Covid-19 a Espanya: Tornen a baixar els contagis i es desploma la incidència

Este dilluns ha sigut el primer dia laborable sense estat d’alarma a Espanya. Com és sabut, ja està permés viatjar novament per tot l’estat sense justificació i, menys quatre comunitats -Canàries i Navarra estan pendents d’una decisió judicial definitiva-, ara mateix no hi ha toc de queda. Amb esta situació, la pandèmia sembla que segueix afluixant a Espanya a l’espera que imatges com les vistes la nit de dissabte puguen tenir o no conseqüències.

L’informe d’este dilluns recull 13.984 contagis nous al llarg d’este passat cap de setmana. Això suposa un lleuger descens respecte als 16.353 del passat cap de setmana. El nombre de persones que han donat positiu a Espanya des de l’inici de la pandèmia, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, ascendeix a 3.581.392. D’estos, 1.349 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La incidència acumulada segueix baixant a poc a poc i es va acostant a les xifres desitjades pel govern espanyol i els experts. Este dilluns, esta dada s’ha situat en els 188,97 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 10 punts menys que divendres, quan estava a 198,6. Tot i això, encara segueix havent-hi algunes comunitats per sobre i en risc extrem.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 40 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.729 persones.

 

La tendència a la baixa en les defuncions sembla confirmar-se

Pel que fa al nombre de morts causades per la Covid-19 a Espanya estos dos últims dies, segueix detectant-se l’efecte que estan tenint les vacunes amb una important reducció de les morts diàries respecte a altres caps de setmana. En l’últim cap de setmana, s’han confirmat 103 morts relacionades amb el coronavirus.

Segons les dades consolidades pel Ministeri de Sanitat fins a les 14.00 hores d’este 10 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 78.895 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

A més, s’han registrat 7 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.377: 800 a la província de Castelló, 2.813 en la d’Alacant i 3.764 en la de València.

La situació actual als hospitals

Els ingressos per Covid a Espanya sembla que segueixen disminuint setmana rere setmana. Este dilluns hi havia 8.531 persones hospitalitzades per coronavirus, que ocupen un 6,81% dels llits disponibles en centres públics i privats. Divendres hi havia 8.605 persones ingressades i el 6,85% de llits ocupats.

Des de l’última actualització s’han registrat 623 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.629 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.849 a Castelló, 147.062 a Alacant i 205.663 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.
 

D’altra banda, les Unitats de Cures Intensives (UCI) dels centres d’Espanya tenen ocupades, de mitjana, el 21,43% de les seues places per pacients Covid-19, sent un total de 2.134 malalts greus els que es troben a les UCI espanyoles. En les últimes hores, hi ha hagut 348 altes i 612 ingressos de pacients Covid.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 177 persones ingressades: 38 a la província de Castelló, amb 7 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 93 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.