CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: augmenten els brots i els nous positius amb 1.980

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 1.980 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 415.256 persones.

Per províncies, 222 a Castelló (42.764 en total); 380 a Alacant (151.788 en total); i 1.378 a València (220.702 en total). El total de casos no assignats es manté en 2.

Des de l’última actualització no s’ha pogut actualitzar la xifra d’altes a causa d’un problema informàtic. D’esta manera, es manté el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana en 404.044 persones. Per províncies, les altes es distribueixen així: 42.180 a Castelló, 150.337 a Alacant i 211.470 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 291 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 0 d’ells en UCI; 35 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 242 a la província de València, 28 d’ells en UCI.

D’altra banda, s’ha registrat una defunció en els últims set dies, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.463: 808 a la província de Castelló, 2.849 en la d’Alacant i 3.806 en la de València.

Dels brots registrats, cinc té 10 o més casos associats:

• Jávea: 11 casos. Origen social
Xest: 11 casos. Origen laboral
Torreblanca: 19 casos. Origen social
Castelló de la Plana: 13 casos. Origen social
Altea: 12 casos. Origen laboral

 

Vacunació

 

Un total de 2.799.014 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. A més, en estos moments, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) 2.220.247 persones. Per províncies: 263.607 a Castelló, 797.681 a Alacant i 1.158.959 a València.

Últimes notícies

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.

Les altes temperatures continuen a l’interior i s’esperen tronades aïllades a la vesprada

L’interior de València i d’Alacant manté temperatures molt altes hui dimecres, amb pols en suspensió i possibilitat de tronades aïllades, sobretot a la vesprada. Dijous les màximes pujaran encara més i podrien arribar als 44 graus en zones interiors i prelitorals.

Nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana amb mínimes que no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha tornat a registrar una nit tòrrida, amb valors per damunt dels 28 graus ja a mitjanit en municipis de València, Castelló i Alacant, segons Aemet.

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.