El doble de morts a escala global que indiquen les xifres oficials

 

Un estudi revela que els morts per la pandèmia del coronavirus són més dels que diuen els informes oficials, concretament quasi set milions de persones han mort pel virus de manera directa o indirecta.

Així ho revela un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluació de la Salut de la Universitat de Washington, segons l’informe els morts reals, són més del doble de la xifra registrada a escala oficial.

Les diferències per països són molt grans i, per exemple, en alguns casos com als Estats Units o a l’Índia hi ha 400.000 vides de diferència. Els càlculs per a Espanya situen eixe balanç de víctimes mortals per damunt de 123.000 persones. Alguns de dels epidemiòlegs més rellevants han validat l’estudi.

«Feia temps que el nostre Centre de Control de Malalties venia insistint que estàvem comptant de menys. Es tracta d’una quantitat molt significativa i les morts suposarien un total de 900.000 morts«, ha dit sobre l’informe el metge estatunidenc Anthony Fauci.

La raó del desajustament

 

Segons indiquen, els motius pels quals existeix este desajustament tan significatiu és que no s’informa de totes les morts perquè en la majoria de països només es compten els casos de persones que han mort als hospitals o que tenien la infecció confirmada.

El mètode de càlcul que han emprat és comparar totes les morts anticipades per totes les causes que, segons les tendències, predominaven abans de la pandèmia amb el nombre real de morts durant la pandèmia. D’eixe càlcul ha resultat un excés de mortalitat que, a més, després es va ajustar per a eliminar les defuncions indirectament atribuïbles al coronavirus i les morts evitades per la malaltia.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.