Covid-19 a Espanya: Tornen a baixar els contagis i es desploma la incidència

Este dilluns ha sigut el primer dia laborable sense estat d’alarma a Espanya. Com és sabut, ja està permés viatjar novament per tot l’estat sense justificació i, menys quatre comunitats -Canàries i Navarra estan pendents d’una decisió judicial definitiva-, ara mateix no hi ha toc de queda. Amb esta situació, la pandèmia sembla que segueix afluixant a Espanya a l’espera que imatges com les vistes la nit de dissabte puguen tenir o no conseqüències.

L’informe d’este dilluns recull 13.984 contagis nous al llarg d’este passat cap de setmana. Això suposa un lleuger descens respecte als 16.353 del passat cap de setmana. El nombre de persones que han donat positiu a Espanya des de l’inici de la pandèmia, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, ascendeix a 3.581.392. D’estos, 1.349 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La incidència acumulada segueix baixant a poc a poc i es va acostant a les xifres desitjades pel govern espanyol i els experts. Este dilluns, esta dada s’ha situat en els 188,97 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 10 punts menys que divendres, quan estava a 198,6. Tot i això, encara segueix havent-hi algunes comunitats per sobre i en risc extrem.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 40 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.729 persones.

 

La tendència a la baixa en les defuncions sembla confirmar-se

Pel que fa al nombre de morts causades per la Covid-19 a Espanya estos dos últims dies, segueix detectant-se l’efecte que estan tenint les vacunes amb una important reducció de les morts diàries respecte a altres caps de setmana. En l’últim cap de setmana, s’han confirmat 103 morts relacionades amb el coronavirus.

Segons les dades consolidades pel Ministeri de Sanitat fins a les 14.00 hores d’este 10 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 78.895 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

A més, s’han registrat 7 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.377: 800 a la província de Castelló, 2.813 en la d’Alacant i 3.764 en la de València.

La situació actual als hospitals

Els ingressos per Covid a Espanya sembla que segueixen disminuint setmana rere setmana. Este dilluns hi havia 8.531 persones hospitalitzades per coronavirus, que ocupen un 6,81% dels llits disponibles en centres públics i privats. Divendres hi havia 8.605 persones ingressades i el 6,85% de llits ocupats.

Des de l’última actualització s’han registrat 623 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.629 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.849 a Castelló, 147.062 a Alacant i 205.663 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.
 

D’altra banda, les Unitats de Cures Intensives (UCI) dels centres d’Espanya tenen ocupades, de mitjana, el 21,43% de les seues places per pacients Covid-19, sent un total de 2.134 malalts greus els que es troben a les UCI espanyoles. En les últimes hores, hi ha hagut 348 altes i 612 ingressos de pacients Covid.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 177 persones ingressades: 38 a la província de Castelló, amb 7 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 93 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.