Doblet de vacunes per a majors de 70 anys: Grip més COVID-19

 

La campanya de vacunació contra la grip d’este any, per als majors de 70 anys portarà doble dosi. D’una banda, la vacuna antigripal i per l’altre la tercera dosi de la vacuna COVID-19.

Així ho ha explicat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló, que ha reconegut que la data que s’estudia per a l’inici és el 25 d’octubre, Encara pendent de confirmar.

Esta vacunació permetria, segons ha explicat Barceló, que en els mateixos punts dels centres de salut on s’administre la vacuna contra la grip, els pacients «majors, de moment, de 70 anys» també reben la tercera dosi d’immunitat sobre el coronavirus.

Per tant, en paral·lel a la campanya de la grip s’administrarà també esta nova dosi de reforç. Barceló ha recordat també que l’any passat «es van administrar gairebé un milió de dosis de la vacuna de la grip i preveiem que esta xifra este any es vaja a incrementar».

Així quedaria només «la resta de majors de 70 anys que no es vulguen vacunar contra la grip però a qui sí que s’ha de protegir amb este reforç de la tercera dosi», ha recordat la consellera.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU