El doble de morts a escala global que indiquen les xifres oficials

 

Un estudi revela que els morts per la pandèmia del coronavirus són més dels que diuen els informes oficials, concretament quasi set milions de persones han mort pel virus de manera directa o indirecta.

Així ho revela un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluació de la Salut de la Universitat de Washington, segons l’informe els morts reals, són més del doble de la xifra registrada a escala oficial.

Les diferències per països són molt grans i, per exemple, en alguns casos com als Estats Units o a l’Índia hi ha 400.000 vides de diferència. Els càlculs per a Espanya situen eixe balanç de víctimes mortals per damunt de 123.000 persones. Alguns de dels epidemiòlegs més rellevants han validat l’estudi.

«Feia temps que el nostre Centre de Control de Malalties venia insistint que estàvem comptant de menys. Es tracta d’una quantitat molt significativa i les morts suposarien un total de 900.000 morts«, ha dit sobre l’informe el metge estatunidenc Anthony Fauci.

La raó del desajustament

 

Segons indiquen, els motius pels quals existeix este desajustament tan significatiu és que no s’informa de totes les morts perquè en la majoria de països només es compten els casos de persones que han mort als hospitals o que tenien la infecció confirmada.

El mètode de càlcul que han emprat és comparar totes les morts anticipades per totes les causes que, segons les tendències, predominaven abans de la pandèmia amb el nombre real de morts durant la pandèmia. D’eixe càlcul ha resultat un excés de mortalitat que, a més, després es va ajustar per a eliminar les defuncions indirectament atribuïbles al coronavirus i les morts evitades per la malaltia.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.