Covid-19 a Espanya: Tornen a baixar els contagis i es desploma la incidència

Este dilluns ha sigut el primer dia laborable sense estat d’alarma a Espanya. Com és sabut, ja està permés viatjar novament per tot l’estat sense justificació i, menys quatre comunitats -Canàries i Navarra estan pendents d’una decisió judicial definitiva-, ara mateix no hi ha toc de queda. Amb esta situació, la pandèmia sembla que segueix afluixant a Espanya a l’espera que imatges com les vistes la nit de dissabte puguen tenir o no conseqüències.

L’informe d’este dilluns recull 13.984 contagis nous al llarg d’este passat cap de setmana. Això suposa un lleuger descens respecte als 16.353 del passat cap de setmana. El nombre de persones que han donat positiu a Espanya des de l’inici de la pandèmia, siga a través d’una prova PCR o un test d’antígens, ascendeix a 3.581.392. D’estos, 1.349 positius s’han confirmat en les últimes 24 hores.

La incidència acumulada segueix baixant a poc a poc i es va acostant a les xifres desitjades pel govern espanyol i els experts. Este dilluns, esta dada s’ha situat en els 188,97 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, uns 10 punts menys que divendres, quan estava a 198,6. Tot i això, encara segueix havent-hi algunes comunitats per sobre i en risc extrem.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 40 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.729 persones.

 

La tendència a la baixa en les defuncions sembla confirmar-se

Pel que fa al nombre de morts causades per la Covid-19 a Espanya estos dos últims dies, segueix detectant-se l’efecte que estan tenint les vacunes amb una important reducció de les morts diàries respecte a altres caps de setmana. En l’últim cap de setmana, s’han confirmat 103 morts relacionades amb el coronavirus.

Segons les dades consolidades pel Ministeri de Sanitat fins a les 14.00 hores d’este 10 de maig, a Espanya han perdut la vida oficialment 78.895 persones després d’haver-se contagiat de coronavirus i haver estat confirmat el seu positiu amb una PCR o un test d’antígens. Dins d’esta xifra també es recullen els morts en la primera onada a qui no se’ls va poder fer un test, però que presentaven un diagnòstic clínic compatible.

A més, s’han registrat 7 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.377: 800 a la província de Castelló, 2.813 en la d’Alacant i 3.764 en la de València.

La situació actual als hospitals

Els ingressos per Covid a Espanya sembla que segueixen disminuint setmana rere setmana. Este dilluns hi havia 8.531 persones hospitalitzades per coronavirus, que ocupen un 6,81% dels llits disponibles en centres públics i privats. Divendres hi havia 8.605 persones ingressades i el 6,85% de llits ocupats.

Des de l’última actualització s’han registrat 623 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 393.629 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 40.849 a Castelló, 147.062 a Alacant i 205.663 a València. El total d’altes no assignades es manté en 55.
 

D’altra banda, les Unitats de Cures Intensives (UCI) dels centres d’Espanya tenen ocupades, de mitjana, el 21,43% de les seues places per pacients Covid-19, sent un total de 2.134 malalts greus els que es troben a les UCI espanyoles. En les últimes hores, hi ha hagut 348 altes i 612 ingressos de pacients Covid.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 177 persones ingressades: 38 a la província de Castelló, amb 7 pacients en UCI; 46 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 93 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.