que la Constitució reconeix com a autonòmiques i que estan molt vinculades en àrees clau del Pla, com a habitatge, educació, polítiques socials, polítiques actives d’ocupació o medi ambient.

 

Serà en estes àrees a on les comunitats podran executar els projectes i programes que presenten i siguen aprovats. Per a això, s’acordaran convenis marc entre els ministeris implicats i les comunitats autònomes.

 

Per últim, Sánchez ha recordat als presidents autonòmics la promesa que va fer en la reunió de Sant Millán de la Cogolla de crear una conferència sectorial per al fons de reconstrucció que presidirà la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.