19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Els contagis de Covid entre els sanitaris han crescut més d’un 11% a Castelló

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha alertat que, si bé els experts vaticinen que el pic de la sisena onada de la pandèmia no s’assolirà fins d’aquí a uns dies, únicament durant les passades festes nadalenques el nombre de contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris que exerceixen la seua tasca a la província de Castelló va créixer un 11,15%.

“Les xifres dels darrers dies demostren que els indicadors no fan més que créixer, ja que hem passat de comptabilitzar 1.597 casos positius de coronavirus entre el personal sanitari de la província a data del 23 de desembre a assolir els 1.775 contagis a data del 6 de gener, fet que suposa un increment de 178 casos només durant aquestes festes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han destacat a més que “si acotem més les dates i comptabilitzem únicament els positius confirmats entre els professionals de la Sanitat des del passat 30 de desembre, veiem que en tot just 7 dies s’han confirmat 119 contagis, fet que suposa un augment del 7,19% des de la setmana anterior”. Un percentatge que resulta superior a la mitjana de la Comunitat Valenciana, que en aquest mateix període va registrar un augment del 6,6% quant a nous casos de Covid entre el personal sanitari.

Pel que fa a l’evolució de la pandèmia entre la població en general durant l’últim mes, des de CSIF han recalcat que “la incidència als hospitals de la província continua a l’alça, ja que les xifres indiquen que entre el passat 9 de desembre del 2021 i el 10 de gener del 2022 les hospitalitzacions han crescut en més d’un 124%, a passar de 90 pacients ingressats amb coronavirus a 202 en aquestes dates, és a dir, 112 persones més”.

De la mateixa manera, l’ocupació de les UCI Covid per als casos més greus s’ha incrementat en aquestes mateixes dates prop d’un 93%, en passar de 14 llits ocupats del 9 de desembre al 27 el 10 de gener.

“Tenint en compte que, previsiblement, el bec de la pandèmia arribarà en les pròximes setmanes, quan es complisquen els deu dies des de les últimes dates amb més índex d’activitats de tipus social, demanem a la Conselleria de Sanitat que prenga mesures per reforçar l’atenció sanitària, a més d’intensificar les campanyes de vacunació i garantir la distribució gratuïta de tests d’antígens entre la ciutadania”, han assenyalat des de CSIF.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.