El doble de morts a escala global que indiquen les xifres oficials

 

Un estudi revela que els morts per la pandèmia del coronavirus són més dels que diuen els informes oficials, concretament quasi set milions de persones han mort pel virus de manera directa o indirecta.

Així ho revela un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluació de la Salut de la Universitat de Washington, segons l’informe els morts reals, són més del doble de la xifra registrada a escala oficial.

Les diferències per països són molt grans i, per exemple, en alguns casos com als Estats Units o a l’Índia hi ha 400.000 vides de diferència. Els càlculs per a Espanya situen eixe balanç de víctimes mortals per damunt de 123.000 persones. Alguns de dels epidemiòlegs més rellevants han validat l’estudi.

«Feia temps que el nostre Centre de Control de Malalties venia insistint que estàvem comptant de menys. Es tracta d’una quantitat molt significativa i les morts suposarien un total de 900.000 morts«, ha dit sobre l’informe el metge estatunidenc Anthony Fauci.

La raó del desajustament

 

Segons indiquen, els motius pels quals existeix este desajustament tan significatiu és que no s’informa de totes les morts perquè en la majoria de països només es compten els casos de persones que han mort als hospitals o que tenien la infecció confirmada.

El mètode de càlcul que han emprat és comparar totes les morts anticipades per totes les causes que, segons les tendències, predominaven abans de la pandèmia amb el nombre real de morts durant la pandèmia. D’eixe càlcul ha resultat un excés de mortalitat que, a més, després es va ajustar per a eliminar les defuncions indirectament atribuïbles al coronavirus i les morts evitades per la malaltia.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.