El doble de morts a escala global que indiquen les xifres oficials

 

Un estudi revela que els morts per la pandèmia del coronavirus són més dels que diuen els informes oficials, concretament quasi set milions de persones han mort pel virus de manera directa o indirecta.

Així ho revela un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluació de la Salut de la Universitat de Washington, segons l’informe els morts reals, són més del doble de la xifra registrada a escala oficial.

Les diferències per països són molt grans i, per exemple, en alguns casos com als Estats Units o a l’Índia hi ha 400.000 vides de diferència. Els càlculs per a Espanya situen eixe balanç de víctimes mortals per damunt de 123.000 persones. Alguns de dels epidemiòlegs més rellevants han validat l’estudi.

«Feia temps que el nostre Centre de Control de Malalties venia insistint que estàvem comptant de menys. Es tracta d’una quantitat molt significativa i les morts suposarien un total de 900.000 morts«, ha dit sobre l’informe el metge estatunidenc Anthony Fauci.

La raó del desajustament

 

Segons indiquen, els motius pels quals existeix este desajustament tan significatiu és que no s’informa de totes les morts perquè en la majoria de països només es compten els casos de persones que han mort als hospitals o que tenien la infecció confirmada.

El mètode de càlcul que han emprat és comparar totes les morts anticipades per totes les causes que, segons les tendències, predominaven abans de la pandèmia amb el nombre real de morts durant la pandèmia. D’eixe càlcul ha resultat un excés de mortalitat que, a més, després es va ajustar per a eliminar les defuncions indirectament atribuïbles al coronavirus i les morts evitades per la malaltia.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU