Els contagis de Covid entre els sanitaris han crescut més d’un 11% a Castelló

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha alertat que, si bé els experts vaticinen que el pic de la sisena onada de la pandèmia no s’assolirà fins d’aquí a uns dies, únicament durant les passades festes nadalenques el nombre de contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris que exerceixen la seua tasca a la província de Castelló va créixer un 11,15%.

“Les xifres dels darrers dies demostren que els indicadors no fan més que créixer, ja que hem passat de comptabilitzar 1.597 casos positius de coronavirus entre el personal sanitari de la província a data del 23 de desembre a assolir els 1.775 contagis a data del 6 de gener, fet que suposa un increment de 178 casos només durant aquestes festes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han destacat a més que “si acotem més les dates i comptabilitzem únicament els positius confirmats entre els professionals de la Sanitat des del passat 30 de desembre, veiem que en tot just 7 dies s’han confirmat 119 contagis, fet que suposa un augment del 7,19% des de la setmana anterior”. Un percentatge que resulta superior a la mitjana de la Comunitat Valenciana, que en aquest mateix període va registrar un augment del 6,6% quant a nous casos de Covid entre el personal sanitari.

Pel que fa a l’evolució de la pandèmia entre la població en general durant l’últim mes, des de CSIF han recalcat que “la incidència als hospitals de la província continua a l’alça, ja que les xifres indiquen que entre el passat 9 de desembre del 2021 i el 10 de gener del 2022 les hospitalitzacions han crescut en més d’un 124%, a passar de 90 pacients ingressats amb coronavirus a 202 en aquestes dates, és a dir, 112 persones més”.

De la mateixa manera, l’ocupació de les UCI Covid per als casos més greus s’ha incrementat en aquestes mateixes dates prop d’un 93%, en passar de 14 llits ocupats del 9 de desembre al 27 el 10 de gener.

“Tenint en compte que, previsiblement, el bec de la pandèmia arribarà en les pròximes setmanes, quan es complisquen els deu dies des de les últimes dates amb més índex d’activitats de tipus social, demanem a la Conselleria de Sanitat que prenga mesures per reforçar l’atenció sanitària, a més d’intensificar les campanyes de vacunació i garantir la distribució gratuïta de tests d’antígens entre la ciutadania”, han assenyalat des de CSIF.

Últimes notícies

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.