El doble de morts a escala global que indiquen les xifres oficials

 

Un estudi revela que els morts per la pandèmia del coronavirus són més dels que diuen els informes oficials, concretament quasi set milions de persones han mort pel virus de manera directa o indirecta.

Així ho revela un estudi elaborat per l’Institut de Mètriques i Avaluació de la Salut de la Universitat de Washington, segons l’informe els morts reals, són més del doble de la xifra registrada a escala oficial.

Les diferències per països són molt grans i, per exemple, en alguns casos com als Estats Units o a l’Índia hi ha 400.000 vides de diferència. Els càlculs per a Espanya situen eixe balanç de víctimes mortals per damunt de 123.000 persones. Alguns de dels epidemiòlegs més rellevants han validat l’estudi.

«Feia temps que el nostre Centre de Control de Malalties venia insistint que estàvem comptant de menys. Es tracta d’una quantitat molt significativa i les morts suposarien un total de 900.000 morts«, ha dit sobre l’informe el metge estatunidenc Anthony Fauci.

La raó del desajustament

 

Segons indiquen, els motius pels quals existeix este desajustament tan significatiu és que no s’informa de totes les morts perquè en la majoria de països només es compten els casos de persones que han mort als hospitals o que tenien la infecció confirmada.

El mètode de càlcul que han emprat és comparar totes les morts anticipades per totes les causes que, segons les tendències, predominaven abans de la pandèmia amb el nombre real de morts durant la pandèmia. D’eixe càlcul ha resultat un excés de mortalitat que, a més, després es va ajustar per a eliminar les defuncions indirectament atribuïbles al coronavirus i les morts evitades per la malaltia.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.