CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Baixen els positius fins a 618 nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 618 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 401.580 persones.

Per províncies, 53 a Castelló (41.500 en total); 136 a Alacant (149.638 en total); i 429 a València (210.441 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “en estos moments, en la Comunitat Valenciana és en l’àmbit social on s’està produint el 62% dels brots, en l’àmbit familiar el 24% i en l’àmbit laboral el 8,6%”. La titular de Sanitat ha detallat que, “en l’àmbit familiar, no es refereix només a convivents sinó, precisament en aqueix àmbit, però amb persones no convivents”.

La consellera ha destacat que “aqueix nombre de brots, el 24%, és un percentatge elevat en el conjunt de brots. No obstant això, “el 87% dels brots són de xicoteta magnitud, amb menys de 10 casos i el 13% dels brots tenen almenys 10 casos”, ha indicat Ana Barceló.

Des de l’última actualització s’han registrat 212 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.442 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.041 a Castelló, 149.713 a Alacant i 209.631 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 129 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 98 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’han registrat 2 defuncions per coronavirus, la data de defunció dels quals ha sigut en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.452: 807 a la província de Castelló, 2.845 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.153 casos actius, la qual cosa suposa un 1,01% del total de positius.

Dels brots registrats, dos tenen 10 o més casos associats:

València: 15 casos de 20-65 anys. Origen laboral
Barx: 10 casos de 18-53 anys. Origen laboral

Vacunació

 

Un total de 2.526.374 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.757.391 persones. Per províncies: 207.781 a Castelló, 639.247 a Alacant i 910.363 a València.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.