Els contagis de Covid entre els sanitaris han crescut més d’un 11% a Castelló

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha alertat que, si bé els experts vaticinen que el pic de la sisena onada de la pandèmia no s’assolirà fins d’aquí a uns dies, únicament durant les passades festes nadalenques el nombre de contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris que exerceixen la seua tasca a la província de Castelló va créixer un 11,15%.

“Les xifres dels darrers dies demostren que els indicadors no fan més que créixer, ja que hem passat de comptabilitzar 1.597 casos positius de coronavirus entre el personal sanitari de la província a data del 23 de desembre a assolir els 1.775 contagis a data del 6 de gener, fet que suposa un increment de 178 casos només durant aquestes festes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han destacat a més que “si acotem més les dates i comptabilitzem únicament els positius confirmats entre els professionals de la Sanitat des del passat 30 de desembre, veiem que en tot just 7 dies s’han confirmat 119 contagis, fet que suposa un augment del 7,19% des de la setmana anterior”. Un percentatge que resulta superior a la mitjana de la Comunitat Valenciana, que en aquest mateix període va registrar un augment del 6,6% quant a nous casos de Covid entre el personal sanitari.

Pel que fa a l’evolució de la pandèmia entre la població en general durant l’últim mes, des de CSIF han recalcat que “la incidència als hospitals de la província continua a l’alça, ja que les xifres indiquen que entre el passat 9 de desembre del 2021 i el 10 de gener del 2022 les hospitalitzacions han crescut en més d’un 124%, a passar de 90 pacients ingressats amb coronavirus a 202 en aquestes dates, és a dir, 112 persones més”.

De la mateixa manera, l’ocupació de les UCI Covid per als casos més greus s’ha incrementat en aquestes mateixes dates prop d’un 93%, en passar de 14 llits ocupats del 9 de desembre al 27 el 10 de gener.

“Tenint en compte que, previsiblement, el bec de la pandèmia arribarà en les pròximes setmanes, quan es complisquen els deu dies des de les últimes dates amb més índex d’activitats de tipus social, demanem a la Conselleria de Sanitat que prenga mesures per reforçar l’atenció sanitària, a més d’intensificar les campanyes de vacunació i garantir la distribució gratuïta de tests d’antígens entre la ciutadania”, han assenyalat des de CSIF.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.