Dissenyen una dessuadora que «neutralitza» la covid-19 en menys d’un minut

Uns emprenedors han llançat al mercat una dessuadora amb una tecnologia innovadora que «neutralitza» les bactèries i els virus com la covid-19 en menys d’un minut. El mes de desembre passat ja van patentar un escut de mans per no tocar mobiliari d’ús públic i evitar la propagació de la covid-19. 

 

«Hem evolucionat i estem pensant nous productes perquè la gent vaja més protegida pel carrer amb l’objectiu de promoure una mobilitat més segura», explica a l’ACN l’impulsor del projecte, Roger González. Assegura que el virus pot perdurar a la roba fins a tres dies, «però esta dessuadora l’elimina en menys d’un minut». També estan a punt de llançar al mercat un líquid per rentar la roba que permetria protegir-la del virus fins a la següent rentada.

 

Una dessuadora que «elimina» el virus en menys d’un minut

El mes de desembre passat, Roger González, juntament amb dos socis més, Marc Torres i Annabel Medina, van crear la marca ‘Handshield’. Es tracta d’un escut de mans per evitar el contacte directe amb objectes i mobiliari d’ús públic amb l’objectiu de prevenir el contagi de la covid-19. 

Ara, González ha aprofitat l’experiència per a llançar al mercat una dessuadora que «neutralitza» i «elimina» el virus en menys d’un minut. En concert, esta peça de roba està feta amb un teixit similar al de la mascareta, antivíric i antibacterià. La protecció de la dessuadora es garanteix en un màxim de 100 rentades.

González creu que «no podem sortir al carrer amb les mateixes armes que teníem fins ara perquè ens tornaran a tancar a casa i no acabarem mai». Per això, el seu objectiu és idear productes que garantisquen una «mobilitat més segura». «Tothom porta mascareta que surt al carrer, però ens seguim contagiant, per tant alguna cosa s’ha de fer», conclou l’emprenedor.

 

Un líquid protector per afegir a la rentadora de casa

D’altra banda, des de ‘Handshield’ estan dissenyant també un líquid que es podrà afegir a la rentadora al mateix caixetí on es posa el suavitzant i garantirà una protecció temporal a la roba. Segons ha detallat González, es tracta d’un líquid concentrat que conté unes nanopartícules que s’adhereixen als teixits i «es queden fixades a la roba fins que la tornes a rentar». La idea és que este producte «puga arribar a les llars de tot arreu com més prompte millor».

 

 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.