9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Dos positius per Covid-19 obliguen a aïllar tot el Nadal als residents d’un geriàtric de Sant Joan d’Alacant

 

Els 356 residents del centre de majors ‘Pensionistas Ferroviarios’ de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, es troben confinats en els seus dormitoris des del passat 14 de desembre després de detectar-se dos positius per coronavirus entre el personal sanitari de la residència en tan sols dos setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els familiars dels ancians d’esta residència han denunciat que no poden vore als seus familiars en estes dates tan assenyalades ni a través d’una videoconferència.

 

El passat 14 de desembre, un treballador de la residència va donar positiu per Covid-19 i ràpidament el centre va dur a terme el protocol d’actuació marcat per Sanitat. Una setmana més tard, un altre treballador va donar positiu i això ha fet que el confinament continue 14 dies més.

 

La denúncia de Virginia Tovar, filla d’una interna de la residència

«Després de Nadal hi haurà més positius i el centre encadenarà un confinament darrere l’altre. Acabaran amb la salut dels meus pares», ha assenyalat la filla d’una interna al citat mitjà.

 

A demés, Virginia Tovar, filla d’una resident d’este centre ha denunciat la vulneració dels drets dels ancians amb este confinament «inhumà» des que el mes de setembre passat van confinar a tots els ancians en els seus dormitoris durant setmanes, «en compte d’aïllar el brot, aïllen als jubilats», ha explicat a este mitjà.

 

Ara, Virginia Tovar està movent cel i terra a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació per a acabar amb «un confinament que no matarà al virus, matarà de tristesa als nostres majors», afirma.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.