CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Baixen els positius fins a 618 nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 618 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 401.580 persones.

Per províncies, 53 a Castelló (41.500 en total); 136 a Alacant (149.638 en total); i 429 a València (210.441 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “en estos moments, en la Comunitat Valenciana és en l’àmbit social on s’està produint el 62% dels brots, en l’àmbit familiar el 24% i en l’àmbit laboral el 8,6%”. La titular de Sanitat ha detallat que, “en l’àmbit familiar, no es refereix només a convivents sinó, precisament en aqueix àmbit, però amb persones no convivents”.

La consellera ha destacat que “aqueix nombre de brots, el 24%, és un percentatge elevat en el conjunt de brots. No obstant això, “el 87% dels brots són de xicoteta magnitud, amb menys de 10 casos i el 13% dels brots tenen almenys 10 casos”, ha indicat Ana Barceló.

Des de l’última actualització s’han registrat 212 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.442 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.041 a Castelló, 149.713 a Alacant i 209.631 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 129 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 98 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’han registrat 2 defuncions per coronavirus, la data de defunció dels quals ha sigut en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.452: 807 a la província de Castelló, 2.845 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.153 casos actius, la qual cosa suposa un 1,01% del total de positius.

Dels brots registrats, dos tenen 10 o més casos associats:

València: 15 casos de 20-65 anys. Origen laboral
Barx: 10 casos de 18-53 anys. Origen laboral

Vacunació

 

Un total de 2.526.374 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.757.391 persones. Per províncies: 207.781 a Castelló, 639.247 a Alacant i 910.363 a València.

Últimes notícies

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.