11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Baixen els positius fins a 618 nous casos

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 618 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 401.580 persones.

Per províncies, 53 a Castelló (41.500 en total); 136 a Alacant (149.638 en total); i 429 a València (210.441 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha ressaltat que “en estos moments, en la Comunitat Valenciana és en l’àmbit social on s’està produint el 62% dels brots, en l’àmbit familiar el 24% i en l’àmbit laboral el 8,6%”. La titular de Sanitat ha detallat que, “en l’àmbit familiar, no es refereix només a convivents sinó, precisament en aqueix àmbit, però amb persones no convivents”.

La consellera ha destacat que “aqueix nombre de brots, el 24%, és un percentatge elevat en el conjunt de brots. No obstant això, “el 87% dels brots són de xicoteta magnitud, amb menys de 10 casos i el 13% dels brots tenen almenys 10 casos”, ha indicat Ana Barceló.

Des de l’última actualització s’han registrat 212 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 401.442 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.041 a Castelló, 149.713 a Alacant i 209.631 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 129 persones ingressades: 12 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 19 a la província d’Alacant, 4 d’ells en l’UCI; i 98 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’han registrat 2 defuncions per coronavirus, la data de defunció dels quals ha sigut en els últims 7 dies, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.452: 807 a la província de Castelló, 2.845 en la d’Alacant i 3.800 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 4.153 casos actius, la qual cosa suposa un 1,01% del total de positius.

Dels brots registrats, dos tenen 10 o més casos associats:

València: 15 casos de 20-65 anys. Origen laboral
Barx: 10 casos de 18-53 anys. Origen laboral

Vacunació

 

Un total de 2.526.374 persones compta ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.757.391 persones. Per províncies: 207.781 a Castelló, 639.247 a Alacant i 910.363 a València.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.