Covid-19 a Espanya: Tornen a baixar els contagis i es desploma la incidència

Este dilluns ha sigut el primer dia laborable sense estat d’alarma a Espanya. Com és sabut, ja està permés viatjar novament per tot l’estat sense justificació i, menys quatre comunitats -Canàries i Navarra estan pendents d’una decisió judicial definitiva-, ara mateix no hi ha toc de queda. Amb esta situació, la pandèmia sembla que segueix afluixant a Espanya a l’espera que imatges com les vistes la nit de dissabte puguen tenir o no conseqüències.

L’informe d’este dilluns recull 13.984 contagis nous al llarg d’este passat cap de setmana. Això suposa un lleuger descens respecte als 16.353 del passat cap de setmana. El nombre de persones que han donat positiu a Espanya des de l’inici de la pandèmia, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, ascendeix a 3.581.392. D’estos, 1.349 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La incidència acumulada segueix baixant a poc a poc i es va acostant a les xifres desitjades pel govern espanyol i els experts. Este dilluns, esta dada s’ha situat en els 188,97 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 10 punts menys que divendres, quan estava a 198,6. Tot i això, encara segueix havent-hi algunes comunitats per sobre i en risc extrem.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 40 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.729 persones.

 

La tendència a la baixa en les defuncions sembla confirmar-se

Pel que fa al nombre de morts causades per la Covid-19 a Espanya estos dos últims dies, segueix detectant-se l’efecte que estan tenint les vacunes amb una important reducció de les morts diàries respecte a altres caps de setmana. En l’últim cap de setmana, s’han confirmat 103 morts relacionades amb el coronavirus.

Segons les dades consolidades pel Ministeri de Sanitat fins a les 14.00 hores d’este 10 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 78.895 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

A més, s’han registrat 7 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.377: 800 a la província de Castelló, 2.813 en la d’Alacant i 3.764 en la de València.

La situació actual als hospitals

Els ingressos per Covid a Espanya sembla que segueixen disminuint setmana rere setmana. Este dilluns hi havia 8.531 persones hospitalitzades per coronavirus, que ocupen un 6,81% dels llits disponibles en centres públics i privats. Divendres hi havia 8.605 persones ingressades i el 6,85% de llits ocupats.

Des de l’última actualització s’han registrat 623 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.629 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.849 a Castelló, 147.062 a Alacant i 205.663 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.
 

D’altra banda, les Unitats de Cures Intensives (UCI) dels centres d’Espanya tenen ocupades, de mitjana, el 21,43% de les seues places per pacients Covid-19, sent un total de 2.134 malalts greus els que es troben a les UCI espanyoles. En les últimes hores, hi ha hagut 348 altes i 612 ingressos de pacients Covid.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 177 persones ingressades: 38 a la província de Castelló, amb 7 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 93 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.