El dimecres entra en vigor una nova llei sobre l’ús de la mascareta en el carrer

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este dimarts el Projecte de Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, coneguda com a llei de ‘nova normalitat’, que va ser aprovada el passat 18 de març en el Congrés dels Diputats.

 

Entre les mesures contemplades en el text, que entrarà demà en vigor i es mantindrà fins que acabe la pandèmia, es manté l’obligació per a les persones, a partir dels sis anys, d’usar mascareta en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobe obert al públic, fins i tot encara que es mantinga la distància de seguretat d’1,5 metres.

 

En qualsevol cas, la mascareta no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús d’esta o que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposen d’autonomia per a llevar-se la mascareta, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable el seu ús.

 

«Tampoc serà exigible en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la pròpia naturalesa de les activitats, l’ús de la mascareta resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries», assenyala el document.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU