Dos positius per Covid-19 obliguen a aïllar tot el Nadal als residents d’un geriàtric de Sant Joan d’Alacant

 

Els 356 residents del centre de majors ‘Pensionistas Ferroviarios’ de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, es troben confinats en els seus dormitoris des del passat 14 de desembre després de detectar-se dos positius per coronavirus entre el personal sanitari de la residència en tan sols dos setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els familiars dels ancians d’esta residència han denunciat que no poden vore als seus familiars en estes dates tan assenyalades ni a través d’una videoconferència.

 

El passat 14 de desembre, un treballador de la residència va donar positiu per Covid-19 i ràpidament el centre va dur a terme el protocol d’actuació marcat per Sanitat. Una setmana més tard, un altre treballador va donar positiu i això ha fet que el confinament continue 14 dies més.

 

La denúncia de Virginia Tovar, filla d’una interna de la residència

«Després de Nadal hi haurà més positius i el centre encadenarà un confinament darrere l’altre. Acabaran amb la salut dels meus pares», ha assenyalat la filla d’una interna al citat mitjà.

 

A demés, Virginia Tovar, filla d’una resident d’este centre ha denunciat la vulneració dels drets dels ancians amb este confinament «inhumà» des que el mes de setembre passat van confinar a tots els ancians en els seus dormitoris durant setmanes, «en compte d’aïllar el brot, aïllen als jubilats», ha explicat a este mitjà.

 

Ara, Virginia Tovar està movent cel i terra a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació per a acabar amb «un confinament que no matarà al virus, matarà de tristesa als nostres majors», afirma.

Últimes notícies

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.