CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Baixen els positius fins a 618 nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 618 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 401.580 persones.

Per províncies, 53 a Castelló (41.500 en total); 136 a Alacant (149.638 en total); i 429 a València (210.441 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “en estos moments, en la Comunitat Valenciana és en l’àmbit social on s’està produint el 62% dels brots, en l’àmbit familiar el 24% i en l’àmbit laboral el 8,6%”. La titular de Sanitat ha detallat que, “en l’àmbit familiar, no es refereix només a convivents sinó, precisament en aqueix àmbit, però amb persones no convivents”.

La consellera ha destacat que “aqueix nombre de brots, el 24%, és un percentatge elevat en el conjunt de brots. No obstant això, “el 87% dels brots són de xicoteta magnitud, amb menys de 10 casos i el 13% dels brots tenen almenys 10 casos”, ha indicat Ana Barceló.

Des de l’última actualització s’han registrat 212 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.442 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.041 a Castelló, 149.713 a Alacant i 209.631 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 129 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 98 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’han registrat 2 defuncions per coronavirus, la data de defunció dels quals ha sigut en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.452: 807 a la província de Castelló, 2.845 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.153 casos actius, la qual cosa suposa un 1,01% del total de positius.

Dels brots registrats, dos tenen 10 o més casos associats:

València: 15 casos de 20-65 anys. Origen laboral
Barx: 10 casos de 18-53 anys. Origen laboral

Vacunació

 

Un total de 2.526.374 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.757.391 persones. Per províncies: 207.781 a Castelló, 639.247 a Alacant i 910.363 a València.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.