Dos positius per Covid-19 obliguen a aïllar tot el Nadal als residents d’un geriàtric de Sant Joan d’Alacant

 

Els 356 residents del centre de majors ‘Pensionistas Ferroviarios’ de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, es troben confinats en els seus dormitoris des del passat 14 de desembre després de detectar-se dos positius per coronavirus entre el personal sanitari de la residència en tan sols dos setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els familiars dels ancians d’esta residència han denunciat que no poden vore als seus familiars en estes dates tan assenyalades ni a través d’una videoconferència.

 

El passat 14 de desembre, un treballador de la residència va donar positiu per Covid-19 i ràpidament el centre va dur a terme el protocol d’actuació marcat per Sanitat. Una setmana més tard, un altre treballador va donar positiu i això ha fet que el confinament continue 14 dies més.

 

La denúncia de Virginia Tovar, filla d’una interna de la residència

«Després de Nadal hi haurà més positius i el centre encadenarà un confinament darrere l’altre. Acabaran amb la salut dels meus pares», ha assenyalat la filla d’una interna al citat mitjà.

 

A demés, Virginia Tovar, filla d’una resident d’este centre ha denunciat la vulneració dels drets dels ancians amb este confinament «inhumà» des que el mes de setembre passat van confinar a tots els ancians en els seus dormitoris durant setmanes, «en compte d’aïllar el brot, aïllen als jubilats», ha explicat a este mitjà.

 

Ara, Virginia Tovar està movent cel i terra a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació per a acabar amb «un confinament que no matarà al virus, matarà de tristesa als nostres majors», afirma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.