Dos positius per Covid-19 obliguen a aïllar tot el Nadal als residents d’un geriàtric de Sant Joan d’Alacant

 

Els 356 residents del centre de majors ‘Pensionistas Ferroviarios’ de Sant Joan d’Alacant, en la comarca de l’Alacantí, es troben confinats en els seus dormitoris des del passat 14 de desembre després de detectar-se dos positius per coronavirus entre el personal sanitari de la residència en tan sols dos setmanes.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, els familiars dels ancians d’esta residència han denunciat que no poden vore als seus familiars en estes dates tan assenyalades ni a través d’una videoconferència.

 

El passat 14 de desembre, un treballador de la residència va donar positiu per Covid-19 i ràpidament el centre va dur a terme el protocol d’actuació marcat per Sanitat. Una setmana més tard, un altre treballador va donar positiu i això ha fet que el confinament continue 14 dies més.

 

La denúncia de Virginia Tovar, filla d’una interna de la residència

«Després de Nadal hi haurà més positius i el centre encadenarà un confinament darrere l’altre. Acabaran amb la salut dels meus pares», ha assenyalat la filla d’una interna al citat mitjà.

 

A demés, Virginia Tovar, filla d’una resident d’este centre ha denunciat la vulneració dels drets dels ancians amb este confinament «inhumà» des que el mes de setembre passat van confinar a tots els ancians en els seus dormitoris durant setmanes, «en compte d’aïllar el brot, aïllen als jubilats», ha explicat a este mitjà.

 

Ara, Virginia Tovar està movent cel i terra a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació per a acabar amb «un confinament que no matarà al virus, matarà de tristesa als nostres majors», afirma.

Últimes notícies

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.