Covid-19 a Espanya: Tornen a baixar els contagis i es desploma la incidència

Este dilluns ha sigut el primer dia laborable sense estat d’alarma a Espanya. Com és sabut, ja està permés viatjar novament per tot l’estat sense justificació i, menys quatre comunitats -Canàries i Navarra estan pendents d’una decisió judicial definitiva-, ara mateix no hi ha toc de queda. Amb esta situació, la pandèmia sembla que segueix afluixant a Espanya a l’espera que imatges com les vistes la nit de dissabte puguen tenir o no conseqüències.

L’informe d’este dilluns recull 13.984 contagis nous al llarg d’este passat cap de setmana. Això suposa un lleuger descens respecte als 16.353 del passat cap de setmana. El nombre de persones que han donat positiu a Espanya des de l’inici de la pandèmia, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, ascendeix a 3.581.392. D’estos, 1.349 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La incidència acumulada segueix baixant a poc a poc i es va acostant a les xifres desitjades pel govern espanyol i els experts. Este dilluns, esta dada s’ha situat en els 188,97 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 10 punts menys que divendres, quan estava a 198,6. Tot i això, encara segueix havent-hi algunes comunitats per sobre i en risc extrem.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 40 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.729 persones.

 

La tendència a la baixa en les defuncions sembla confirmar-se

Pel que fa al nombre de morts causades per la Covid-19 a Espanya estos dos últims dies, segueix detectant-se l’efecte que estan tenint les vacunes amb una important reducció de les morts diàries respecte a altres caps de setmana. En l’últim cap de setmana, s’han confirmat 103 morts relacionades amb el coronavirus.

Segons les dades consolidades pel Ministeri de Sanitat fins a les 14.00 hores d’este 10 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 78.895 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

A més, s’han registrat 7 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.377: 800 a la província de Castelló, 2.813 en la d’Alacant i 3.764 en la de València.

La situació actual als hospitals

Els ingressos per Covid a Espanya sembla que segueixen disminuint setmana rere setmana. Este dilluns hi havia 8.531 persones hospitalitzades per coronavirus, que ocupen un 6,81% dels llits disponibles en centres públics i privats. Divendres hi havia 8.605 persones ingressades i el 6,85% de llits ocupats.

Des de l’última actualització s’han registrat 623 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.629 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.849 a Castelló, 147.062 a Alacant i 205.663 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.
 

D’altra banda, les Unitats de Cures Intensives (UCI) dels centres d’Espanya tenen ocupades, de mitjana, el 21,43% de les seues places per pacients Covid-19, sent un total de 2.134 malalts greus els que es troben a les UCI espanyoles. En les últimes hores, hi ha hagut 348 altes i 612 ingressos de pacients Covid.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 177 persones ingressades: 38 a la província de Castelló, amb 7 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 93 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.