17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Els contagis de Covid entre els sanitaris han crescut més d’un 11% a Castelló

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha alertat que, si bé els experts vaticinen que el pic de la sisena onada de la pandèmia no s’assolirà fins d’aquí a uns dies, únicament durant les passades festes nadalenques el nombre de contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris que exerceixen la seua tasca a la província de Castelló va créixer un 11,15%.

“Les xifres dels darrers dies demostren que els indicadors no fan més que créixer, ja que hem passat de comptabilitzar 1.597 casos positius de coronavirus entre el personal sanitari de la província a data del 23 de desembre a assolir els 1.775 contagis a data del 6 de gener, fet que suposa un increment de 178 casos només durant aquestes festes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han destacat a més que “si acotem més les dates i comptabilitzem únicament els positius confirmats entre els professionals de la Sanitat des del passat 30 de desembre, veiem que en tot just 7 dies s’han confirmat 119 contagis, fet que suposa un augment del 7,19% des de la setmana anterior”. Un percentatge que resulta superior a la mitjana de la Comunitat Valenciana, que en aquest mateix període va registrar un augment del 6,6% quant a nous casos de Covid entre el personal sanitari.

Pel que fa a l’evolució de la pandèmia entre la població en general durant l’últim mes, des de CSIF han recalcat que “la incidència als hospitals de la província continua a l’alça, ja que les xifres indiquen que entre el passat 9 de desembre del 2021 i el 10 de gener del 2022 les hospitalitzacions han crescut en més d’un 124%, a passar de 90 pacients ingressats amb coronavirus a 202 en aquestes dates, és a dir, 112 persones més”.

De la mateixa manera, l’ocupació de les UCI Covid per als casos més greus s’ha incrementat en aquestes mateixes dates prop d’un 93%, en passar de 14 llits ocupats del 9 de desembre al 27 el 10 de gener.

“Tenint en compte que, previsiblement, el bec de la pandèmia arribarà en les pròximes setmanes, quan es complisquen els deu dies des de les últimes dates amb més índex d’activitats de tipus social, demanem a la Conselleria de Sanitat que prenga mesures per reforçar l’atenció sanitària, a més d’intensificar les campanyes de vacunació i garantir la distribució gratuïta de tests d’antígens entre la ciutadania”, han assenyalat des de CSIF.

Últimes notícies

Sagunt encara 2026 com a any clau i reclama avanços en vivenda, transport i educació

L'alcalde ha situat 2026 com un any clau: l'expansió industrial seguix el seu curs, però demana avanços reals en vivenda, transport, sanitat i educació. Després d'un 2025 de creixement i consolidació, el Consistori lliga desenrotllament econòmic i reforç de servicis.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model on ningú perd

Morant ha defés que el nou sistema manté l'statu quo, sense perdedors, i ha destacat que aportaria 3.700 milions anuals a la Comunitat. Agents socials han recolzat la reforma mentres reclamen un fons d'anivellament i condonació de deute per l'infrafinançament.

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.